Re: Mailto: ??
Fra : pre

Dato : 29-07-01 22:33

Her kom så den endelige løsning
mvh
pre

OL2000: Error Message: "Can't Create the Item" When You Click a Mailto Link

----
The information in this article applies to:

Microsoft Outlook 2000

----

SYMPTOMS
After you change your default e-mail program from Microsoft Outlook Express
5 to Outlook 2000, you may receive the following error message when you
click a "mailto" link:

Can't create the item.

CAUSE
There may be a problem with your forms cache file, the Frmcache.dat file.

RESOLUTION
To resolve this problem, delete the forms cache file:

Quit Outlook.

Click Start, point to Programs, and then click Windows Explorer.

In Windows Explorer, locate the following folder on you hard disk:
Windows\Local Settings\Application Data\Microsoft\Forms
If your computer is configured with user profiles, the location of this
folder may be slightly different; it may be in a folder similar to the
following folder:

Windows\Profiles\username\LocalSettings\Application Data\Microsoft\Forms
In the Forms folder, click the Frmcache.dat file, and then press DELETE.

Close Windows Explorer.

When you start Outlook, a new Frmcache.dat file is automatically created.

© 2001 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.

Article ID: Q267807

Fra : pre

Dato : 29-07-01 22:55

Det virker fint her efter en tur gennem hyperlink-rutinen i Word.

pre

Fra : Erik Isager

Dato : 29-07-01 18:28

"pre" <send@ingen.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> When you start Outlook, a new Frmcache.dat file is automatically created.
>

> © 2001 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.

YES !

det var lige det Nu virker det igen !! (det har jo virket før jeg lagde
of2000 i en anden mappe)

Den med at prøve at ændre via Word gav heller ikke noget !!

Men finde Frmcache.dat, slette den , og i første forsøg ved tryk på en
"mailto:" og det virker bare !!

Tak for hjælpen

Erik Isager

Fra : pre

Dato : 30-07-01 17:22

Når enden er god .....

Det er faktisk Word-rutinen, der styrer / retter disse links og jeg
benyttede lejligheden til at få justeret mine favorit-links. Mærkeligt nok
opretholder Word åbenbart en liste over senest benyttede adresser.

pre

Fra : Erik Isager

Dato : 12-08-01 22:18

> [...]
>
> Den med at prøve at ændre via Word gav heller ikke noget !!
>
> Men finde Frmcache.dat, slette den , og i første forsøg ved tryk på en

Måske en noget underlig overskrift !! men der er fordi jeg tror det har
noget med hinanden at gøre !!
på den måde, at det er i forbindelse med slet / geninstall / slet og
install i en ny mappe, at der er gået noget galt ??

så derfor i samme tråd !!

Jeg kan ikke starte Microsoft PhotoDraw !!

Microsoft PhotoDraw er i min start menu, men når jeg klikker på den, bliver
jeg spurgt om, hvad jeg vil åbne med ??

hvis jeg prøver at finde hvor genvejen fører hen, så er det til:
"C:\Programmer\Microsoft Office\Office\MSO97.DLL"

hvis jeg så finder denne og klikker på, så er resultatet det samme

da jeg har lagt offic2000 i en ny mappe har jeg kigget efter noget der
ligner der:
"C:\Programmer\Microsoft Office\Office2K\Office\MSO9.DLL"

med samme resultat!!

hvis det siger nogen noget så er iconet en firkant med 2 tandhjul i ???

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-08-01 23:03

"Erik Isager" <e.i@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hvis jeg prøver at finde hvor genvejen fører hen, så er det til:
> "C:\Programmer\Microsoft Office\Office\MSO97.DLL"

Den peger på en forkert fil. Genvejen skal pege på photodrw.exe, som ligger
i samme mappe som ovenstående. Så under egenskaber for genvejen, skal du
slette mso97.dll og sætter photodrw.exe i stedet for.

Kurt

Kurt

Fra : Erik Isager

Dato : 13-08-01 21:06

> [...]
> i samme mappe som ovenstående. Så under egenskaber for genvejen, skal du
> slette mso97.dll og sætter photodrw.exe i stedet for.

Den kan jeg slet ikke finde ??

den eneste .exe fil jeg kan finde der begynder med ph er :
Photoed !
som åbner Microsoft Photo Editor !!!

er Microsoft PhotoDraw slet ikke en del af office 2000 ??? jeg synes ikke
jeg kan vælge den ved installering !!

Erik Isager

Fra : Erik Isager

Dato : 13-08-01 23:29

> er Microsoft PhotoDraw slet ikke en del af office 2000 ??? jeg synes
ikke
> jeg kan vælge den ved installering !!

Nååååååååååå !!!

der er jo nok en årsag til at der er mere end en "skive" i office pakken !!

efter at kigge lidt på de resterende skiver !! nå ja skive 3 var jo ikke
andet end Microsoft PhotoDraw

så det kører igen !!

Erik Isager