når shiloh kommer
Fra : Ole Madsen

Dato : 29-07-01 13:00

Hvad skal der ske før at vi bliver hentet af Jesus?

Skal vi se efter om templet bliver opbygget, eller skal vi se efter hvad der
sker i andre lande?

Ole

Israel i højeste alarmberedskab
29. juli 2001 11:00 Udland
I Israel er politi og sikkerhedsstyrker i højeste
alarmberedskab.
En ekstremistisk, jødisk gruppe har lagt grundstenen til et nyt
jødisk tempel på Tempelbjerget i Jerusalem - dér hvor templet lå for 1.931
år siden, og hvor nu Islams 3. vigtigste helligdom, Al-Aqsa-moskeen ligger.

Ministerpræsident Ariel Sharon besøgte som oppositionsleder
bjerget i fjor og fastslog, at det er Israels, og provokerede da
palæstinenserne til opstand.

Jordan og Egypten siger, grundstensnedlæggelsen kan føre til
farlig optrapning.

Fra : John Cooper

Dato : 29-07-01 14:07

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> palæstinenserne til opstand.
>
> Jordan og Egypten siger, grundstensnedlæggelsen kan føre til

Jeg følger dette mål med største interesse. Templet bør opbygges.

John Cooper

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-07-01 14:35

John Cooper <black@bishop1960.freeserve.co.uk> wrote in message
> Jeg følger dette mål med største interesse. Templet bør opbygges.
>
> John Cooper

Har du nogen links til dette emne?

Ole

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-07-01 20:15

"John Cooper" <black@bishop1960.freeserve.co.uk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg følger dette mål med største interesse.
> Templet bør opbygges.

Og med hvilken (bibelsk) begrundelse bør så det tempel bygges?

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 07:23

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message
> "John Cooper" <black@bishop1960.freeserve.co.uk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Og med hvilken (bibelsk) begrundelse bør så det tempel bygges?

Good question, Brother

Hvornår har disse jordiske Jøder frembåret et forsoningsoffer til som
Gud har accepteret, der må da være en af Moses deciple der ved det ?

Jeg vil så gerne have skriftsteder der flytter Jesus forsoning offer på
korset, tilbage til Får-Okseslagtning i et jordisk Tempel.

Og hvor står der i bibelen at det er dem "kødelige" Jøder uden Ånd,
der er de Jøder, ende tids bibelen taler om, for i min bibel siger Gud,
" På grund af Jødernes ulydighed, vil jeg udvælge et folk (os)der ikke
er mit folk, men jeg vil tage og rense dem og kalde dem for mit folk (os)".

Paulus skriver også i Galaterbrevet 3 v 20 at vi, som tilhøre Kristus er
af Abrahams afkom, og at det er nyskabelsen der har betydning, og
ikke omskærelsen der . Gal 6,15.

Der skulle vel ikke penge i at oplyse folk om sandheden,

Your Brother.

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-07-01 15:47

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

> Good question, Brother
>
> Hvornår har disse jordiske Jøder frembåret et forsoningsoffer til
> som Gud har accepteret,

Har disse jordiske jøder jøder nogensinde frembåret bare et enkelt
forsoningsoffer, siden du skriver "et forsoningsoffer TIL [min
fremhævning]?

Er det ikke kun Jesus der har frembåret sig selv som et
forsoningsoffer?

> der må da være en af Moses deciple der ved det ?

Har Moses nogen disciple?

> Jeg vil så gerne have skriftsteder der flytter Jesus forsoning offer
> på korset, tilbage til Får-Okseslagtning i et jordisk Tempel.

Flytter tilbage til et jordisk tempel, skriver du! Der har Jesu
forsoningsoffer vist aldrig nogen sinde været!

> [...]
> Kristus er af Abrahams afkom, og at det er nyskabelsen der
> har betydning, og ikke omskærelsen der . Gal 6,15.

Tænk, det siger min Bibel også!

Fra : John Cooper

Dato : 31-07-01 19:54

> [...]
>
> Flytter tilbage til et jordisk tempel, skriver du! Der har Jesu
> forsoningsoffer vist aldrig nogen sinde været!

Det er sandt at Jesus er vores forsoningsoffer. Men dét tror ikke Jødene.
Når de opbygger helligdommen igen, gør de det ikke som kristne, men som
Jøder som følger deres egen tro.

John Cooper

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 22:24

> Når de opbygger helligdommen igen, gør de det ikke som kristne, men som
> Jøder som følger deres egen tro.

Se lige her John, Paulus udelukker her de omskårende Jøder,

Rom 2; -
v28 For jøde er man ikke i det ydre, og omskærelse er ikke det, som
ses på kroppen.
v29 Jøde er man i det indre, og omskåret er den, som er det i sit hjerte,
i Ånden, ikke efter bogstaven. Hans ros kommer fra Gud, ikke fra
mennesker.

Der er ikke tvivl i mig, hvem Paulus mener er jøderne, de som er døbt
til Kristus og omskåret i dåben Kol 2 v 9-15. De kristne er Guds folk.

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-08-01 13:10

> [...]

[ ... ]

[ ... ]

> Det er sandt at Jesus er vores forsoningsoffer. Men dét

Så tror de altså forkert! Og dermed har de allerede forkastet den
sande tro!

> Når de opbygger helligdommen igen, gør de det ikke som kristne,
> men som Jøder som følger deres egen tro.

Ja, som følger deres egen tro, og ikke den tro Gud oprindeligt har
givet dem!

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-08-01 13:40

"John Cooper" <black@bishop1960.freeserve.co.uk> skrev i en meddelelse

> Det er sandt at Jesus er vores forsoningsoffer. Men
> dét tror ikke Jødene.

Og dermed er de vildfarne og fører falsk lære.

> Når de opbygger helligdommen igen, gør de det ikke som
> kristne, men som Jøder som følger deres egen tro.

Ja, de gør det som frafaldne. Og hvis det skulle lykkes dem at få
bygget et tempel og genoptage ofringerne, er det rendyrket
afgudsdyrkelse, idet de derigennem viser, at de ikke anerkender det
forsoningsoffer Jesus bragte på korset.

Og afgudsdyrkere kan aldrig være Guds særligt udvalgte folk.

Fra : Erik

Dato : 31-07-01 17:56

> [...]

> Har disse jordiske jøder jøder nogensinde frembåret bare et enkelt
> forsoningsoffer, siden du skriver "et forsoningsoffer TIL [min

NEJ, de har ikke.

> Er det ikke kun Jesus der har frembåret sig selv som et
> forsoningsoffer?

JA, det er det.

> Har Moses nogen disciple?

Elles kan han ikke værer leder ??

> Flytter tilbage til et jordisk tempel, skriver du! Der har Jesu
> forsoningsoffer vist aldrig nogen sinde været!

Men hvorfor er der så mange der ophøjer de Jøder der bor i Israel
idag, som Guds folk ??

> Tænk, det siger min Bibel også!

Halleluja Brother,

Hvis jeg holder op med at bede i nye tunger i forsamlinger og holder
Lørdag fri, tror du så jeg kan blive 7dags Adventist.

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-08-01 13:11

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

> Halleluja Brother,
>
> Hvis jeg holder op med at bede i nye tunger i forsamlinger og holder
> Lørdag fri, tror du så jeg kan blive 7dags Adventist.

Sand bibelsk tungetale er der intet galt i )

Og du skal ikke holde fri om lørdagen, men du skal, som der står i Es.
58, 13 "kalde sabbaten en fryd" og helligholde "Herrens ærværdige
helligdag". Se det er jo noget helt andet, og langt mere end blot at
holde fri )

Og iøvrigt er det at adventisk, at man lukker Jesus ind i sit hjerte,
og dermed lader Jesus leve sit liv i sig! Og når dette er sket, hvad
er så mere naturligt end at "gøre Guds vilje" )

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-07-01 14:38

38 % af verdens jøder bor i Israel
Ifølge Hebrew University Institute for Contemporary Jewry,
er de 5,2 millioner jøder, der bor i Israel 38% af hele verdens jøder.
Central Bureauet for Statistik frigav den årlige befolknings statistik som
viste at Israel har 6,2 millioner indbyggere = 8 gange mere end da staten
blev udråbt i maj 1948.
Sidste år voksede befolkningen med 152.000 mennesker. Hver dag bliver der
født 360 nye babyer (hvor Israelsmissionens præstepar i Jerusalem kunne
levere et stk. i år) og der immigrerer 150 hver dag. Siden oprettelsen af
Staten Israel er der født 4,5 millioner børn og 2,9 millioner immigranter er
blevet en del af samfundet. Israel's arabiske befolkning er vokset dramatisk
siden 1948 til nu 1,2 millioner.

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 17:28

> [...]

> jødisk tempel på Tempelbjerget i Jerusalem - dér hvor templet lå for 1.931
> år siden, og hvor nu Islams 3. vigtigste helligdom, Al-Aqsa-moskeen

Jeg forstår ikke, siger Bibelen at Templet i Jerusalem skal genopbygges af
Jøderne. Kan nogen udpege det afsnit i Bibelen hvor dette omtales.

Erik

Fra : John Cooper

Dato : 29-07-01 22:04

Erik <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg forstår ikke, siger Bibelen at Templet i Jerusalem skal genopbygges af
> Jøderne. Kan nogen udpege det afsnit i Bibelen hvor dette omtales.

Daniel 8:11,13,14,17,26
Daniel 11:31
Daniel 12:6,7,9,11
Mattæus 24:15
Åbenbaring 11:1,2

Ifølge Bibelen skal templet vanhelliggøres og blive urent i halvfjerde år.
Ødelæggelsens vederstyggelighed skal placeres i det. Det sker kun efter
templet bliver opbygget igen.

Hvem opbygger templet uden Jødene?

John Cooper

Fra : Erik

Dato : 29-07-01 23:06

> Erik <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Daniel 8:11,13,14,17,26
> Daniel 11:31
> Daniel 12:6,7,9,11
> Mattæus 24:15
> Åbenbaring 11:1,2

Jeg kan ikke rigtig se at der er tale om en fysisk eller Åndeligt Tempel

> [...]
> Ødelæggelsens vederstyggelighed skal placeres i det. Det sker kun efter

F.eks Gud som han gjorde for 2000 år siden.

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-07-01 07:57

> [...]

> halvfjerde år. Ødelæggelsens vederstyggelighed skal placeres
> i det. Det sker kun efter templet bliver opbygget igen.

Kan du ikke forklare hvordan disse tekster, set i den sammenhæng hvori
de står, taler om en genopbyggelse af et jordisk tempel i Jerusalem?

Fra : John Cooper

Dato : 30-07-01 21:44

> Kan du ikke forklare hvordan disse tekster, set i den sammenhæng hvori
> de står, taler om en genopbyggelse af et jordisk tempel i Jerusalem?

v11 Det tiltog sig magt helt op til fyrsten for hæren, *det daglige offer
blev frataget ham*, og hans *grundfæstede helligdom blev vanæret*. v12 Dets
hær blev på forbryderisk vis stillet op *for at hindre det daglige offer*;
det kastede sandheden til jorden og havde held med, hvad det gjorde. v13 Så
hørte jeg en af de hellige tale; en anden af de hellige spurgte ham, der
talte: »Hvor længe gælder synet om *det daglige offer* og *den ødelæggende
forbrydelse* og *om helligdommen* og *det herlige land*, der overgives til
nedtrampning?« v14 Han svarede mig: »2300 aftener og morgener! Derefter
skal *helligdommen* få sin ret tilbage.«

v15 Mens jeg, Daniel, så synet og prøvede at forstå det, stod der pludselig
foran mig en, der så ud som en mand, v16 og jeg hørte en menneskestemme
råbe over Ulaj: »Gabriel, forklar ham synet!« v17 Da han kom hen, hvor jeg
stod, blev jeg grebet af rædsel og kastede mig ned. Så sagde han til
mig: »Du skal forstå, menneske, at *synet gælder endetiden*.« v18 Mens han
talte med mig, lå jeg i dyb søvn med ansigtet mod jorden; han rørte ved mig
og rejste mig op, v19 og han sagde: »Jeg vil lade dig vide, hvad der skal
ske, når vreden er ved at være til ende, for *det gælder endetidspunktet*.
v20 Den vædder, du så, den med de to horn, er kongerne af Medien og
Persien. v21 Den lodne buk er kongen af Grækenland, og det store horn i
panden er den første konge. v22 At hornet blev brækket af og fire andre
opstod i stedet for, betyder, at fire kongeriger skal opstå af hans folk,
men uden hans styrke.
v23 Når deres herredømme er til ende,
når de er færdige med deres forbrydelser,
vil der opstå en konge med hårdt ansigt,
en der forstår sig på rænker.
v24 Hans styrke bliver stor
­ men ikke som den andens styrke ­
han ødelægger uhyggeligt meget;
han har held med, hvad han gør,
*han ødelægger de mægtige
og et folk af hellige*.
v25 I sin kløgt
har han held med sit bedrag,
han hovmoder sig,
sorgløst ødelægger han mange,
han rejser sig mod fyrsternes fyrste.
Men han skal blive knust,
og det ikke ved menneskehånd!
v26 Og det, der blev sagt om synet om »aftener og morgener«, er sandt. Nu
skal du holde synet skjult, for *det gælder en fjern fremtid*.«(Daniel
8:11-26)

'Du skal forstå, menneske, at synet gælder endetiden' er meget vigtigt.
Også 'Jeg vil lade dig vide, hvad der skal ske, når vreden er ved at være
til ende, for det gælder endetidspunktet'. Også 'for det gælder en fjern
fremtid'. Talet er om bogstavelige nationer, og om helligdommen og om det
daglige offer som kun kan offeres i helligdommen. Det synes være at en
uvenlig magt har gjort indfalt i Israel og vanhelliggjort Jødernes tempel.
v31 Nogle af hans hærstyrker tager opstilling og *vanhelliger
helligdommen*, den faste borg; de *afskaffer det daglige offer* og
*opstiller Ødelæggelsens Vederstyggelighed*. (Daniel 11:31)
v6 Den ene spurgte manden, der var iført en linneddragt, og som svævede
over flodens vand: »Hvor længe varer det, før disse underfulde begivenheder
får ende?« v7 Så hørte jeg manden, der var iført en linneddragt, og som
svævede over flodens vand, sværge ved ham, som lever evigt, idet han løftede
begge hænder mod himlen: »*Én tid, to tider og en halv tid!* *Når det
hellige
folks magt ikke længere bliver knust*, hører det alt sammen op.« v8 Jeg
hørte det, men forstod det ikke, og jeg spurgte: »Herre, hvad skal dette
ende med?« v9 Han svarede: »Gå bort, Daniel, ordene holdes skjult og er
*forseglet til endetiden*. v10 Mange skal blive lutret, renset og prøvet.
De ugudelige handler ugudeligt og forstår intet, men de indsigtsfulde
forstår. v11 Fra den tid *det daglige offer bliver afskaffet og
Ødelæggelsens Vederstyggelighed opstillet*, går der 1290 dage. (Daniel
12:6-11)

'Én tid, to tider og en halv tid' er halvfjerde år, eller 42 måneder. Det
daglige offer kan kun offeres i helligdommen. 'Når det hellige folks magt
ikke længere bliver knust' refererer til enden af den store trængsels tid.
Versene handler om endetiden:

'Gå bort, Daniel, ordene holdes skjult og er forseglet til endetiden'

og Jesus sagde at dette var efter hans tid her på jorden, men før han kommer
igen.
v15 Når I derfor ser Ødelæggelsens Vederstyggelighed, som der er talt om
ved profeten Daniel, *stå på hellig grund* ­ den, der læser dette, skal
mærke sig det! ­ v16 da skal de, *der er i Judæa*, flygte ud i bjergene;
v17 den, der er på taget, skal ikke gå ned og hente noget i huset; v18 og
den, der er ude på marken, skal ikke gå hjem og hente sin kappe. v19 Ve
dem, der skal føde, og dem, der giver bryst i de dage. v20 Bed til, at
jeres flugt ikke skal ske om vinteren eller på en sabbat. v21 For da skal
der være *en stor trængselstid*, som der ikke har været magen til fra
verdens begyndelse indtil nu og heller aldrig vil komme. v22 Og hvis de
dage ikke afkortedes, blev intet menneske frelst; men for de udvalgtes skyld
vil de dage blive afkortet. (Mattæus 24:15-22)

Ødelæggelsens Vederstyggelighed bliver opstillet på hellig grund i Judæa:

'Når I derfor ser Ødelæggelsens Vederstyggelighed, som der er talt om ved
profeten Daniel, stå på hellig grund ­ den, der læser dette, skal mærke sig
det! ­da skal de, der er i Judæa, flygte ud i bjergene'

Sproget synes være bogstaveligt nok. Straks derefter begynder den store
trængsel som verden har aldrig før set.
v1 Og jeg fik givet et rør som målestok, og der blev sagt til mig: »Stå op
og mål *Guds tempel* og alteret og dem, der tilbeder ved det; v2 men lad
*templets ydre gård* være, og mål ikke den, for *den er overladt til
hedningerne*, og de skal *nedtrampe den hellige by i toogfyrre måneder*. v3
Og jeg vil sætte mine to vidner til at profetere i *tolv hundrede og tres
dage*, klædt i sæk. v4 Vidnerne er de to oliventræer og de to lysestager,
som står foran jordens Herre. v5 Hvis nogen vil gøre dem fortræd, står der
ild ud af deres mund og fortærer deres fjender; hvis nogen vil gøre dem
fortræd, er det sådan, han skal dræbes. v6 De har magt til at lukke himlen,
så der ikke falder regn, så længe de profeterer, og de har magt til at
forvandle vandet til blod og ramme jorden med enhver tænkelig plage, så tit
de vil. v7 Når de har fuldført deres vidnesbyrd, skal dyret, der stiger op
af afgrunden, føre krig mod dem og sejre over dem og dræbe dem. v8 Og deres
lig skal ligge på gaden i den store by, hvis åndelige navn er Sodoma og
Egypten, og *hvor deres herre blev korsfæstet*. (Åbenbaring 11:1-8)

Byen er Jerusalem 'hvor deres herre blev korsfæstet'. Dér er helligdommen
som skal vanhelliggøres i 42 måneder:

'Stå op og mål Guds tempel og alteret og dem, der tilbeder ved det; men lad

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-08-01 08:05

> Andreas Falck <Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote in message

[ ... klip af citerede bibelvers ... ]
> [...]
> i Israel og vanhelliggjort Jødernes tempel.

[ ... klip af citerede bibelvers ... ]
> og Jesus sagde at dette var efter hans tid her på jorden, men

[ ... klip af citerede bibelvers ... ]
> [...]

> det; men lad templets ydre gård være, og mål ikke den, for den
> er overladt til hedningerne, og de skal nedtrampe den hellige by

Jeg synes bestemt ikke det fremgår at der er tale om et jordisk jødisk
temper, der her er tale om. I det fleste af de tekster du fremdrog, er
der nok nærmere tale om Guds Sande Tabernakel, templet i Himmelen, der
er tale om.

Du kunne jo prøve at kigge lidt på min hjemmeside under
Artikler / Forstå profetierne
der er der nogle artikler om Daniels Bog og profetierne deri!

Fra : Erik

Dato : 03-08-01 12:30

> [...]

> temper, der her er tale om. I det fleste af de tekster du fremdrog, er
> der nok nærmere tale om Guds Sande Tabernakel, templet i Himmelen, der

Jeg kunne også godt lide et mere ditalieret beskrivelse af templet.

Hvad vi ved; -

1 . Er, lige nu er Jesus jordiske legeme (menigheden) Guds Tempel.
2. Er, at vi skal møde med Jesus i skyen. (bortrykkelsen)
3. Er, at under bortrykkelsen ophører alle morgen og aften offringer
4. Er, at vi skal komme igen efter 3,5 år sammen med det nye Jerusalem

På vilket tidspunkt skal den Jordiske tempel bygges ???

Erik

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-08-01 06:55

> [...]

> offringer
> 4. Er, at vi skal komme igen efter 3,5 år sammen med det nye

Nej, det du skriver her er ikke noget vi ved, - det er noget du tolker
teksterne til at være. Der findes andre alternative tolkninger, der
nok er mere tekstnære, end din tolkning ser ud til at være det.

> På vilket tidspunkt skal den Jordiske tempel bygges ???

Det blev bygget, først af Salomo, og så igen efter jødernes
tilbagekomst fra deres fangenskab i Babylon. Jeg kan ikke se nogen
steder, at der igen (efter templets ødelæggelse i år 70 e.v.t.) skal
ske endnu en opbygning af templet, som led i en opfyldelse af en
bibelsk profeti.