styreskinne til skill rundsav
Fra : Carsten Keller

Dato : 10-03-09 15:53

Hej gruppe.

Jeg kom desværre til at prøve en lækker Festo dyksav med styreskinne for et
par måneder siden, og det var jo nærmest kærlighed ved første blik.
Problemet er bare at jeg nok ikke har _så_ meget brug for den at jeg vil
bløde prisen.

Egentlig er det mest skinnen jeg gerne vil have fingre i, men den passer jo
nok ikke som standard til min skill-sav. Har læst rundt omkring at man kan
få en sål man spænder under ens egen sav (ex.
http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS101998_Rundsav.pdf) og
så passer de på skinnerne, men jeg kan ikke finde noget som helst om den
slags nogen steder.

Er der nogen der har en ide om hvor man skaffer sådan noget, eller er jeg
nødt til at affinde mig med at jeg ikke skal have en skinne til min ellers
udemærkede rundsav?

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-09 17:22

> [...]
> nødt til at affinde mig med at jeg ikke skal have en skinne til min ellers

mener da helt bestemt harald nyborg havde en til 500kr fra Wolfcraft

http://www.wolfcraft.de/jcatalog_generated/da/products/product_groups/16650_product.html

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-03-09 09:05

"tp" <nomail> wrote in message

> mener da helt bestemt harald nyborg havde en til 500kr fra Wolfcraft
>
> http://www.wolfcraft.de/jcatalog_generated/da/products/product_groups/16650_product.html

Ahh, "guide rail", det er det sådan en hedder

Det ser jo ud til præcis at være hvad jeg leder efter, men jeg kan ikke
finde nogen steder der fører dem. Nogen der har et bud på en biks hvor jeg
kan finde sådan en?

Vil selvfølgelig også gerne høre fra folk der har prøvet den.

Keller

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 11-03-09 10:22

Carsten Keller wrote:

> [...]
> jeg kan finde sådan en?
>
> Vil selvfølgelig også gerne høre fra folk der har prøvet den.

Hmmmm... interessant emne

Min Google søgning fandt kun:
http://deutsche.shopudland.dk/Tools_10961041_B0010AVKAS.html

Har dog aldrig hørt om denne "butik"

Jeg kunne dog godt fristes af at lave en selv i stedet for, selv om
dette forslag:

http://www.goerdetselv.dk/Shared/bildbank/dk-pdf/DKGDS172007_SP_Skinne.pdf

.... "kun" er et modhold, der ikke har helt styr på sporet - men det
kunne jeg nok godt lave en forbedret løsning på.

.... og så måske lave den, så den modsatte side passer til min stiksav.
__________________
/Finn (2009.03.11)

Fra : Carsten Keller

Dato : 11-03-09 13:36

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@es.aau.dk> wrote in message
> Hmmmm... interessant emne
>
> Min Google søgning fandt kun:
> http://deutsche.shopudland.dk/Tools_10961041_B0010AVKAS.html
>
> Har dog aldrig hørt om denne "butik"

Det ender i en eller anden form for amazon.de. Kan ikke helt se hvad det er
for en værdi shopudlan.dk tilfører, udover en hel del forvirring.

> [...]
>
> ... "kun" er et modhold, der ikke har helt styr på sporet - men det kunne
> jeg nok godt lave en forbedret løsning på.

Har kigget lidt på artikeln tidligere, den er også netop faldet på at det
blot er et modhold. Men man kunne selvfølgelig selv fremstille en sål i mdf
eller lignende og så fræse spor i skinnen...

Tror ikke jeg giver mig i kast med det selv, har vist besluttet mig for at
jeg vil have sådan en alu-tingest.

Hører stadig gerne fra folk der har prøvet Wolfcraft-modellen eller ved hvor
den kan indkøbes.

Keller

Fra : bme

Dato : 11-03-09 20:58

Carsten Keller skrev:

> Hører stadig gerne fra folk der har prøvet Wolfcraft-modellen eller ved hvor
> den kan indkøbes.

Bauhaus har wolfcrafts skinnesystem. Så vidt jeg husker koster det
omkring en plovmand for een skinne på 130-140 cm.

/bo

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-03-09 08:26

"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message

> Bauhaus har wolfcrafts skinnesystem. Så vidt jeg husker koster det omkring
> en plovmand for een skinne på 130-140 cm.

Perfekt, så kan jeg da lige tage et kig på det der og vurdere om jeg synes
det er værd at spare pengene og købe det fra Tyskland.

Keller

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-03-09 18:58

Carsten Keller forklarede den 10-03-2009:
> [...]
> nødt til at affinde mig med at jeg ikke skal have en skinne til min ellers

Et svar kan jeg ikke give dig, men er i samme situation. Festo'en er
lidt for lækker til at jeg nogensinde vil aflevere den tilbage.
Kai

Fra : Steen Suder

Dato : 12-03-09 17:27

Carsten Keller skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der har en ide om hvor man skaffer sådan noget, eller er
> jeg nødt til at affinde mig med at jeg ikke skal have en skinne til min

Min Festo dyksav saver mere præcist end min Bosch GTS10 bordrundsav

Det meste vil være en erstatning for Festo... fandt jeg ud af... og
overgav mig.

--
Steen

Fra : Per H

Dato : 12-03-09 18:12

On Tue, 10 Mar 2009 15:53:06 +0100, "Carsten Keller"
<ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> [...]
>par måneder siden, og det var jo nærmest kærlighed ved første blik.
>Problemet er bare at jeg nok ikke har _så_ meget brug for den at jeg vil

Festoen fås ellers i flere størrelser/ priser. Prøv brugt i dba.

skinnerne fås fra 60 cm, til et par meter.

Du bruger alt for meget tid på det andet, og resikerer at få en masse
bøvl, og besvær. Husk på et en fintannet klinge koster kassen, og det
er ikke sikkert at det findes til alle rundsave.

En støvsuger er også god at kunne sættes til.

per