En ny teori jeg hørte.
Fra : Petse

Dato : 09-03-09 20:08

En ny teori jeg hørte:
Hele kristendommen bygger på et forbudt knald. Det var jomfru Maria der
knaldede ved siden af, der resulterede i at hun blev gravid. Hun bildte
så sin mand ind, at det var Helligånden der gjorde hende gravid. Den
hoppede han på og så blev horerungen født og fik navnet, som vi i dag
kender som Jesus. Den har vi troet på i tusinder af år, hvilket jeg ikke
tror på.
Konklution. Kristendommen bygger på et forbudt knald.

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-03-09 20:59

Petse skrev i

> En ny teori jeg hørte:

Det er da ingen ny teori.

Den har da ofte været fremført af stærkttroende fanatiske og
fundamentalistiske bibelfjendske kristendomsbekæmpere.

Ja også Dan Brown har fremført lignende fantasier i sin berømte romanbog, og
både jøder og gudsfornægtere har labbet sølet i sig med velbehag.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Lyrik

Dato : 09-03-09 22:31

"Petse" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i meddelelsen
> En ny teori jeg hørte:
> Hele kristendommen bygger på et forbudt knald.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Her er en anden teori du skal høre:

I demokratiet opdagede mennesket at det kunne få magt og styre politik.
Da det opdagede"det er mig der styrer", fik det tanken:"Hvorfor ikke styre
det hele?". Jeg kan styre menneskets moral og filosofi med tanker om
"menneskerettigheder", jeg kan styre deres finanser som finbansminister! jeg
kan styre det hele!!

Når jeg styrer det hele er jeg "Gud!" Så skal jeg bare sørge for at der ikke
tilbedes andre guder end mig! Jeg forbyder religiøs indflydelse i samfundet!
Vi skal ikke have konkurrerende guder tilo mig! Mig! Mig!-den almægtige mig!

Er det virkelig sådan det hænger sammen? Er det virkelig sådan
multikultitanken opstod? er det virkelig målet med globaliseringen? er de
tårne vi bygger i EU i virkeligheden babelstårnet som ikke længere skal nå
Gud, men den nærmeste rumstation?

Er Niels Linden Vørhnle bare vores præst og profet der skal lede os ud i
rummet til "Den Nye Verden?" Hans totalt ukritiske religiøse begejstring
tyder stærkt på det!

mvH
Jens

Fra : Petse

Dato : 09-03-09 23:28

Den Mon, 09 Mar 2009 22:05:59 +0100 skrev Vidal:

> Man behøver vist ikke tage en mand, der glæder sig til at finde -
>
> ----
> "en eller flere (mange)
> muhamedaneryngel, med deres afslårne pik i munden og nosserne trykket
> ind hvor øjnende skulle være, det hele garneret med svinegylle- og
> blod."
> ----
>
> - særligt alvorligt.
>
> Jeg har i dk.politik spurgt, om du med muhammedaneryngel mener islamiske
> børn, men det har du jo ikke svaret på. Det kan være, du vil svare her i
> dette kristne miljø?

Det har du ikke spurgt mig om. Det har du spurgt /peter om, så det må vel
være ham der skal svarer.

Mvh. Petse

Fra : Petse

Dato : 09-03-09 23:29

Den Mon, 09 Mar 2009 22:30:36 +0100 skrev Lyrik:

> [...]
>
> Er Niels Linden Vørhnle bare vores præst og profet der skal lede os ud i
> rummet til "Den Nye Verden?" Hans totalt ukritiske religiøse begejstring

God teori.

Fra : Petse

Dato : 09-03-09 23:30

Den Mon, 09 Mar 2009 20:58:30 +0100 skrev Andreas Falck:

> [...]
>
> Ja også Dan Brown har fremført lignende fantasier i sin berømte
> romanbog, og både jøder og gudsfornægtere har labbet sølet i sig med

Den har sikkert været op at vende før.
Men hvad for en teori tror du på?

Fra : Petse

Dato : 09-03-09 23:35

Den Mon, 09 Mar 2009 23:32:08 +0100 skrev Vidal:

> Det må du meget undskylde.

Det okay.

Fra : Dybbøl

Dato : 10-03-09 12:18

Petse wrote:
> [...]
> tror på.
> Konklution. Kristendommen bygger på et forbudt knald.

Der er næppe nogen grænse for hvor meget indskrænket idioti der postes i
denne nyhedsgruppe! Petses idioti kvalificerer ham sikkert til en helt
enig "debat" med Harald Mossige m. fl.

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-03-09 12:47

Dybbøl skrev i

[ ... ]
> Der er næppe nogen grænse for hvor meget indskrænket idioti der
> postes i denne nyhedsgruppe! Petses idioti kvalificerer ham sikkert
> til en helt enig "debat" med Harald Mossige m. fl.

God og rigtig observation.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 11-03-09 11:09

On 10 Mar., 20:06, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Og i to virker som rettroende kristne, som ikke er vågnet op fra løgnene
> om guder og hvad ved jeg.
>
> HEIL SATAN

he he og så heiler du satan !, hvordan er det lige satan adskiller sig
fra gud ? at dyrke satan er vel lige så meget religion som at dyrke
gud !! eller sagt med andre ord "forskellen er ens"
skål
Malmberg

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-03-09 18:47

Kasper Malmberg skrev i

> eller sagt med andre ord "forskellen er ens"

Du ved ikke meget om kristendom.

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 12-03-09 09:26

On 11 Mar., 23:16, Petse <pjense...@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Og du lagde slet ikke mærke til smileyen

ups nej, den overså jeg

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 12-03-09 09:26

On 11 Mar., 18:46, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> Kasper Malmberg skrev inews:f96b8d1c-a1c1-4393-997f-4e96bb37bc09@a39g2000yqc.googlegroups.com

> Du ved ikke meget om kristendom.

Hvorfor siger du det ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-03-09 16:36

Kasper Malmberg skrev i

> Hvorfor siger du det ?

Det fremgår af det du skriver - eller er udtaler du dig blot imod bedre
vidende?

Fra : Petse

Dato : 10-03-09 20:06

Fra : Petse

Dato : 11-03-09 23:17

Fra : Petse

Dato : 11-03-09 23:19

Den Wed, 11 Mar 2009 11:33:30 +0100 skrev Dybbøl:

> Du er en rigtig stor dreng! Kan du også række tunge og sige "dumme moar!
> tis, prut"?

Ja, det kan jeg

> Men du har vist ikke rigtig fattet hvad gruppen hedder?

Jo det har jeg. Det er en gruppe hvor man debattere kristendom. Derfor
kan man vel også debattere om alt det bavl med gud overhovedet eksistere.

Fra : Petse

Dato : 12-03-09 00:37

Den Wed, 11 Mar 2009 23:32:45 +0100 skrev Vidal:

> Hvilken betydning har smileyen her?

Ingen ting. Det var for at vise Kasper Malmberg, hvilken smiley jeg
brugte.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 01:07

"Petse" skrev i en meddelelse:

> Hele kristendommen bygger på et forbudt knald.

Nej, kristendommen bygger på de revolutionerende idéer,
som Jesus føjede sammen til en ny religion, der har kunnet
bringe den vestlige kultur frem til i dag, hvor den så er ved
at gå i opløsning igen på grund af manglende kristendom.

> Det var jomfru Maria der
> knaldede ved siden af, der resulterede i at hun blev gravid.

Konkret oplysning: "Jomfru" betyder ung, formentlig ugift
pige. Der forlyder intet om, at hun har knaldet ved siden
af, derimod at hun var kæreste med Josef, så sandsynligvis
har han leveret det fornødne input.
Siden 1850, hvor man her i DK begyndte at lave statistik
over den slags, er over halvdelen af de førstefødte dukket
frem mindre end 9 måneder efter, at forældrene blev gift.
Procenten har været konstant, uanset de skiftende moralske
fordomme gennem 150 år.

> Hun bildte så sin mand ind, at det var Helligånden der
> gjorde hende gravid.

Hvis du ikke har opdaget det endnu: Man bliver ikke
nødvendigvis gravid af at bolle. Der er en lang række
biologiske, psykiske og seksualtekniske faktorer, der
skal falde i hak, for at det lykkes. En ting, der spiller ind,
er begejstring og engagement i sagen - at man er grebet
af "Helligånden". (Men tro nu ikke, at du kan spare dit
præservativ næste gang, fordi du er skide ligeglad med
pigen .

Held og lykke med at blive voksen!

V.h. -- Ib

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-03-09 12:16

Ib Baagøe skrev i

[ ... ]

> Konkret oplysning: "Jomfru" betyder ung, formentlig ugift
> pige.

Det er blot ikke den betydning ordet oprindeligt har haft. Men jøder gjorde
sig store anstrengelser for at få ændret ordets betydning så det ikke
længere entydigt skulle henvise til en ugift jomfru.

Men uagtet, så blev det taget som en helt naturlig ting at en ung ugift
kvinde var jomfru.

Men de jøder der oversatte den hebraiske Bibel til græsk i løbet af det 2.
og 3. århundrede *FØR* Jesus fødsel var altså slet ikke spor i tvivl om at
der var tale om en jomfru, hvilket helt tydeligt fremgår af deres
oversættelse - Septuaginta. Der er her tale om højt uddannede jøder, med et
godt kendskab både til deres eget sprog og til det sprog de oversatte til.