Nyt musikblad
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-09 11:40

Til de mange som kan lide tysk slager er der gode nyheder. Der er kommet et
nyt musikblad på markedet. Nu er der så vidt jeg ved ialt 4 forskellige
tyske musikblade. Det nye blad udgives af forlaget "Bauer". Ikke Frans
Bauer, hehe

MEINE STARS
www.foxwahn.de/print.php?type=N&item_id=1445
Man kan se at de satser på store velkendte navne. Af navne som også er
velækendte her i Danmark kan man læse om Hansi Hinterseer og Stefani Hertel.
Desuder er der artikler om Kristina Bach og Semino Rossil. Bladet indeholder
fanplakater, cd-tips og turnekalender.

Desuder er der det velkendte blad som "Musikantenstadl" reklamerer for i
hvert show, nemlig:

STADLPOST
www.stadlpost.at/abo/index.php?SessionID=
(Husk det lille "lig-med-tegn" til aller sidst i adresselinjen - jeg synes
ikke det blev markleret som det skulle i linket)

Så er der også:

HEIMATMELODIE
http://www.klambt.de/homeset1.html?http://www.klambt.de/zeitschriften/z_info.html?xID=140&xThema=Musik

og

STARS UND MELODIEN
www.klambt.de/homeset1.html?http://www.klambt.de/zeitschriften/z_info.html?xID=49&xThema=Musik

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 08-03-09 13:35

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> Til de mange som kan lide tysk slager er der gode nyheder.

De bor vistnok i Tyskland

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-03-09 13:55

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De bor vistnok i Tyskland

Ja og i Skandinavien. Det er jo en af de populæreste musikgenrer i Danmark.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 09-03-09 08:26

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja og i Skandinavien. Det er jo en af de populæreste musikgenrer i Danmark.
>
> Hilsen Åge

Du er sjov

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-03-09 08:41

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

Danmark.

> Du er sjov

Det må vel så være på sin plads, at spørge.... Hvor ligger det sjove ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 09-03-09 14:40

Benny Mortensen <ingen@brugbar.inv> wrote:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Danmark.

> Det må vel så være på sin plads, at spørge.... Hvor ligger det sjove ?????
>
> M.V.H....Benny..

At tysk slager er blandt det mest populære musik i Danmark....
Jeg læser ikke hitlister ret ofte, men jeg mindes ikke at have set Heino
optræde på danske hitlister endnu

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-09 15:11

> At tysk slager er blandt det mest populære musik i Danmark....
> Jeg læser ikke hitlister ret ofte, men jeg mindes ikke at have set Heino
> optræde på danske hitlister endnu

Det er ikke blandt det "populære". Det er blandt det "populæreSTE".
Men altså, bare jeg vidste hvor det stod skrevet henne, at man SKAL købe
cd-er hvis man kan lide noget musik
Jeg tror altså ikke der er nogen paragraf om det. Folketinget har heller
ikke vedtaget noget om det.
Jeg kan selv lide tysk og især hollandsk slager. Men jeg køber altså
ikke cd-er med tysk slager, selv
om de kan købes i tonsvis til danske byfester. Men det er muligt andre gør.
Når der er så mange salgs-boder med det,
f.eks. til Danmarks vistnok 4. største folkefest "VildsundMarked", ja så må
der jo nok sælges en del af det..
Musik-salgsboderne som næsten udenlukkende tilbyder dansktop, skandinavisk
danseband og tysk slager har tilsammen mange
tusinde cd-er med tysk slager til salg. Hvis de ikke solgte det, gik de vel
fallit. Pop og rock kan man stort set ikke købe i
nogen boder. Ikke ret mange vil købe det.
Salget fra danske byfester figurerer bare ikke nogen steder in statistikker.

Hilsen Åge

PS: Men lovkrav om at man SKAL købe er ikke nedfæstet i nogen paragraf

Fra : Steen

Dato : 09-03-09 18:10

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> Det er ikke blandt det "populære".

Hvad begrunder du det postulat med?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-09 11:13

> [...]
>
> At tysk slager er blandt det mest populære musik i Danmark....
> Jeg læser ikke hitlister ret ofte, men jeg mindes ikke at have set Heino

Hej Steen

Jamen hvis vi skal se på det, på den måde... Så er det 100 år siden Deep
Purple lå på nogen som helst hitliste, med mindre det var en af deres
utroligt mange genbrugsplader.... Men det ville være helt in, at skrive
stort set alt om dem, når bare det ikke var kritisk snak..... Men at skrive
positivt om Heino, nu du selv henter ham frem, ville på ingen måder, være
andet end misbrug af ord.....

Sjovt nok, hørte jeg vel Deep Purple, første gang, omkring 1968, og holder
stadig meget af deres musik....
Det er også rigtigt mange år siden, jeg først hørte Heino, og han er stadig
vældig populær hos mig....
Det samme gælder mange andre kunstnere / grupper.... Jeg ved ikke hvordan
andre har det... Men hos mig, falmer stjernerne ikke, men der kommer bare
flere og flere stjerner på himlen....

Men at de ikke ligger på hitlisterne, betyder da ikke, at de ikke er
populære.... Beatles, bliver vel næsten mere og mere populære, så kopibands
ligefrem kan leve af at plagiere dem, og ikke lave andet....

Så jo da, Heino er stadig vældig populær hos mig, og står vel nærmest, som
tyskernes Jim Reeves hos mig... Som forresten også stadig er vældig populær
her.... Også Buddy Holly, selv om de begge døde, før jeg blev den lykkelige
ejer af min første plade overhovedet.... Men det forhindrer dem ikke i,
stadig at være populære....

Så at Tysk Schlager, er blandt det mest populære i DK.... Jeg ved det ikke,
men hvis vi nu også spørger hele det tavse flertal.... Så tror jeg faktisk,
han får ret.... Men det er vel diskussionen om Obla-di Obla-da om igen....

M.V.H....Benny..

Fra : Steen

Dato : 10-03-09 14:43

> Hej Steen
>
> Jamen hvis vi skal se på det, på den måde... Så er det 100 år siden Deep
> Purple lå på nogen som helst hitliste, med mindre det var en af deres
> utroligt mange genbrugsplader....

Det er jeg nu ikke enig i.
Deep Purple laver jo stadig nyt, og Rolling Stone beskriver bla. bandet
som "Deep Purple has emerged as one of the longest-lived (with a few
interruptions) U.K. hard-rock/metal outfits and a showcase for some of
the most successful hard-rock stars of the '70s, '80s, and '90s,
including guitarist Ritchie Blackmore and singer David Coverdale."

Jeg ser stadig ikke tysk slager dokumenteret nogle steder, som blandt
det populæreste i DK, fra nogen!

Udover min far, der er midt i 70'erne (og lettere senil), så kender jeg
ingen, der ville drømme om at lytte til den slags....udover to på
usenet!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-09 16:27

> Deep Purple laver jo stadig nyt,

Jeg ved ikke hvor meget det kommer sagen ved, men Heino laver jo altså også
nyt. Men jeg foretrækker nu musiok med
Andy Borg istedet for.

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 10-03-09 17:14

> [...]

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ved ikke hvor meget det kommer sagen ved, men Heino laver jo altså også

Er det Björns bror?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-03-09 20:13

> [...]
>
> Udover min far, der er midt i 70'erne (og lettere senil), så kender jeg
> ingen, der ville drømme om at lytte til den slags....udover to på

Hej Steen

Jamen når jeg skriver det således, er det på ingen måder, for at nedgøre
Deep Purple....
Deres eneste virkelige glansperiode, var, skal vi kalde det MK 2 udgaven, da
Roger Glover kom med på bas.
Da han igen forlod gruppen, gled den vel nærmest hen i glemselen, og holdt
en definitiv pause på 8 år.

Uh, jamen du får mig ikke til at skamme mig over, at jeg lytter til Tysk
Schlager, Dansk Top, Country, Folk, Pop, Rock, Techno, samt sikkert mange
andre stilarter, som jeg ikke en gang selv ved hvad hedder.... Ja der er
faktisk et par enkelte Jazz plader i samlingen, og sandelig også adskillige
klassiske albums....

Mine stjerner, falmer ikke, der bliver bare flere og flere af dem. Der er
stadig numre på mangellisterne inden for alle genrerne, som der ledes efter,
i alle hjørner og kroge, men de fleste af dem, vil være omsonst at efterlyse
herinde.

Det er muligt nogen mener jeg er håbløs, fordi jeg ikke er enige med dem,
angående de forskellige musikgenrer... Det gør ikke mig noget.... Jeg er så
bare nogenlunde sikker på, at de ikke kan matche min samling af tysk
Schlager, eller Dansk Top.... Men det bekymrer ikke mig, det er dem, der går
glip af noget.... Ikke mig. Og jeg bebrejder dem ikke, hvis de ikke syntes,
det er dejligt musik. Når folk ligefrem gør det til en dyd, ikke at lytte
til noget bestemt musik, tja, så forbeholder jeg mig ret, til at tænke mit
))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-03-09 09:31

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du er sjov

Du er en sten.
Men hvad var det som var så sjovt ???

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 09-03-09 14:40

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> "Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du er en sten.
> Men hvad var det som var så sjovt ???

Læs svaret til Benny

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-09 16:27

> Læs svaret til Benny

Opgiv ham...det er der en del andre, der har gjort

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-03-09 13:55

Steen skrev:

>De bor vistnok i Tyskland

Kan tyskere læse ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 16:46

Ivan V. Klattrup <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

> Kan tyskere læse ?

hovhov ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 15:33

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De bor vistnok i Tyskland

Ja heldigvis

Fra : perhag

Dato : 09-03-09 09:06

On 9 Mar., 15:10, Åge Halldorsson <a...@post.tele.dk> wrote:
> [...]
> nogen boder. Ikke ret mange vil købe det.
> Salget fra danske byfester figurerer bare ikke nogen steder in statistikker.

Der foregår en del handel udenom myndighederne på diverse markeder,
men mon ikke alt andet end piratkopisalget opgøres af
pladeselskaberne? Ved direkte lovlig import fra Tyskland eller andre
lande opgøres det danske salg sikkert i de pågældende landes
salgslister.

På den mest officielle danske hitliste http://danishcharts.com/weekchart.asp?cat=a
gik Kandis i sidste uge direkte ind på førstepladsen, og her er nok
medregnet de eksemplarer som blev solgt sammen med Ude og Hjemme i
sidste uge. Altså tror jeg alt leveret af de etablerede pladeselskaber
medgår ved opgørelse af hitlisten. Personligt undrer det mig mest at
navne som Duffy og Carpack North sælger så godt i lang tid.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-03-09 19:51

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

..........men der er jo også: