FILM aften
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-03-09 18:52

så nu vil jeg om lidt starte en film aften

skal lige gøre det klar med kaffe saftevand have tændt op for projektor

også :

jeg lægger ud med zombi 2 fra 1979

så Vikaren

Two for the Monye 2005 ( Al P )

hvis jeg ikke falder i søvne vil jeg runde af med
en anden Al Pacinio The Merchant of venice 2004

tror i det bliver en go aften :) ?

den eneste jeg har set før er Vikaren - så hut jeg visker

Fra : Kim2000

Dato : 09-03-09 19:57

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en anden Al Pacinio The Merchant of venice 2004
>
> tror i det bliver en go aften :) ?
>
> den eneste jeg har set før er Vikaren - så hut jeg visker

Og du vil se den igen???? Den er da hverken sjov eller gyseragtig, ja end
ikke kikset morsom, bare totalt umorsom og uactionpræget. Jeg fatter ikke
Bonerdal vil være bekendt at komme med den slags skrammel.

Fra : -= JF =-

Dato : 09-03-09 21:09

Kim2000 skrev:

> Og du vil se den igen???? Den er da hverken sjov eller gyseragtig, ja end
> ikke kikset morsom, bare totalt umorsom og uactionpræget. Jeg fatter ikke
> Bonerdal vil være bekendt at komme med den slags skrammel.

Den film blev jeg godt nok også voldsomt skuffet over!

Vi havde set de forskræp der havde været i fjerneren, og var enige om at
den skulle ind og se.
Kort før den udkom fik jeg den forærende som pirat-DVD - og mand en
skuffelse. Har sjældent set en mere amatør-agtig film.

Jeg er normalt ikke fortaler for hverken piratfilm, -musik eller
-software, men i dette tilfælde sparede det os da for et par hundrede
kroner

Mvh John

Fra : Kim2000

Dato : 09-03-09 21:29

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er normalt ikke fortaler for hverken piratfilm, -musik
> eller -software, men i dette tilfælde sparede det os da for et par

Ja, den var simpelthen lige til at give danske film et dårligt ry.

Og ikke at jeg fatter at en halv million så den, men det var jo det samme
med Blå Mænd, som blev rost til skyerne i næsten alle aviser. Jeg smilte kun
anstrengt og det mest fordi vi glemte at aflevere den så den endte med at
koste 35 x 3 døgn

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-03-09 11:21

> Ja, den var simpelthen lige til at give danske film et dårligt ry.

Hmm mht Vikaren så skippede jeg den og så ½ delen af en der hed noget i
retning af twiligt fra 2008
den er faktisk meget go - men jeg var træt og faldt i søvn efter 40
minutter - men fik den stoppet og skal se resten lidt sener

> [...]
> kun anstrengt og det mest fordi vi glemte at aflevere den så den endte med

Ups ... ja der er jeg nu ret hård - hvis agumentet ikke er meget godt for at
se en dårlig film til ende så ryger den af og i arkivet efte 20 minutter

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-03-09 21:45

> Og du vil se den igen???? Den er da hverken sjov eller gyseragtig, ja end
> ikke kikset morsom, bare totalt umorsom og uactionpræget. Jeg fatter ikke
> Bonerdal vil være bekendt at komme med den slags skrammel.
Puh jeg husker den heller ikke som særligt god men hwa fan jeg frygter nu
mere for al pachine filemen
DET ER EN SPORTS FILM er der en ting jeg bla ikke gider se så er det sports
film og slet ikke noget om amerikansk fordbold

har lige en pause min projektor blev var = ikke godt tegn

Fra : -= JF =-

Dato : 09-03-09 22:15

Bo Mørch Mogensen skrev:

> DET ER EN SPORTS FILM er der en ting jeg bla ikke gider se så er det sports
> film og slet ikke noget om amerikansk fordbold

Nu bli'r jeg sgu nysgerrig Bo...
Hvorfor bruge tid på en film du ikke gider at se?

Som jeg har forstået det så har du en zillion film, der må sgu være
noget bedre på programmet

Mvh John

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-03-09 11:17

"-= JF =-" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

Hej John :)

> Nu bli'r jeg sgu nysgerrig Bo...
> Hvorfor bruge tid på en film du ikke gider at se?

Nahh Al Pachino er Al Pacino er der en film han har lavet som jeg ikke har
set - så ser jeg den
og han spiller nu meget godt men go var den nu ikke ... jeg synes den var
lidt hysterisk

> Som jeg har forstået det så har du en zillion film, der må sgu være noget
> bedre på programmet

Øhh Zillon film ? hvad er det lige :) ?

Fra : Steen

Dato : 10-03-09 17:14

Bo Mørch Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
> set - så ser jeg den
> og han spiller nu meget godt men go var den nu ikke ... jeg synes den var

Jeg ved godt jeg nærmest er den eneste i hele verden, men jeg kan ikke
fordrage Al Pacino.

Puh....så kom jeg ud med det

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-03-09 17:59

In news:1iwdgxc.8x7vrd163h7tvN%isteen+usenet@gmail.com,
Steen <isteen+usenet@gmail.com> typed:

> Jeg ved godt jeg nærmest er den eneste i hele verden, men jeg kan ikke
> fordrage Al Pacino.
>
> Puh....så kom jeg ud med det

Sådan har jeg det med Robert De Niro. Jeg betvivler ikke et øjeblik, at han
er en formidabel skuespiller, men jeg bryder mig altså bare ikke om ham.

Pacino kan da godt være lidt speciel, men det skyldes jo for det meste de
roller han spiller.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Steen

Dato : 10-03-09 19:14

Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> wrote:

> [...]
> er en formidabel skuespiller, men jeg bryder mig altså bare ikke om ham.

Jeg er delvis enig - han er ikke blandt mine favoritter, men han er
rigtig god i komedier....som fx gnaven svigerfar!

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-03-09 20:20

On Tue, 10 Mar 2009 17:58:42 +0100, "Tove Krieger"
> [...]

>Pacino kan da godt være lidt speciel, men det skyldes jo for det meste de

JAMEN TOVE DOG :) smag og beag er som sagt forskeligt og hvad man
synes er man selv herre over - Men jeg synes Deer hunter er måske den
bedste film der nogen sinde er lavet den eller dommedag nu - jeg synes
de 2 er de bedste film der lavet ... men det er jo så min smag - alt
ære og respket for dem der mener noget andet Thi det er jo igenem
vores forskeligehed vi lære af hinanden

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint (stephen king)

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-03-09 20:49

In news:kh3gr497uot6gshtnlqrt268m4gkdmv7q2@4ax.com,
Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> [...]
> de 2 er de bedste film der lavet ... men det er jo så min smag - alt
> ære og respket for dem der mener noget andet Thi det er jo igenem

JAMEN KÆRE BO Vi har jo før haft Deerhunter oppe at vende, og jeg synes
altså stadig, at det er en af de mest dødssyge og langtrukne film jeg har
set. Det jødiske bryllup varede alt for længe, og det var der andre scener i
filmen der også var. Det allerbedste i filmen er musikken, og når jeg hører
bl.a. Hank Marvin (eller John Williams himself) spille temaet fra filmen
smelter jeg totalt.

Du må altså undskylde, men det er faktisk mit alvor, og forøvrigt bryder jeg
mig foruden De Niro heller ikke om hverken John Cazale eller Christopher
Walken.

Jeg vil retfærdigvis lige sige, at den rolle De Niro spiller i "Awakenings"
er fantastisk. Hans talent kan på ingen måde diskuteres, og hans rolle i
Deerhunter var da heller ikke så ringe en præstation.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-03-09 17:54

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:kh3gr497uot6gshtnlqrt268m4gkdmv7q2@4ax.com,
> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> JAMEN KÆRE BO

Jamne Kære Tove :))

> Vi har jo før haft Deerhunter oppe at vende, og jeg synes altså stadig, at
> det er en af de mest dødssyge og langtrukne film jeg har set. Det jødiske
> bryllup varede alt for længe,

ha ha ja dte tager da indrømmet noge tid - nu har jeg set filmen en 60 - 70
gange
altåså det som jeg ser som styrken i de lang trukne sener er alle neuancerne
som Cimno for med
en vagabond der står op af en kirke - alle de ting der sker i mellem dem der
med som der ikke bliver talt om
( hvad der indrømmet tager en meget stor del af filmen ) - f.eks ham der
skal giftes med den gravide angela men aldrig har haft en seksuel debut
- det faktum at både Robert & Christoffer er forelsket i Meryl streep ...
for at nævne nogen

på et tidspunkt holder Robert di nirro et projektiel op og sige " This is it
" - hvad jeg synes et et meget flot billed på fremstillingen af hvad der
gælder
i forhold til hverdagens trivialiteter ikke der som sådan er noget galt med
dem - de tager med go ret det meste af tiden ... men det at se dem i
perspektiv
at se noget der definitivt afgøre alt - eller kan gøre det afhæningt af om
man rammer om man vil ramme osv.

filmen er sener kritiseret for at der i den vitnamesiske scene f.eks ikke
bliver talt Vietnamesisk men rent faktisk Thai :)
endvider har der aldrig været et eneste dokumnetret tilfælled af at der har
været spillit russisk rulette under vietnam krigen

>og det var der andre scener i filmen der også var. Det allerbedste i filmen
>er musikken, og når jeg hører bl.a. Hank Marvin

ja den er rigtig go :)

> Du må altså undskylde, men det er faktisk mit alvor, og forøvrigt bryder
> jeg mig foruden De Niro heller ikke om hverken John Cazale eller
> Christopher Walken.

Christopher Walken. spiller i en filmatisering indrømmet en b film men en
af de bedste synes jeg af slagsen the twilight zone
efter mansuskript af stepen king - jeg holder utroligt meget af både film og
bog ... jeg er dybt facineret af tanken om det coma han gå rigenem
hvor de 5 år der går er 10 timer for ham - det for mig altid til at tænke på
en af mine x kærster fra jeg var 17 - 18 år - jeg har skam foræret hende
både film
og bog - jeg ved ikke lige om hun har fanget pointen :) men forsøget er
gjort ( hun er desvære gift med min bedst ven :)

Det er jo smag og behag som vi hver for os selv med go ret gøre op med os
selv
og som jeg sagde al ære og respekt for dem der mener noget andet ind mig
hvis der ikke var nogen af dem - hvem skulle jeg så lære noget nyt af :) ?

> Jeg vil retfærdigvis lige sige, at den rolle De Niro spiller i
> "Awakenings" er fantastisk. Hans talent kan på ingen måde diskuteres, og
> hans rolle i Deerhunter var da heller ikke så ringe en præstation.

selv om jeg er et frygteligt Deer hunter vrag - så ser jeg dem efterhånden
ikke mere ind 1 -2 gange om året i forhold til da jeg var yngere hvor jeg
kunne se den
10 gange om året - - ligesom med Bogen Steppeulven af Hermann Hesse som jeg
har læst en 8 - 10 gange - det er også mange år siden jeg har læst den
og sådan bliver man jo ældre :)

Når alt det er skrevet så er jeg da klar over Deerhunter er noget af en sag
at fordøje jo ældre jeg bliver jo mere ser jeg film for at slappe af og have
en go tid uden at blive forstyret - har lige set en stak Bruce willis film -
der er en hvor han er i afrika og sammen med 6 andre mere eller nedkæmper
knap 200 ondsinde afrikanseke oprøre - en film hvor det gode sejre over det
onde og forskeleige mænd træffer svære beslutninger i mod ordere for at
kæmpe den retfærdige kamp - den kan jeg bare ikke blive træt af :) --
ligesom med Die Hard filmene ...

bedste hilsner
Bo

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-03-09 18:25

In news:49b93e41$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> ha ha ja dte tager da indrømmet noge tid - nu har jeg set filmen en
> 60 - 70 gange

Jeg har så "kun" set den en enkelt gang for maaange år siden, og jeg har
sikkert ikke været motiveret nok den dag, men den er altså stadig
langtrukken i mine øjne.

> [...]
> endvider har der aldrig været et eneste dokumnetret tilfælled af at
> der har været spillit russisk rulette under vietnam krigen

Det skal da nok passe. Det er ligesom med "M.A.S.H." . Det tog
instruktørerne af serien 11 år at dække en konflikt der varede i 3 år.

> [...]
> og bog - jeg ved ikke lige om hun har fanget pointen :) men forsøget
> er gjort ( hun er desvære gift med min bedst ven :)

Der ser du. Det kan være farligt at forære kærester film og bøger, det kan
godt give bagslag

> [...]
> svære beslutninger i mod ordere for at kæmpe den retfærdige kamp -
> den kan jeg bare ikke blive træt af :) -- ligesom med Die Hard
Bruce Willis kan vi godt blive enige om, er en spændende skuespiller. Jeg
kan godt li' "Die Hard" filmene, der sker der da i det mindste noget det
meste af tiden.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-03-09 22:09

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> In news:49b93e41$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

Hej Tove :)

> Jeg har så "kun" set den en enkelt gang for maaange år siden, og jeg har
> sikkert ikke været motiveret nok den dag, men den er altså stadig
> langtrukken i mine øjne.

jamen Tove enten så kan man jo li den eller så kan man ikke - når det kommer
til smag så er der ikke
nogen facit liste :)

> Det skal da nok passe. Det er ligesom med "M.A.S.H." . Det tog
> instruktørerne af serien 11 år at dække en konflikt der varede i 3 år.

du milde varerede Korea krigen kun 3 år ?

> Der ser du. Det kan være farligt at forære kærester film og bøger, det kan
> godt give bagslag

nahh nu fik hun både bog og film MANGE år efter hvor hun var lykkeligt gift
men hun kom nu godt nok ikke forbi ( ligesom i filmen ) for at bruge en dag
på at indhente det forsømte :)

> [...]

> kan godt li' "Die Hard" filmene, der sker der da i det mindste noget det

Bruce er Go han kan spille toff / tuf (?) og har samtidigt format nok til at
have selv eroni ...
det var tears of the sun jeg snakkede om ...

hvor han ( med lidt hjælp ) igenem filmen for taget livet af et par hundred
ondsindende sadistiske voldtægtsmænd og morder
I tears of the sun ruller han godt nok ikke rundt på gulvet imens han skyder
som i Die hard men det går nu fint afligevel :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-03-09 22:25

In news:49b979fc$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> du milde varerede Korea krigen kun 3 år ?

Yep, fra 1950 til 1953.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 12-03-09 23:19

> In news:49b979fc$0$90267$14726298@news.sunsite.dk,
> Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> typed:

> Yep, fra 1950 til 1953.

du godeste - jeg troede den varede meget længer - der faldt lige så mange
amerikaner som under Vietnam krigen omkring 50 000
jeg har foriøvrigt 2 adoptiv søstere fra Korea :) ( nu når vi snakker
korea ).

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 11-03-09 20:20

On Tue, 10 Mar 2009 17:13:51 +0100, isteen+usenet@gmail.com (Steen)
wrote:

>Jeg ved godt jeg nærmest er den eneste i hele verden, men jeg kan ikke
>fordrage Al Pacino.

har du aldrig set en duft af kvinde ?

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-03-09 11:24

> [...]

> ikke kikset morsom, bare totalt umorsom og uactionpræget. Jeg fatter ikke
> Bonerdal vil være bekendt at komme med den slags skrammel.
ja nu er jeg ikke blind for gode råd - så den fik at være for nu ...men
grunden til jeg ville se den igen var at jeg havde glemt den
så kandidaten i forgårs som jeg også havede glemt den var nu også op og
ned - men så er det ligesom på plads