Lille video
Fra : Lars Løth

Dato : 09-03-09 10:19

Nu sker der jo snart noget på vandet, så lige et lille heads up på hvad man
ikke skal.

Der er sikkert mange der har set den, men den er nu meget interessant.

http://www.youtube.com/watch?v=rRY6l2cYYUg&feature=related

God uge

Lars

Fra : Henning

Dato : 09-03-09 13:04

On Mon, 9 Mar 2009 10:19:04 +0100, Lars Løth <lat@rdaf.dk> wrote:

> [...]
>ikke skal.
>
>Der er sikkert mange der har set den, men den er nu meget interessant.

Jeg undrer mig lidt - hvem filmer hele optrinnet? Hvorfor kan
redningsbådene ikke finde sejlbåden, når der øjensynligt hænger en
helikopter lige over den og filmer? Det virker lidt fiktivt eller
opsat det hele?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-03-09 18:48

> [...]
> redningsbådene ikke finde sejlbåden, når der øjensynligt hænger en
> helikopter lige over den og filmer? Det virker lidt fiktivt eller

Redningsbåd, den ser jeg ikke, jeg ser en speedbåd der står Politi på, og
han kan ikke sejle som "han vil" i det farvand.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 09-03-09 19:22

Den filmende helikopter er jo en "typisk" amerikansk nyheds helikopter, de
skal bare filme ulykken, og holde sig langt væk fra at være redningsmænd -
og sikker godt det samme, det anbefales generelt også i Danmark - lad de
professionelle gøre arbejdet..

Police redningsbåden bliver fanget i et "shallow water" område, og bliver
derved selv udsat. Skulle nogle af jeg havde været på den Amerikanske
vestkyst, eller Hawaii, e.lign. så vil i have set at bølgerne brækker samme
sted, og indenfor omkring 100 meter, og der kan være totalt fladt vandt lige
ved siden af - det er altså når der er dønninger, men det er det mest
normale, ingen bevæger sig ud i stormvejr.

På den lille røde sejlbåd, ses rimeligt tydeligt at der egentligt ikke er
vind, det er bare dønninger, og derfor kan han heller ikke få fart i båden.

mvh
/Børge

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-03-09 15:13

Den Mon, 09 Mar 2009 10:19:04 +0100 skrev Lars Løth:

> Nu sker der jo snart noget på vandet, så lige et lille heads up på hvad
> man ikke skal.

Hvor er det vildt at se på. Men på en eller anden måde er det også lidt
vildt at tænke på at han ikke har lukket lugen til læ, når man tænker på
størrelsen af de bølger han sejler i.

Mvh

carsten

Fra : Lars Løth

Dato : 10-03-09 09:31

"Carsten Jensen" <jensen@duer.ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor er det vildt at se på. Men på en eller anden måde er det også lidt
> vildt at tænke på at han ikke har lukket lugen til læ, når man tænker på
> [...]

Ja, det er faktisk ret vildt.

Men du vil blive overrasket over, hvad man ser i USA, de er jo alle
profesionelle sejlere, og så er det altså ligemeget om det er motor eller
sejl. Til trods for at mange ikke altid opfanger det sådan, så har vi
faktisk en meget sund og velfungerende sejlkultur i lille Danmark i forhold
til hvad man ser ude i verden.

I den pågældende sag, så tror jeg nu at Børge har helt ret, dønninger og
ingen vind og så lidt kludder med sejl eller liner i skruen, det kan hurtigt
skabe en træls situation.

Men en 2 årig med alene på båden i farvande der virkelig kan bide fra sig?
Ikke helt ansvarligt?? men det skal jeg ikke gøre mig til dommer over

Mvh

Lars

Fra : McLudo

Dato : 10-03-09 12:30

Jo men nu foregår nævnte klip i Queensland, Australien, så jeg kan ikke lige
se hvad det har med amerikanere at gøre.

Fra : Lars Løth

Dato : 10-03-09 16:49

"McLudo" <mcludo@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jo men nu foregår nævnte klip i Queensland, Australien, så jeg kan ikke
> lige se hvad det har med amerikanere at gøre.
>

> "Lars Løth" <lat@rdaf.dk> skrev i meddelelsen

He he

Point taken, det havde jeg nu ikke fanget.

Men de er nu ikke så meget bedre down under.

Mvh,

Lars

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 10-03-09 19:27

OK, men resten af observationerne i mit svar ændres vel ikke???
Bortset fra at dønningerne i Aussie land kan have været længere undervejs
mvh
/Børge