Ekstra bordplade til fest
Fra : CC

Dato : 08-03-09 13:54

Jeg skal bruge et bord til en fest, i en bredde af 1 m og en længde af
2,4-2,5 m.

Derfor vil jeg lave en plade med en liste rundt langs kanten på fx. 20x40 mm
Ekstra pladen skal placeres oven på et klapbord 80x200 cm
Der skal dug på, så udseende spiller en mindre rolle
Jeg forestiller mig en 19 mm mdf plade, men............

Hvilken plade, og tykkelse ville i vælge?

Forslag til alternativ løsning er også velkommen.

Fra : Klaus G.

Dato : 08-03-09 13:59

> Hvilken plade, og tykkelse ville i vælge?
16/19mm spånplade burde være nok, og så en dug hen over. MDF er alt for dyrt
og tungt synes jeg.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Lars

Dato : 08-03-09 14:56

CC skrev:
> [...]
>
> Hvilken plade, og tykkelse ville i vælge?
>
> Forslag til alternativ løsning er også velkommen.

Hvis vægten har betydning, så er tagkrydsfiner en anelse lettere end
spånplade - en 19 mm spånplade på 122x250 cm vejer ca 37 kg, mens,
tagkrydsfiner vejer omkring 33 kg.

Skal de være meget let kan du overveje at lavet et skelet af lister
lægge et par tynde 9 mm træfiberplader på.

Fra : Ann

Dato : 08-03-09 08:17

On 8 Mar., 13:53, "CC" <C...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvilken plade, og tykkelse ville i vælge?
>
> Forslag til alternativ løsning er også velkommen.

Hej

DR har startet et nyt gør det selv program - her lavede han en
forlængelse til bordet - se her:

http://www.dr.dk/DR1/Goer_det_selv/Projekter/01-03-09/20090304114215.htm

eller se programmet her:

http://www.dr.dk/DR1/Goer_det_selv/index.htm