Fjerne etiketter fra glas og flasker
Fra : Søren Bay

Dato : 08-03-09 11:04

Hejsa

Nogle etiketter på glas og flasker er særdeles vanskelige at få af - er
der nogle gode råd?

Har prøvet med brun sæbe, sprit terpentin og almindelig sulfo...

--
Søren Bay - http://www.flyingfish.dk
Modeltog, IT-udstyr og meget andet til salg - http://shop.flyingfish.dk

Fra : Preben

Dato : 08-03-09 11:15

> Hejsa
>
> Nogle etiketter på glas og flasker er særdeles vanskelige at få af - er
> der nogle gode råd?
>
> Har prøvet med brun sæbe, sprit terpentin og almindelig sulfo...

Madolie plejer at tage de fleste etiketter.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-03-09 11:21

On Sun, 08 Mar 2009 10:14:32 GMT, Preben wrote:

> Madolie plejer at tage de fleste etiketter.

Ellers bprøv med petroleum/lampeolie.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 08-03-09 15:59

"Søren Bay" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Nogle etiketter på glas og flasker er særdeles vanskelige at få af - er
> der nogle gode råd?
>
> Har prøvet med brun sæbe, sprit terpentin og almindelig sulfo...

Jeg bruger en skuresvamp af metaltråd.
Den river -eller nærmere - høvler etiketten af, så der højst er lidt lim
tilbage, som kan fjernes med rensebenzin eller sprit.

Nej,- den ridser ikke glasset hvis du tager den med ro

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...

Fra : JOB

Dato : 09-03-09 01:17

> [...]
> der nogle gode råd?
>
> Har prøvet med brun sæbe, sprit terpentin og almindelig sulfo...

Hej - de selvklæbende fjerner jeg ved at fylde flasken med meget varmt
vand - efter et minut kan etiketten trækkes af, og alt eller det meste
klister følger med...evt. rester fjerner jeg med sprit eller
rensebenzin...mvh. JOB