Brænde
Fra : nasip

Dato : 07-03-09 04:56

Hej!

Jeg har tidligere set nævnt her på listen, at man sagtens kan få godt
brænde til ca. 300-400 kr. pr. m3. Hvor skal jeg hen for at få det?

Vi har indtil nu købt bøgebrænde til 400 kr. pr. m3. Denne mulighed
har vi desværre ikke længere, så nu er vi på udkig efter en ny
leverandør - i nærheden af Århus. Vi er ikke interesseret i selv at
skulle ud at skove det, men vil gerne selv stå for afhentning. Det
billigste jeg umiddelbart har set har været Favrskov tømmerhandel med
en pris på 600 kr. pr. m3.

Nogen forslag?

Mvh

Pia

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-09 13:58

> [...]
> skulle ud at skove det, men vil gerne selv stå for afhentning. Det
> billigste jeg umiddelbart har set har været Favrskov tømmerhandel med

du kan da få ned til en 50'er. Spørgsmålet er hvor meget arbejde du vil

Typisk ligger stammer ved vej på ca 100-150kr/fyr og 250kr/løv
Du skal så hente, save og kløve

http://www.danskskovforening.dk/default.asp?m=48

Skal det også være savet og kløvet, så ryger prisen hurtig over 400

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-03-09 14:54

"nasip" <zipcodes@stofanet.dk> wrote in message
Hej!

>Jeg har tidligere set nævnt her på listen, at man sagtens kan få godt
>brænde til ca. 300-400 kr. pr. m3. Hvor skal jeg hen for at få det?

Da jeg boede i århus, købte jeg brænde hos Hovedgård Savværk. Super godt
brænde og tørt. Ved dog ikke om det var billigt, tror jeg gave 300 for noget
der ligner 1m2

Det skal hentes uden for fabrikken i nogle bure. Det er normalt ege eller
bøge brænde, der er kasseret fra savværket. (endestykker og sådan)

Prøv at ringe til dem. Måske de stadig sælger.

Bjarne K.

Fra : Pia Sander

Dato : 09-03-09 07:05

On 7 Mar., 14:54, "Bjarne K." <n...@nej.ni> wrote:
> [...]
> bøge brænde, der er kasseret fra savværket. (endestykker og  sådan)
>
> Prøv at ringe til dem. Måske de stadig sælger.

Hej igen,

Har kontaktet savværket - og de sælger stadig brænde, bøg, ask og
ahorn. 350,- pr. kasserummeter. Det må vel svare til ca. 500 pr. m3.
Vi overvejer det lige. Vi er nok mere indstillet på den løsning end
selv at skulle ud at sanke brænde i skoven.

Mvh
Pia

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 09-03-09 19:15

> [...]
> Vi overvejer det lige. Vi er nok mere indstillet på den løsning end
> selv at skulle ud at sanke brænde i skoven.

Har lige ordnet 4 m3 tæt stablet til 225kr/m3 på 2 dages arbejde

/tue

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-03-09 16:00

"Nygaard (4330)" <holmnygaard.fjerndette@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Har lige ordnet 4 m3 tæt stablet til 225kr/m3 på 2 dages arbejde

Hehe. Jeg gad godt nok ikke arbejde 2 dage for den pris, men fint at der er
nogen der gider.
Hvis der er nogen der vil arbejde for den løn så er i velkomne til at komme
og arbejde for mig

Steen.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 10-03-09 19:34

> Hehe. Jeg gad godt nok ikke arbejde 2 dage for den pris, men fint at
> der er nogen der gider.
> Hvis der er nogen der vil arbejde for den løn så er i velkomne til at
> komme og arbejde for mig

Jamen Steen, hvor er det dog et dejligt svar du har hostet op fra mavesåret.
At jeg kan gå ude i skoven og nyde sneen daler langsomt ned over mig mens
jeg fælder træer istedet for at sidde på mit kontor i Amaliegade, som jeg
gør til dagligt, kan ikke gøres op i kroner. Tror du ikke at du skulle futte
over på EBs nationen, der skulle nok være en gruppe af andre misfornøjede
mavesure mandslinge du kunne have det sjovt sammen med?

/tue

Fra : Pia Sander

Dato : 10-03-09 01:31

On 9 Mar., 19:15, "Nygaard \(4330\)"
<holmnygaard.fjernde...@tiscali.dk> wrote:

> Har lige ordnet 4 m3 tæt stablet til 225kr/m3 på 2 dages arbejde
>
> /tue

Hej Tue,

Kan godt se, at det er en helt anden pris, men eftersom vi har fået
leveret 5 m3 sand her til morgen og skal i gang med terrasse 2+3, er
vi nødt til at prioritere anderledes. Der skal jo også være tid til at
arbejde

Mvh
Pia