Det er nu meget skægt...
Fra : Frederik

Dato : 09-03-09 21:25

At med finanskrisens hærgen koster en Mercedes CL600 (V12-biturbo med 500
hypper) fra 2004 nu lige over 100k i UK.

I mellemtiden kan vi her fornøje os med en Fiat Doblo fra 2006 til 119K.

Verden er da et mangfoldigt sted...

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens

Dato : 09-03-09 21:27

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen

> At med finanskrisens hærgen koster en Mercedes CL600 (V12-biturbo med 500
> hypper)

Den har 612 hk - det 55 AMG, som har 500 hk

Fra : Frederik

Dato : 09-03-09 21:35

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen

> Den har 612 hk - det 55 AMG, som har 500 hk

Den har 500. CL65 har 612.

CL 55 AMG 500 hk / 700 nm
CL 600 500 hk / 800 nm
CL 65 AMG 612 hk / 1000 nm

Det er W215, vi taler om.

Fra : Klaus G.

Dato : 09-03-09 21:37

> CL 65 AMG 612 hk / 1000 nm
Sådan en så jeg på motorvejen i sidste uge på danske plader... Den kunne
sjovt nok køre fra den udbollede Iveco jeg tullede rundt i :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Frederik

Dato : 09-03-09 21:40

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Sådan en så jeg på motorvejen i sidste uge på danske plader... Den kunne
> sjovt nok køre fra den udbollede Iveco jeg tullede rundt i :)

> [...]

Han havde nok travlt med at flygte fra visheden om den afgift, der var fuldt
med... ;)

Fra : Mogens

Dato : 09-03-09 21:45

> Han havde nok travlt med at flygte fra visheden om den afgift, der var
> fuldt med... ;)

Søndag tulrede en spritny Ferrari 599 på danske plader rundt i vort
lokalområde. Pris ikke under 5 mill kr

Vedr CL 600 vs 600 AMG var jeg af den opfattelse, at førstnævnte var uden
bi-turbo. Det er så forkert...

/Mogens
som har kig på en SL 65 AMG V12 bi-turbo

Fra : Frederik

Dato : 09-03-09 21:50

> [...]
> bi-turbo. Det er så forkert...
>
> /Mogens
> som har kig på en SL 65 AMG V12 bi-turbo

W215 kørte med en turboløs 600 til at starte med (367 hk). Den blev afløst
af dobbeltturbo varianten.

Du ringer bare, når den skal køres til. Den er ofte målt som hurtigere end
Zonda'er og Murcielago'er.

Fra : Mogens

Dato : 09-03-09 21:54

> W215 kørte med en turboløs 600 til at starte med (367 hk). Den blev afløst
> af dobbeltturbo varianten.

Ah derfor

> Du ringer bare, når den skal køres til. Den er ofte målt som hurtigere end
> Zonda'er og Murcielago'er.

Den er målt hurtigere på toppen end storebroderen SLR

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-03-09 22:39

"Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> wrote in

> W215 kørte med en turboløs 600 til at starte med (367 hk). Den blev
> afløst af dobbeltturbo varianten.

Check. Du mener sikkert C215...

> Den er ofte målt som hurtigere end Zonda'er

Arrrrh.... arrrrh... En CL65 skal slæbe 3,4 kg pr hk, en Zonda S (den gamle
sløve udgave) kan nøjes med 2,2 kg. De nye kommer under 2 kg....

Sådan en Zonda klarer kvartmilen på under 11 sekunder. Merceren kommer ikke
under 12....

Fra : Frederik

Dato : 09-03-09 23:04

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> under 12....
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Ja, korrekt er det jo C215. Den omtales dog også som W215, da der jo ikke
findes en sedan 215. Laver du en google på W215, vil du se at den også
omtales som sådan stort set alle steder.

"Den er ofte målt som hurtigere end Zonda'er" Talte om SL65.

Vægt/effekt er rigtigt, men du glemmer, at en SL65 har meget højere moment
plus et automatgear, som gør den væsentligt nemmere at skyde afsted.

Ved perfekte starter er Zondaen da hurtigst, men jeg taler enkelte dragløb,
der er det set at SL65'eren er hurtigere.

Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-03-09 00:25

> "Den er ofte målt som hurtigere end Zonda'er" Talte om SL65.

Det ændrer ikke meget. En Zonda vejer stadig 3/4 tons mindre Ja selv
den nye SL65 Black Series med 670 hk og "kun" 1850 kg, kan ikke følge en
Zonda F.

> Ved perfekte starter er Zondaen da hurtigst,

Andet gider vi vel ikke snakke om.... ellers kan en 2CV da osse nakke en
topfuel dragster ved enkelte starter

Men sådan en 65 AMG er nu et imponerende stykke mekanik. Iøvrigt siger
rygterne at Zonda'ens efterfølger får samme motor... naturligvis i
specialtrim.

Den gamle AMG suge V12'er kan desværre ikke leveres mere Havde ellers
en fantastisk lyd...

http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw&feature=

Fra : Frederik

Dato : 10-03-09 01:30

> [...]
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Uden at vi skal tærske langhalm på det, så taler jeg specifikt om den
originale C12. Den var fra Zondas side opgivet til 4.2 sec 0-60 mph.
SL65'eren er målt dernede også af diverse blade.

Men hvis vi kan blive enige om, at de er fede begge to, så lad os bare lukke
den der. ;)

Fra : Mogens

Dato : 10-03-09 06:21

> Uden at vi skal tærske langhalm på det, så taler jeg specifikt om den
> originale C12. Den var fra Zondas side opgivet til 4.2 sec 0-60 mph.
> SL65'eren er målt dernede også af diverse blade.

Min bil gør samme øvelse på 3,9 sek

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-03-09 06:37

Mogens skriver:

> Min bil gør samme øvelse på 3,9 sek

"Blæreerektum"

Klaus (der ikke er spor misundelig - nej slet ikke
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-03-09 08:24

On Tue, 10 Mar 2009 06:37:17 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Mogens skriver:

>"Blæreerektum"

"vesicaerektum ", når vi nu er ude i det.

>Klaus (der ikke er spor misundelig - nej slet ikke

Og slet ikke når det er en diesel...

Fly

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-03-09 10:09

"Mogens" <no@mail.dk> wrote in news:IMmtl.7034$U5.75735@newsb.telia.net:

> Min bil gør samme øvelse på 3,9 sek

Jeg husker det ikke, men er din en automat eller en manuel?

Fra : Mogens

Dato : 10-03-09 18:19

> Jeg husker det ikke, men er din en automat eller en manuel?

Tiptronic
Christian Frost udførte tricket i Porsche 996 bi-turbo tiptronic, kan jeg
læse her i hans bog om Porsche

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 18:26

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen

> Min bil gør samme øvelse på 3,9 sek

0 - 60 mph eller 0 - 100 km/t?

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 10-03-09 18:28

> 0 - 60 mph eller 0 - 100 km/t?

Ja, det er faktisk den sidste - 0 til 100 km/t.
Fra 0 km/t til 305 km/t og til 0 km/t igen gør den på eet minut

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 18:44

Mogens wrote:

> Fra 0 km/t til 305 km/t og til 0 km/t igen gør den på eet minut

Hvor lang en strækning bruger den øvelse?

--
Leonard

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 19:12

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er faktisk den sidste - 0 til 100 km/t.

Med andre ord: En del hurtigere end en Zonda som gør 0 - 96 km/t på 4,2.

> Fra 0 km/t til 305 km/t og til 0 km/t igen gør den på eet minut

Jeg kiggede på en svensk 9000 til salg, i går, som gør 0 - 250 km/t på 18.4
sek. )

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 10-03-09 20:28

> Med andre ord: En del hurtigere end en Zonda som gør 0 - 96 km/t på 4,2.

Ja, den opleves også ret kvik :)

> Jeg kiggede på en svensk 9000 til salg, i går, som gør 0 - 250 km/t på
> 18.4 sek. )

Jow, men hvad den "anden" vej??

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 21:18

> Ja, den opleves også ret kvik :)

Jo tak - har én gang prøvet forskellen på min, fra ca. 120 km/t og opefter,
da så'n en svend jokkede til den. Den forsvinder ret hurtigt fremefter,
trods mine 300 Hk.

> Jow, men hvad den "anden" vej??

Går ud fra at bremserne også er opgraderet, da bilen hele vejen igennem er
lavet korrekt.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-03-09 20:56

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Med andre ord: En del hurtigere end en Zonda som gør 0 - 96 km/t på
> 4,2.

Til gengæld er det så kun 5 ud af 100 Zonda'er der er så sløve Resten
har mindst 150 heste ekstra, ESP og kommer pænt under de 4 sekunder.

Fra : Brian H

Dato : 10-03-09 20:30

"Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen
> "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i meddelelsen

> Min bil gør samme øvelse på 3,9 sek

Er det noget med Møn's klint og frit fald?

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 21:19

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> Er det noget med Møn's klint og frit fald?

Nok mere spørgsmålet om den rette bil (sportsvogn), med en fornuftig og
trykladet motor. )

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian H

Dato : 10-03-09 22:34

> "Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> Nok mere spørgsmålet om den rette bil (sportsvogn), med en fornuftig og
> trykladet motor. )

Man skal åbenbart være lidt mere direkte:

Hvilken bil er der tale om?

Fra : Mogens

Dato : 10-03-09 22:52

> Hvilken bil er der tale om?

Jeg ejer en '01 Porsche 911 bi-turbo (model 996) m/420 hk og 560 nm

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 23:20

> "Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ejer en '01 Porsche 911 bi-turbo (model 996) m/420 hk og 560 nm

Og nok så vigtigt: Kun lige omkring 1.400 kg på vægten.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-03-09 10:08

> [...]

> originale C12. Den var fra Zondas side opgivet til 4.2 sec 0-60 mph.
> SL65'eren er målt dernede også af diverse blade.

De 3 første Zonda C12'ere der blev leveret til kunder helt tilbage fra 1999
havde ganske rigtigt kun en lille 6-liters V12'er med godt 400 hk. Der kan
jo dårlig nok tales om acceleration fra sådan en Flot at den stadig kan
følge med moderne frembringelser som en SL65'er.

> Men hvis vi kan blive enige om, at de er fede begge to, så lad os bare
> lukke den der. ;)

Uha ja. Meget forskellige men helt sikkert fede begge 2.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 15:42

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den gamle AMG suge V12'er kan desværre ikke leveres mere Havde ellers
> en fantastisk lyd...

Det synes jeg nu ellers generelt AMG'er har - og Black Series i særdeleshed.
Jeg i hvertfald anstrenge mig, for ikke at gøre i bukserne, da vi havde en
Black Series Kleemann inde....

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-03-09 20:52

> Det synes jeg nu ellers generelt AMG'er har

Ja da... ingen kedsomhed dér

Meeeeen.... ingen AMG lyder som sådden en Zonda.

> - og Black Series i
> særdeleshed. Jeg i hvertfald anstrenge mig, for ikke at gøre i
> bukserne, da vi havde en Black Series Kleemann inde....

En Kleemann? Hvad gør de ved en Black Series?

Fra : Mogens

Dato : 10-03-09 20:54

> En Kleemann? Hvad gør de ved en Black Series?

Det sædvanlige
http://www.autoblog.com/2008/09/11/kleemann-offering-tuning-package-for-the-clk63-amg-black-series/

Fra : Mogens

Dato : 10-03-09 20:55

http://www.kleemann.dk/Cars/Limited-Editions/CLK63KBLACKSERIES.aspx

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 21:22

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja da... ingen kedsomhed dér
>
> Meeeeen.... ingen AMG lyder som sådden en Zonda.

Er lang tid siden jeg har lyttet til en Zonda (på TV). Mener dog ikke at den
gav rejste hår i nakken. Ikke som AMG'erne gør, eller Audi RS4 o.lign. Jeg
synes eksempelvis heller ikke at særlig mange Ferrarier lyder godt...

> En Kleemann? Hvad gør de ved en Black Series?

+40 Hk....
Den bil er så vild, at den er MEGET SVÆRT kørbar, når ESP er koblet fra.
Hvilket en hjernedød motorjournalist absolut skulle finde ud ad, ved at lave
buler.... (

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-03-09 21:42

> Er lang tid siden jeg har lyttet til en Zonda (på TV).

Her er chancen så igen (pssst der er osse en Saab med!):

http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw&feature=

> +40 Hk....
> Den bil er så vild, at den er MEGET SVÆRT kørbar, når ESP er koblet
> fra.

Ja jeg læste Mogens' links. Jeg frygtede lidt de ville gå for langt, men
det ser ud som om de har forstået at balancere på den knivskarpe kant
mellem galskab og genialitet.

> Hvilket en hjernedød motorjournalist absolut skulle finde ud ad,
> ved at lave buler.... (

Utroligt så stor tiltro nogen har til egne evner.

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-09 21:59

> Her er chancen så igen:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=MiroepFi1fw&feature=

Nope! Er slet ikke imponeret. Den lyder hysterisk - skriger nærmest jo
nærmest bare.
Næææh, så er jeg mere til nævnte AMG'er. Ligesom en SLR lyder langt
bedre....
Hér kan du f.eks. lytte til omtalte CLK AMG Black Series Kleemann - 24 sek.
inde i klippet:
http://ekstrabladet.tv/biler/article1054100.ece

> (pssst der er osse en Saab med!)

*LOL*

> Utroligt så stor tiltro nogen har til egne evner.

Ja, de skulle have nogle tæsk med en våd Søndags Berlinger - ville være
dobbelt straf. )

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-09 08:05

> Han havde nok travlt med at flygte fra visheden om den afgift, der var
> fuldt med... ;)

Hvis den er betalt fuldt ud ...

Er man ikke fast bosiddende i DK kan man jo få lov at afdrage afgiften de
måneder om året man bruger den.

Fra : Frederik

Dato : 09-03-09 21:43

> "Mogens" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Den har 500. CL65 har 612.
>
> CL 55 AMG 500 hk / 700 nm
> CL 600 500 hk / 800 nm
> CL 65 AMG 612 hk / 1000 nm
>
> Det er W215, vi taler om.

Addendum, min hk er muligvis BHP, det er lidt uklart, er det det, hedder
opgivelserne 507 hk for de "små" og 620 for den store. Mercedes er ikke
konsistent i opgivelserne.