Octavia vindstøj
Fra : Brian Mørch

Dato : 08-03-09 12:39

Hejsa.
Igår skrev jeg under på slutseddelen til vores "nye" brugte Octavia 1.6 FSI
St.car.
Problemet er at jeg glemte sige fortælle sælgeren omkring den vindstøj jeg
oplevede ved førerdøren allerede ved 80km/t. Nu har jeg prøvet at få fat på
ham, men han har ikke tid idag grundet kunder....
Der ligger forhåbentlig intet i vejen for at jeg kan få fikset dette lille
problem under klargøringen?

Mvh
Brian

Fra : Baumspieler

Dato : 08-03-09 13:54

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på ham, men han har ikke tid idag grundet kunder....
> Der ligger forhåbentlig intet i vejen for at jeg kan få fikset dette lille

Nej ellers tager du det bare under garanti'en *S*

Fra : Brian Mørch

Dato : 08-03-09 13:59

> Nej ellers tager du det bare under garanti'en *S*

Jeg har ikke fået 6 mdr 100% garanti, men derimod 24 måneders
reklamationsret iht købeloven. Den dur vel også i det tilfælde så?

Mvh
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 20:27

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> wrote in message

> Jeg har ikke fået 6 mdr 100% garanti, men derimod 24 måneders
> reklamationsret iht købeloven. Den dur vel også i det tilfælde så?

Øhh, de kan vel ikke fraskrive sig de første 6mdr er garenti...?

Kasper

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 20:31

Kasper skriver:

> Øhh, de kan vel ikke fraskrive sig de første 6mdr er garenti...?

Garanti er noget en forhandler tilbyder ekstraordinært. Købeloven taler
om reklamationsret.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Mørch

Dato : 08-03-09 20:39

> Garanti er noget en forhandler tilbyder ekstraordinært. Købeloven taler
> om reklamationsret.

Men hvordan er min situation så ifm den vindstøj fra ruden? Kan jeg kræve at
forhandler udbedrer den?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 20:58

"Brian Mørch" skriver:

> Men hvordan er min situation så ifm den vindstøj fra ruden? Kan jeg kræve at
> forhandler udbedrer den?

Du kan jo prøve.

Ring til ham.

Fra : Brian Mørch

Dato : 08-03-09 21:03

> Du kan jo prøve.
>
> Ring til ham.

Det er også planen at jeg vil gøre det imorgen. Problemet er hvis han siger
nej. Hvad stiller jeg så op?
Jeg syntes de begreber omkring reklamation og garanti er lidt forvirrende.
Han vil formodentlig slippe afsted med det han kan, og jeg er ikke den
garvede købmand.

Fra : Kell Petersen

Dato : 17-03-09 18:56

> [...]
> Jeg syntes de begreber omkring reklamation og garanti er lidt forvirrende.
> Han vil formodentlig slippe afsted med det han kan, og jeg er ikke den

Så er der fortrydelses retten ,, så lader du bare handlen gå tilbage ,,
Men på den anden side ,, er det ønskebilen ,, så kan det virke lidt dumt at
lade et par hundrede kroner skille dig fra den...
Kan jo også bare være at nogen har prøvet at bryde ind i den..
Så værkstedet tager sikkert fat i rudestolpen og brækkker den lidt ind..
Og vupti ,, en ny bil igen...

ned med ruden og træk i rammen ,, så klemmer den fint igen..