BMW 3 facelift
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 04:02

Er der nogle af jer som har styr på hvad det nye facelift på BMW's 3-serie
sedan omfatter? Er der sket noget med motorerne, undervogn etc.? Front og
bagende er blevet væsentlig pænere, synes jeg.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-03-09 14:39

"St. M." <nej> wrote in news:49b3351e$0$90274$14726298@news.sunsite.dk:

> Er der nogle af jer som har styr på hvad det nye facelift på BMW's
> 3-serie sedan omfatter?

Udover kosmetiske ændringer skulle det være:

LED blinklys, forbedret iDrive med bl.a større skærm, internet adgang,
EfficientDynamics (brændstof besparende elementer som start/stop automatik
m.m.) på alle modeller, forbedret 6 trins automatgear nu også til 318d.

> Er der sket noget med motorerne,

330d får samme motor som den nye 730d, alle benzinere har nu direkte
indsprøjning (HPI).

> undervogn

Op til 24 mm bredere sporvidde.

> etc.?

320xd er ny, 7 trins DSG til 335i.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 17:17

Kent Oldhøj wrote:
> EfficientDynamics (brændstof besparende elementer som start/stop
> automatik m.m.) på alle modeller

Start/stop automatik også på modellerne med aut.gear? Hvordan kan det lade
sig gøre?

> Op til 24 mm bredere sporvidde.

Men ikke hårdere undervogn?

Mvh
St.M.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 18:59

"St. M." skriver:

> Start/stop automatik også på modellerne med aut.gear? Hvordan kan det lade
> sig gøre?

På samme måde som det blev lavet i en Lupo vel?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-09 23:54

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> På samme måde som det blev lavet i en Lupo vel?

Så du mener at en BMW 3-serie har et langsomt skiftende semiautomatisk gear
i stil med Lupo når der står aut. på bagklappen? Det tror jeg sgu næppe du.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-03-09 00:15

"St.M." <-> skrev i meddelelsen

> Så du mener at en BMW 3-serie har et langsomt skiftende semiautomatisk
> gear i stil med Lupo når der står aut. på bagklappen? Det tror jeg sgu
> næppe du.

Der er vist langt ned til det i en Lupo. Der er sket meget siden. F.eks. har
BMW M5 også det du kalder semiautomatisk gearskifte. Jeg vil dog kalde det
manuelt med automatisk skifte. F.eks. fungerer det jo ganske hurtigt på VW's
DSG-udgave, som skifter hurtigere end DU kan. Ligesom det på M5 angiveligt
skulle være verdens hurtigst skiftende.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 00:28

Henrik B. wrote:
> [...]
> jo ganske hurtigt på VW's DSG-udgave, som skifter hurtigere end DU
> kan. Ligesom det på M5 angiveligt skulle være verdens hurtigst

Hmm, jeg vil da mene at VW DSG er nærmere et normalt aut.gear end det system
der sad i en Lupo 3L. Eller hvad?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-09 06:16

"St.M." skriver:

> Så du mener at en BMW 3-serie har et langsomt skiftende semiautomatisk gear
> i stil med Lupo når der står aut. på bagklappen? Det tror jeg sgu næppe du.

Nej, de har fået den opgraderede version med en kobling mere, så den
ikke skal vente på gerskiftet.

Samme system som i min firmaslæde (Touran med DSG)

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-09 19:49

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nej, de har fået den opgraderede version med en kobling mere, så den
> ikke skal vente på gerskiftet.
>
> Samme system som i min firmaslæde (Touran med DSG)

Ok.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-09 21:23

"St. M." <nej> skrev i meddelelsen

> Start/stop automatik også på modellerne med aut.gear? Hvordan kan det lade
> sig gøre?

Fordi det ikke er automatgear, men et DSG-lignende gear - der er med andre
ord (automatisk) kobling på bilen.

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-03-09 01:46

"St. M." <nej> wrote in news:49b3ef77$0$90270$14726298@news.sunsite.dk:

> Start/stop automatik også på modellerne med aut.gear? Hvordan kan det
> lade sig gøre?

Start/Stop har aldrig kunnet kombineres med konventionelt automatgear. Det
kan det fortsat ikke.

> Men ikke hårdere undervogn?

Ikke som standard.