Sindsyge nye afgifter
Fra : René Løweneck

Dato : 06-03-09 08:44

Hej !

Der er i den nye reform lagt op til sindsyge forhøjelser af den årlige
vægtafgift for biler på gule plader:

http://fpn.dk/motor/bil/article1623515.ece

Hvis det bliver vedtaget i sin nuværende form, bliver det et fatalt slag for
rigtig mange, både private og virksomheder (

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-09 01:22

On Mar 6, 8:44 am, René Løweneck <r...@loweneck.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvis det bliver vedtaget i sin nuværende form, bliver det et fatalt slag for
> rigtig mange, både private og virksomheder (

Overhovedet ikke for virksomheder, de kan vel bare trække det fra.
Det er jo oprindeligt virksomheder gulpladebiler er tiltænkt.
Men det er fint med private, hvorfor skal private kunne købe en
billigere bil bare fordi bagsæderne er pillet ud ?

Man burde egentligt lave det så alle biler havde samme afgift som
hvidplade biler, og så kan virksomhederne trække det fra i regnskabet.
Så kan folk tage deres bagsæder ud hvis de har lyst til det.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.

Fra : Frederik

Dato : 06-03-09 09:59

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

object to tie it to.
With C you can shoot yourself in the leg. With Cpp you can reuse the

Et sådan svar undrer mig altid lidt. Hvorfor skal alle afgifter absolut op
på DK hvidplade niveau? Hvorfor ikke sænke hvidpladeafgifterne, så det ikke
længere var attraktivt at køre i gamle biler.

Om ændringen så skulle være mindre eller mere miljøorienteret, må lovgiver
jo så klare.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 10:02

Frederik skriver:

> Et sådan svar undrer mig altid lidt. Hvorfor skal alle afgifter absolut op
> på DK hvidplade niveau? Hvorfor ikke sænke hvidpladeafgifterne, så det ikke
> længere var attraktivt at køre i gamle biler.

Nogen skal betale for at samfundet løber rundt.

Hvordan har du tænkt dig at det skulel ændres og over, hvor lang en
årrække?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-09 10:18

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Nogen skal betale for at samfundet løber rundt.
> Hvordan har du tænkt dig at det skulel ændres og over, hvor lang en
> årrække?

Man kunne jo ændre det til at vi betalte det over skatten, i stedet for
"afgift mig her og afgift mig der".

Problemet med det vil så være at så kan almindelige mennesker jo følge
med i hvad vi reelt betaler til det offentlige forbrug.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 10:27

Finn Guldmann skriver:

> Man kunne jo ændre det til at vi betalte det over skatten, i stedet for
> "afgift mig her og afgift mig der".

Det kunne man. Det største problem er at man skal gøre det over en lang
årrække, for ikke med et slag pludseligt at gøre en hulens masse
mennesker teknisk insolvente ved at de skylder meget mere på bilen end
den kan handles til

> Problemet med det vil så være at så kan almindelige mennesker jo følge
> med i hvad vi reelt betaler til det offentlige forbrug.

Hvad problem er der i det?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-09 16:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> [...]
> årrække, for ikke med et slag pludseligt at gøre en hulens masse
> mennesker teknisk insolvente ved at de skylder meget mere på bilen end

Det er jo så et problem der ikke er størrer end at det er til at finde
en løsning på.

> Hvad problem er der i det?

For dig og mig er der ingen problem i det. Men for
politikerne/myndighederne vil der være det problem at du og jeg vil
kunne følge med i hvad der kommer ind i den offentlige kasse.

Som tingene er sat sammen nu er det jo, på det nærmeste, umuligt.

--
Mvh Finn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 18:19

Finn Guldmann skriver:

> Det er jo så et problem der ikke er størrer end at det er til at finde
> en løsning på.

Hvordan vil du løse problemet?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-09 20:24

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Hvordan vil du løse problemet?

Logisk set må det jo blive noget med at hæve skatten det der skal til
for at fjerne afgiften.

Og jeg tænker jo ikke specifik på afgifter for biler, men afgifter i det
hele taget.

Det vil jo gøre tingene ret meget mere overskuelige end de er i dag.

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 06:49

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> årrække, for ikke med et slag pludseligt at gøre en hulens masse
> mennesker teknisk insolvente ved at de skylder meget mere på bilen end

Hvorfor er det et specielt problem, når vi taler biler?

Vi købte en Peugeot 107 før afgiftomlægningen - den smed ca. 20.000 af
prisen hen over en nat.

Vi købte lejlighed for 2,4 mio. - idag skal vi være glade hvis den kan
sælges for 1,8 mio.
(Der er vist nok omkring 100.000 købere i nogenlunde samme situation)

Hvorfor er det et problem?

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 07:56

Knut skriver:

> Vi købte en Peugeot 107 før afgiftomlægningen - den smed ca. 20.000 af
> prisen hen over en nat.

Det er også småpenge i forhold til at fjerne afgiften.

> Vi købte lejlighed for 2,4 mio. - idag skal vi være glade hvis den kan
> sælges for 1,8 mio.

Hvad har det med afgifter på biler at gøre?

Boligpriserne har noget med markedsudvikling at gøre (udbud og
efterspørgsel), det har afgifter ikke.

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 08:12

> [...]
>
> Hvad har det med afgifter på biler at gøre?
>
> Boligpriserne har noget med markedsudvikling at gøre (udbud og

Ikke andet end at jeg er flere gange mere teknisk insolvent med min
lejlighed end jeg nogensinde ville blive med en bil - bare for at sætte
tallene i relief!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 08:17

Knut skriver:

> Ikke andet end at jeg er flere gange mere teknisk insolvent med min
> lejlighed end jeg nogensinde ville blive med en bil - bare for at sætte
> tallene i relief!

Ja, men det er det er ikke på grund af en afgiftsomlæggelse.

Et familiemedlem var også insolvent med 2 eller 3 biler han havde, da
han fortsatte billånene i "den næste bil", hvorved den samlede gæld,
langt oversteg, hvad bilen var værd.

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 08:21

> [...]
>
> Et familiemedlem var også insolvent med 2 eller 3 biler han havde, da
> han fortsatte billånene i "den næste bil", hvorved den samlede gæld,

Kan det ikke dybest set være hamrende ligegyldigt om man bliver teknisk
insolvent pga. en afgiftsomlægning eller en finanskrise?

Begge tilfælde er udefra kommende omstændigheder, som man ikke kan gøre ret
meget ved - og konsekvensen økonomisk er den samme - bare lidt større ved
fast ejendom!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 08:35

Knut skriver:

> Kan det ikke dybest set være hamrende ligegyldigt om man bliver teknisk
> insolvent pga. en afgiftsomlægning eller en finanskrise?

Nej. Afgiftsomlægning er politisk bestemt, det er "finanskrise" ikke.

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 08:48

> Knut skriver:

> Nej. Afgiftsomlægning er politisk bestemt, det er "finanskrise" ikke.

NÅ! Det var dog en underlig definition.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 08:52

Knut skriver:

> NÅ! Det var dog en underlig definition.

Mener du da at finanskrisen er politisk bestemt?

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 08:55

> Knut skriver:

> Mener du da at finanskrisen er politisk bestemt?

Det er da sagen helt uvedkommende - men ja indirekte.
Havde verdens finansministre gennem de seneste 5-10 år opført sig mere
anstændigt ville finanskrisen måske være undgået!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 08:58

Knut skriver:

> Det er da sagen helt uvedkommende - men ja indirekte.

Altså ikke direkte - tak.

Hvis du stadigvæk ikke forstår forskellen på at en stor del mennnesker
(og virksomheder) med et slag bliver teknisk insolvente ved en poltisk
beslutning og på en global finanskrise - ja så er der nok ikke meget at
gøre.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-03-09 10:22

> Det er da sagen helt uvedkommende - men ja indirekte.
> Havde verdens finansministre gennem de seneste 5-10 år opført sig mere
> anstændigt ville finanskrisen måske være undgået!
Jeg tvivler helt ærligt på, at nogen med vilje har ønsket at frem provokere
denne krise... Der er ingen der har noget som helst ud af den.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : N/A

Dato : 06-03-09 16:16

Fra : Frederik

Dato : 06-03-09 17:49

> [...]
> årrække?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Jeg forstår ikke problematikken, et øget nybilsalg ville da netop skabe
indtægter og arbejdspladser? Statens indtægter er jo vitterligt pr.
nedadgående lige nu, når vi taler reg. afgift.

Tidshorisonten er jo altid skæg, når biler bliver dyrere kan det åbenbart
gøres fra dag til dag.
Når det skal være billigere er den pludselig uoverskuelig...

Man fanger jo her på to måder. 1 bilen bliver dyrere at have, 2 den bliver
sværere at sælge.

Jeg er helt med på din automatreaktion, for self. er det ikke uproblematisk.
Omvendt kunne vi jo også bare sætte afgiften op til 800%, så ville der være
penge til endnu mere.

Mvh.

Frederik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 18:23

Frederik skriver:

> Jeg forstår ikke problematikken, et øget nybilsalg ville da netop skabe
> indtægter og arbejdspladser?

Begrænsede indtægter og arbejdspladser.

> Man fanger jo her på to måder. 1 bilen bliver dyrere at have, 2 den bliver
> sværere at sælge.

Forstil dig at du har købt en bil til 300.000 og heraf har lånt de
250.000. Så kommer der en ændring så registreringsafgiften pludesligt
kun bliver 10% i stedet for de 180 den er i dag.

Det vil sige at en ny udgave af selvsmme bil koster langt mindre end det
du skylder på bilen - du er blevet insolvent, da salget af din bil ikke
kan indbringe penge nok til at betale gælden.

Fra : Frederik

Dato : 06-03-09 20:01

> [...]
> kan indbringe penge nok til at betale gælden.
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Netop derfor, jeg skrev, at når det blev dyrere kunne det åbenbart ske fra
dag til dag... Dem der ejer gulplade biler oplever jo også fald i
salgsværdien + øget fast afgift. Men der gælder det åbenbart ikke.

Som sagt forstår automatreaktionen, at det er svært at afskaffe, når det
først er der. Men det er jo i princippet bare en undskyldning for at lade
stå til.

Fra : Elmand

Dato : 06-03-09 10:54

> [...]

Men det er fint med private, hvorfor skal private kunne købe en
billigere bil bare fordi bagsæderne er pillet ud ?

Du lider også af den misforståelse, at fordi man som firma kan trække alt fra så
koster det intet.
Firmaer får en større omkostning at slås med - De skal jo have en større
indtægt
for at kunne betale større omkostninger.- Kan de ikke skaffe større indtægt, må
de
lukke firmaet.
Tænk hvad en håndværkstime må stige til, hvis varervognen skal koste 500.000kr

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : alexbo

Dato : 06-03-09 12:22

"Elmand" skrev

> Tænk hvad en håndværkstime må stige til, hvis varervognen skal koste
> 500.000kr

Den stiger 20 kr.
hvis prisstigningen er 300.000 kr, levetiden 10 år, og 1.500 arbejdtimer på
et år, så er det 20 kr. pr
arbejdstime.

Håndværkere har betalt den samme brændstofafgift som alle andre når de
tankede bilen, at de ikke skulle kunne betale den samme afgift når de køber
den har jeg svært ved at se.

Der vil ikke være problemfrit, man kan ikke lægge 180% afgift på lastbiler
der konkurrerer med udenlandske lastbiler uden afgift, det samme gælder til
en vis grad også varebiler, men man kunne modregne ved at sænke afgiften i
det hele taget og så tage varevognene med.

Nu tror jeg ikke der findes en genial løsning men det nuværende roderi, med
hvide, gule og tofarvede nr. plader, privat erhverv og blandet registrering,
moms fra eller til, skat eller fradrag, fri bil eller kørselsgodtgørelse, er
resultatet af at man ikke vil skære igennem og overlade det til folk selv at
købe hvad de vil og betale for det, uden at rode forskellige afgifter og
skatteforhold ind i sagen.

Afgiften på boremaskiner og plæneklippere er den samme uanset hvem der køber
dem.

mvh
Alex Christensen

Fra : Elmand

Dato : 06-03-09 17:35

> [...]
>
> Den stiger 20 kr.
> hvis prisstigningen er 300.000 kr, levetiden 10 år, og 1.500 arbejdtimer på et

mvh
> Alex Christensen

Det slap du for nemt over.- Du glemte at der skulle forrentes 300000 mere samt
at en gulpladevogn ikke holder 10 år i en servicevirksomhed.
Desuden bliver firmaets lånebehov jo meget større - og mange kan måske ikke
skaffe
disse lån.

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : alexbo

Dato : 06-03-09 18:19

"Elmand" skrev

> Det slap du for nemt over.-
Ikke så nemt som dig, du har slet ikke forsøgt at regne på det.

>Du glemte at der skulle forrentes 300000 mere
Næh, det er ingen større betydning, en forrentning på 6% der er
fradragsberettiget betyder ikke det store.

> at en gulpladevogn ikke holder 10 år i en servicevirksomhed.
Joh levetiden for en varevogn er over 10 år, om den kører for det samme
firma hele tiden er ligegyldigt.
Men vi kan da sætte merprisen til 40 kr i timen hos nykøberen og ingen
merpris hos brugtkøberen.

> Desuden bliver firmaets lånebehov jo meget større - og mange kan måske
> ikke skaffe disse lån.
Så må de lukke, så får de andre en bedre forretning.

Eller de vælger en mindre bil, man fravælger måske er 230 hestes Mercedes
Vito og vælger en lidt mindre.
Måske ville håndværkerne ikke være sådanne svin med deres biler hvis de
kostede noget mere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Steen

Dato : 06-03-09 14:40

On 2009-03-06 09:22:24 +0100, "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> said:

> hvorfor skal private kunne købe en
> billigere bil bare fordi bagsæderne er pillet ud ?

Enig!
Hvorfor skal folk købe store beskidte firehjulstrækkere, og tørre noget
af regningen af på skatteyderne?
Nu er det vel begrænset, hvor i DK en firehjulstrækker virkelig er
nødvendig. I hvertfald holder der mange udenfor bageren fredag morgen

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-09 19:00

> Hvorfor skal folk købe store beskidte firehjulstrækkere, og tørre noget af
> regningen af på skatteyderne?

Ret beset så er har de ikke tørret regningen af på nogen - De har valgt at
benytte gældende regler så de selv fandt det mert optimalt. Hvor mange af
de "store beskidte firhjulstrækkere" tror du var blevet solgt til de samme
folk hvis de skulle have betalt det dobbelte for dem ? Garanteret ikke ret
mange. Så havde sikkert valgt noget andet istedet ...

> Nu er det vel begrænset, hvor i DK en firehjulstrækker virkelig er
> nødvendig. I hvertfald holder der mange udenfor bageren fredag morgen

Private med hobbies der kræver en "tung" trailer - f.eks båd eller hest ...

Jeg har ikke noget problem i at der sker ændringer - men at man med meget
kort frist pålægger nogen store udgifter hvis eneste "forbrydelse" er at
have indrettet sig efter gældende regler.

Der er en i familen der kører i en 2+ ton kassevogn privat. Den er tørstig
og han betaler i grøn afgift og misundelse ca 9000kr årligt for den. Han
kører ikke ret mange km så brændstoføkonomien vejer ikke tungt - derimod at
den kan trække noget og der er god plads til "lidt skrammel" og håndværktøj.
Som jeg læser artiklen kommer der 1000kr på for manglende partikelfilter og
så adskillige tusinde på hamoniseringen af ejerafgiften mellem gul og
hvidplade .... Det er imho ikke retfærdigt med den ændring på en gang ...

Privat er den primære bil diesel med partikelfilter så den rammes ikke -
måske kun den lille 97'gulplade potte der er en dansk paradi på en varebil

Fra : BJ

Dato : 09-03-09 11:33

KLIP

> [...]
> folk hvis de skulle have betalt det dobbelte for dem ? Garanteret ikke ret
> mange. Så havde sikkert valgt noget andet istedet ...

Hvor må det være skammeligt som privatperson ikke at have råd til at købe en
4x4 med bagsæde til mellem 1 og 2,5 mill. kr. ......

De burde slet ikke have haft muligheden !

> Private med hobbies der kræver en "tung" trailer - f.eks båd eller hest

En 4x4 virker fint med bagsæder .. også til den salgs. ...

> Jeg har ikke noget problem i at der sker ændringer - men at man med meget
> kort frist pålægger nogen store udgifter hvis eneste "forbrydelse" er at
> have indrettet sig efter gældende regler.

Man har løbet en risiko ved at udnytte regler til det yderste og nu kommer
regningen ...

> [...]
> mellem gul og hvidplade .... Det er imho ikke retfærdigt med den ændring

Selvfølgelig er det det, når man udnytter reglerne til det yderste ...

> Privat er den primære bil diesel med partikelfilter så den rammes ikke -
> måske kun den lille 97'gulplade potte der er en dansk paradi på en varebil

Så er *du* jo på den grønne gren ...

mvh/Bjørn J.

Fra : René Løweneck

Dato : 07-03-09 09:32

Hej Christian !

> [...]
> hvidplade biler, og så kan virksomhederne trække det fra i regnskabet.
> Så kan folk tage deres bagsæder ud hvis de har lyst til det.

Man må da virkeligt sige, at ikke alene har janteloven fået en renaissance,
men har stukket sit grimme hovede op med fornyet kraft (

For at virksomhederne kan trække noget fra, skal der altså først noget ind.
For virksomheder med flåder, f.eks. hjemmeservice, madudbringning o.lign.,
er det en ekstrem ekstra omkostning, der igen skal tages højde for, når der
afgives bud på licitation. For enkeltmandsvirksomheder kan denne afgift med
kraftigt medvirkende til at give virksomheden nådestødet. Det er jo ikke
ligefrem opgangstider, vi befinder os i.
Kort sagt, så vil denne afgift, hvis den bliver vedtaget, koste en del
virksomheder og mange arbejdspladser.

For private, hvis eneste fejltagelse har været at følge gældende lovgivning,
vil følgerne være endnu mere tragiske og uoverskuelige. Her er et par
eksempler:

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=78178&f=&g=&ex=1&s=&uid=210549242

Og her er stigningen så meget som 673%

http://www.dlrk.dk/forum/vis.asp?w=103&i=78359&f=&g=&ex=1&s=&uid=210549242

Fra : bay@flyingfish.dk

Dato : 06-03-09 02:06

On 6 Mar., 08:44, René Løweneck <r...@loweneck.dk> wrote:
> Hej !
>
> Der er i den nye reform lagt op til sindsyge forhøjelser af den årlige
> vægtafgift for biler på gule plader:
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1623515.ece

I eksemplet er det en bil med totalvægt over 2 tons - hvad med dem
under - er der nogle steder man kan hvordan de bliver ramt? Den jeg
har (diesel unden filter) er oplyst til - og kører rent faktisk
16,5-17 km/l.

//Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 06-03-09 11:12

> [...]
> under - er der nogle steder man kan hvordan de bliver ramt? Den jeg
> har (diesel unden filter) er oplyst til - og kører rent faktisk

Det vil jeg også gerne vide - Jeg har en Fiat Punto, benziner på gule plader
fra 1997.

Da den var under 2 ton var den godt nok billigere end hvidplade som ny, men
stadig ikke så billig som dem over. Så der må være mindre misundelsesafgift
på dem under ?

Den går 15-17km/l så det er en lille økonomisk potte til småturene - Kørere
ikke mange tusinde km/året så selvom den helt sikkert forurene lidt mere end
en ny bil så går de få km den ikke til nogen stor miljøsynder ... Det
betaler jeg idag 1800kr/år for

Kommer den til at koste 5000kr ekstra om året er det lig snarlig skrotning -
men det er jo også hensigten med forslaget ... Squ surt lige at have brugt
over 10000kr på nye bremser, generator, lampda sonde og lidt rustarbejde

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-09 02:56

On Mar 6, 9:58 am, "Frederik" <i...@fjernenmasseduelundaudio.com>
wrote:

> [...]
> bullet.
>
> Et sådan svar undrer mig altid lidt. Hvorfor skal alle afgifter absolut op

Jeg skrev ikke noget om hvilket niveau %-vist, kun samme som alle
andre biler.

> Hvorfor ikke sænke hvidpladeafgifterne, så det ikke
> længere var attraktivt at køre i gamle biler.

Hvor skal de manglende penge komme fra ?

Fra : Brian H

Dato : 06-03-09 17:16

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> b119f655da88@c11g2000yqj.googlegroups.com...
>
> Hvor skal de manglende penge komme fra ?

Alle de nye biler der bliver solgt :)

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 06-03-09 05:02

On 6 Mar., 09:22, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> hvidplade biler, og så kan virksomhederne trække det fra i regnskabet..
> Så kan folk tage deres bagsæder ud hvis de har lyst til det.

Alle de der er modstander af de her afgifter kan måske forklare mig
følgende:

Da jeg kom til den her provinsby kørte det lokale pizza bud rundt i en
ny Transit. Et mega miljø svineri. Da jeg kørte i Transit gik den omk.
8 km/l. Jeg spurgte en gang ved lejlighed og kommentaren var at den
var billig i indkøb.
De ville hellere have en Polo Van med den var meget dyrer i indkøb.

Nej giv de gulplade biler en vægtafgift svarende til hvidplade biler.
Har aldrig kunne se hvorfor de sku have rabat. Slitagen på vejene er
den samme.

Benny

Fra : Jan Vennike

Dato : 06-03-09 13:42

<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

>Nej giv de gulplade biler en vægtafgift svarende til hvidplade biler.
>Har aldrig kunne se hvorfor de sku have rabat. Slitagen på vejene er

Er såmænd heller ikke modstander af dem - pånær at det med bagudvirkende
kraft.

Dvs hvis man købt bil og budgeteret i henhold til gældende
afgifter/skatter - så skal man pludselig rammes ???

Har ikke selv en gulpladebil - men bliver ramt af "manglende partikelfilter"
skatten og det er jo også med bagudvirkende kraft - bilen er jo købt og
betalt iht de gældende afgifter og partikelfilter var slet ikke aktuelt i
2001 (da den blev købt) - hvorfor skal den så rammes nu ??

Kunne forstå hvis det var alle FREMTIDIGE bilkøbere der blev ramt.

--
Jan

(Remove the cat in my mail to reach me)

Fra : Klaus G.

Dato : 06-03-09 18:26

> [...]
> rammes nu ??
> Kunne forstå hvis det var alle FREMTIDIGE bilkøbere der blev ramt.
Jeg synes også at det er lidt træls. Sidste år blev der købt en Octavia
1.9TDI fra 2005, køre dejlig lagt på literen, ikke så dyr i forsikring og
afgift. Og så får man bare et slag i hovedet nu på 1000kr. ekstra om året.
Det er sq da lidt træls synes jeg :/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 18:31

"Klaus G." skriver:

> [...]
> afgift. Og så får man bare et slag i hovedet nu på 1000kr. ekstra om året.

Jo, men på samlet sigt, hvordan rammer skattelettelsen så dig?

Som skrevet tidligere så ender jeg med et godt og vel overskud - også
selvom jeg skal betale 1000 kr ekstra om året.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-03-09 10:23

> Jo, men på samlet sigt, hvordan rammer skattelettelsen så dig?
>
> Som skrevet tidligere så ender jeg med et godt og vel overskud - også
> selvom jeg skal betale 1000 kr ekstra om året.
På nuværende tidspunkt kan jeg slet ikke gennemskue om det bliver en positiv
eller negativ udvikling for vores husstand. Men at gokke folk oveni skallen
med en afgift som virker i datid, det finder jeg urimligt :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 10:31

"Klaus G." skriver:

> På nuværende tidspunkt kan jeg slet ikke gennemskue om det bliver en positiv
> eller negativ udvikling for vores husstand.

Prøv:
http://www.skm.dk/public/dokumenter/Tal45/Skatteberegning90/Skat_reform_aftale.html

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-03-09 05:04

On Mar 6, 12:22 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> Der vil ikke være problemfrit, man kan ikke lægge 180% afgift på lastbiler
> der konkurrerer med udenlandske lastbiler uden afgift,

Det er helt anderledes med lastbiler end med varevogne.

> [...]

Hvor skal de manglende penge komme fra ?

> Afgiften på boremaskiner og plæneklippere er den samme uanset hvem der køber

Der er afgift på batteriet hvis det er en accu skruemaskine

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 06-03-09 05:10

On 6 Mar., 10:18, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> Klaus D. Mikkelsen skrev:>> Et sådan svar undrer mig altid lidt. Hvorfor skal alle afgifter absolut op
>
> Man kunne jo ændre det til at vi betalte det over skatten, i stedet for
> "afgift mig her og afgift mig der".

Det ville være en del uretfærdig over for dem der lever på en sten og
sætter pengene i banken.
Og helt imod ideen med reformen.
Jeg mener at vi måske sku have set til det japanske skatte system. Det
kører meget mere på forbrugsskat.

Jeg går helt ind for at dem der forurener betaler gildet. Så kan du
selv bestemmer om du kører 2CV eller Cadillac.

Benny

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-03-09 16:16

hojvaelde@gmail.com skrev:
> [...]
> sætter pengene i banken.
> Og helt imod ideen med reformen.
> Jeg mener at vi måske sku have set til det japanske skatte system. Det

Det mest ideelle ville jo være at vi udelukkende betalte til det
offentlige via moms på forbrug.

Så kunne samfundet være fuldstændig ligeglad med hvad du havde af penge.

Der er blot lige et par problemer der skulle løses først.

- Systemet skulle gælde for hele EU, og
- Der skulle findes en effektiv måde at undgå sort arbejde/handel.

> Jeg går helt ind for at dem der forurener betaler gildet. Så kan du
> selv bestemmer om du kører 2CV eller Cadillac.

Det betinger jo at vi først får defineret hvad forurening egentlig er.

Var der, f.eks., ikke noget med at man, da man fik sat partikelfiltre på
dieselbilerne, fandt ud af at der var nogle endnu farligere
mikropartikler der nu kom ud af det?

Men jeg er da med på et system så du selv betaler for de påvirkninger
dine handlinger påfører dine omgivelser.

--
Mvh Finn

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 06-03-09 06:30

On 6 Mar., 13:42, "Jan Vennike" <nospamGARFI...@vennike.dk> wrote:

> [...]
> 2001 (da den blev købt) - hvorfor skal den så rammes nu ??
>
> Kunne forstå hvis det var alle FREMTIDIGE bilkøbere der blev ramt.

Jeg vil møde dig på halvvejen. Vi ved begge at hvis de ikke gjorde det
med tilbagevirkende kraft, så vil der om 25 år køre nogle stærkt
forællede gamle biler rundt fra 2007 og osede. Der blev fa.... solgt
mange gamle kasser da hvideplade bilerne kom på forbrugsskat. Det
tager de toppen af ved at gå 10 år tilbage. Hvor mange firmaer tror du
har 10 år gamle biler i flåden?

Jeg vil nok give dig ret at i en afgift oprampning over 2-3 ville have
passende.

Benny

Fra : Jan Vennike

Dato : 07-03-09 09:22

> [...]
>har 10 år gamle biler i flåden?
>
>Jeg vil nok give dig ret at i en afgift oprampning over 2-3 ville have

Det jeg ikke kan acceptere, er at det er den enkelte bilejer der får
"stjålet" pengene - hvis man fx for 2 måneder har købt en bil til 20 -
30.000 - så er den nul kroner værd i dag + at man hænger på de nye høje
afgifter.

Jeg kunne acceptere det, hvis staten sagde "vi kan ikke lide din bil - den
griser - så du får en gevaldig skrotningsafgift (ligesom i tyskland) og så
kan du købe en ny - eller beholde din bil og få slag".

Men næ nej - det er KUN pisk - ingen gulerod.

Fra : N/A

Dato : 06-03-09 16:16

Fra : N/A

Dato : 06-03-09 16:16

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 17:40

On Fri, 6 Mar 2009 08:44:20 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvis det bliver vedtaget i sin nuværende form, bliver det et fatalt slag for
>rigtig mange, både private og virksomheder (

Virksomheder der kører regulære varebiler har nok ikke det store
problem. De virksomheder, der har valgt meget brændstofbrugende biler
må se en stigning i øjnene. Det har længe undret mig, at fx. en XC90
koster ca. 13000 i årlig afgift på hvide plader og 4000 på gule, så
selv med de 5000 for privat benyttelse var der noget at spare.
De, det er mest synd for er de private, der i god tro har købt en
før-98 varevogn for at kunne køre den til den "døde". Det bliver en
halvdyr fornøjelse fremover - det samme gælder 4x4 entusiaster. Der
kunne man have nøjedes med en omlægning til afgift efter forbrug som
man gør med alle andre og glemme de 5000 oveni. For det er da et
spørgsmål, om ikke det kan svare sig at omregistrere sådan nogle til
hvide skilte nu.

Fra : John Krogsgaard

Dato : 06-03-09 18:56

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> man gør med alle andre og glemme de 5000 oveni. For det er da et
> spørgsmål, om ikke det kan svare sig at omregistrere sådan nogle til

Ja tanken er da nærliggende, men hvem i dette land tør hælde 20-30000 kr.
i en gammel gul plade bil for at få den på hvide plader. Når Politikere og
andre
skrupelløse plathøvle der kører gratis, så let som ingenting kan indføre de
samme regler "ekstra afgifter på gamle hvid plade biler"
Hvilket de sikkert ikke vil betænke sig på hvis provenuet ikke lever
op til forventningerne.
Det kan dog godt forbavse mig lidt, at de borgerlige partier der råber
så forbandet højt om et retssamfund hvor løfter og love der gjaldt før et
valg
også gælder efter, uden videre kan og vil føre en tanke, født i en
socialdemokratisk ledet
skattekommission ud i livet, er det mangel på evner eller fantasi der gør at
( borgerlige politikere ) bare æder den del af kommissionens oplæg, har i
ikke selv
evner eller fantasi til at finde noget at beskatte så de højestlønnede kan
få lidt mere i posen.
Men det glæder sikkert Carsten Koch at i har taget lige netop den asociale
tanke til jer
for det har jo aldrig anfægtet ham at ændre regler med tilbagevirkende
kraft,
det må vel også glæde gamle socialkammerater, at han Carsten Koch og den
borgerlige
regering vil ændre den afgiftslov de indførte i 1998

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 19:48

On Fri, 6 Mar 2009 18:55:41 +0100, "John Krogsgaard"
<john-krogsgaard@tdcadsl.dk> wrote:

<...>

> [...]
>skrupelløse plathøvle der kører gratis, så let som ingenting kan indføre de
>samme regler "ekstra afgifter på gamle hvid plade biler"

Det er jo op til folk selv, men når man kan købe en 95'er nysynet
Mazda 626 for 20000 (set på gaden i dag - den var ganske pæn), så skal
der ikke meget oveni den "gule" derude, før den ryger - kan jeg godt
se. Men - det er måske vejen til at spare lidt penge, hvis den kan
klare 4-6 år mere. (ikke alle koster 20-30000 at omreg)

> [...]
>borgerlige
> regering vil ændre den afgiftslov de indførte i 1998

Det tåbelige er det system, som tillod private at bruge gule skilte -
det skulle aldrig have været tilladt. Helt fint at erhvervslivet
lettes lidt på transport - men det er jo endt i et cirkus af
privatbenyttelsesafgift, GTI-biler som knap kan bære en dokumentmappe,
firhjulstrækkere som vel gør sig bedst foran en hestetrailer og som
oftest kun forcerer kantstenen foran cafeen osv. osv.
Lav gule plader til ERHVERV - hjem/arbejde er ikke erhverv, kan i
visse tilfælde løses mod behørig dokumentation og ellers kan alle
gulpladebiler foran børnehaver, Bilka om lørdagen osv. bon'es for
afgift til hvide plader. Så er vi ovre i, hvad ordningen vel var
tiltænkt.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-03-09 19:51

Ivan Madsen skrev:
> [...]
> gulpladebiler foran børnehaver, Bilka om lørdagen osv. bon'es for
> afgift til hvide plader. Så er vi ovre i, hvad ordningen vel var

Ja, så simpelt kan det siges, og gøres!
Kai

Fra : BJ

Dato : 06-03-09 18:34

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> Hvis det bliver vedtaget i sin nuværende form, bliver det et fatalt slag
> for rigtig mange, både private og virksomheder (

De har vel alle lagt de mange sparede penge til side og er klar til at
betale...

Vi andre har jo gladelig betale (2 x potter på hvide plader).

mvh/Bjørn J

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 18:35

BJ skriver:

> De har vel alle lagt de mange sparede penge til side og er klar til at
> betale...

ROFL...

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 18:40

On Fri, 6 Mar 2009 18:34:01 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>betale...
>
>Vi andre har jo gladelig betale (2 x potter på hvide plader).

Jeg er bange for at en del har forventet vi kunne fortsætte opsvinget
helt op til månen og måske ikke har indset, at det kunne stoppe en dag
- derfor slår det bagud meget, meget hårdt - det er nok globalt.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-03-09 19:40

BJ tastede følgende:
> [...]
> betale...
>
> Vi andre har jo gladelig betale (2 x potter på hvide plader).

Jeg havde tænkt at svare det samme, men det slipper jeg for nu
Kai

Fra : JBH

Dato : 06-03-09 19:09

> [...]
>
> Hvis det bliver vedtaget i sin nuværende form, bliver det et fatalt slag
> for rigtig mange, både private og virksomheder (

Det er efter mening den største svinestreg den siddende regering har
lavet.(Den næststørste var da medielu***** Lene Espersen m.fl. reddede
flexlånerne.)
Det er fandme ikke andet end skjult skat, Satme lige før jeg kunne finde på
at stemme på Enhedslisten til næste valg.

Hvor mange gulplade biler fra før 98 er der egentligt tilbage, efter
ordningen med periodisk syn blev indført. ?
Hvorfor ikke bare lade dem "leve livet færdigt". Staten tjener jo stadig
penge på det sikkert større brændstofforbrug ift. moderne biler.
Selvom de få ældre biler som så er tilbage, forurener mere, er miljøet
alligevel blevet renere i forhold til dengang hvor der kørte mange af disse
biler rundt.

mvh
JBH .

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 19:13

JBH skriver:

> Det er fandme ikke andet end skjult skat, Satme lige før jeg kunne finde på
> at stemme på Enhedslisten til næste valg.

Det er nok lige den forskerte vej at gå. Så bliver biler endnu mere
brandbeskattet og cykler gratis.

> Hvor mange gulplade biler fra før 98 er der egentligt tilbage, efter
> ordningen med periodisk syn blev indført. ?

En del. Det er trods alt kun 11 år gamle biler.

Fra : JBH

Dato : 06-03-09 19:20

> JBH skriver:

> Det er nok lige den forskerte vej at gå. Så bliver biler endnu mere
> brandbeskattet og cykler gratis.

> En del. Det er trods alt kun 11 år gamle biler.

Og hvad koster det periodesyne og holde en 11 år gammel bil kørende hvis man
ikke er gds. mekaniker ?

mvh
JBH

Fra : BJ

Dato : 06-03-09 19:48

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og hvad koster det periodesyne og holde en 11 år gammel bil kørende hvis
> man ikke er gds. mekaniker ?

Det skal jeg svare dig på til næste år ved samme tid.

Da fylder min Volvo S80 T6 mit das ganze molevitten nemlig 11 år..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 19:51

On Fri, 6 Mar 2009 19:48:05 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Det skal jeg svare dig på til næste år ved samme tid.
>
>Da fylder min Volvo S80 T6 mit das ganze molevitten nemlig 11 år..

Jeg kan spørge kollegaen - hans MB 230C Kompressor er 12½ )

Fra : BJ

Dato : 06-03-09 19:56

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg kan spørge kollegaen - hans MB 230C Kompressor er 12½ )

Det er jo intet mindre end herligt..

Konens Volvo er den nyeste. Den er kun 5 år gammel, men ligner også en ny.

Hun er så lidt bagefter i kilometertal, da hendes kun har gået ca. 150.000
km og min +325.000 km..

mvh/Bjørn J.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 06-03-09 21:28

On Fri, 6 Mar 2009 19:56:07 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hun er så lidt bagefter i kilometertal, da hendes kun har gået ca. 150.000

Bemeldte MB har vist gået omkring 240, så den er lidt bagefter dig -
til gengæld har jeg ladet mig fortælle, at den koster op mod 40000 om
året til service - skal lige have den be- eller afkræftet. Til gengæld
bliver den mindste plet eller fejl rettet på aut. værksted.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 20:21

JBH skriver:

> Og hvad koster det periodesyne og holde en 11 år gammel bil kørende hvis man
> ikke er gds. mekaniker ?

En velholdt bil uden alt for mange km på klokken?

Næsten ingenting, kig lidt i gruppen, her huserer der oldgamle
sierra'er, scorpioer osv.

Fra : JBH

Dato : 06-03-09 21:21

> JBH skriver:

> En velholdt bil uden alt for mange km på klokken?
>
> Næsten ingenting, kig lidt i gruppen, her huserer der oldgamle
> sierra'er, scorpioer osv.

Hæ.. Gruppen her er jo spækket med GDS'ere

Iflg. FDM er der 884.621 biler som er over 10 år gamle..... 1000kr's
spørgsmålet er hvor mange af dem som er på gule plader. 5 %? 10 % ?

Og glem ikke at periodesynene også hele tiden afliver sin del af den ældre
del af bilparken.

mvh
JBH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 21:28

JBH skriver:

> Hæ.. Gruppen her er jo spækket med GDS'ere

Ham med den gamle Sierra kan da vidst ikke lave noget som helst selv -
ud over at fylde TEC2000 på den.

> Og glem ikke at periodesynene også hele tiden afliver sin del af den ældre
> del af bilparken.

Min fætter fra Australien var overrasket over så ung en bilpark vi har i
Danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-09 21:29

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Hæ.. Gruppen her er jo spækket med GDS'ere

Jep.

>Iflg. FDM er der 884.621 biler som er over 10 år gamle..... 1000kr's
>spørgsmålet er hvor mange af dem som er på gule plader. 5 %? 10 % ?

Jeg tror (baseret på egen vognpark) mere på 15-20%

>Og glem ikke at periodesynene også hele tiden afliver sin del af den ældre
>del af bilparken.

naehhhhhh.... Folk der kører til syn, gør det fordi bilen er god nok
--
Jan_stevns

Fra : Leo_Jensen

Dato : 06-03-09 23:53

On 7 Mar., 06:48, "Knut" <e-post...@mail.dk> wrote:

> [...]
> sælges for 1,8 mio.
> (Der er vist nok omkring 100.000 købere i nogenlunde samme situation)

Ja, og tænk så på alle de stakler, der havde købt hvidplade 'campere',
som pludselig steg i værdi efter afgiftsomlægning.
Nu står de med biler, hvor værdien er steget, hvordan skal de håndtere
den situation ?
Jeg turde da ikke investere overskudet i aktier i disse krisetider, og
sætte dem i banken er da også et lotteri, de lukker jo om ørerne på
en...

Leo

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 08:28

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg turde da ikke investere overskudet i aktier i disse krisetider, og
> sætte dem i banken er da også et lotteri, de lukker jo om ørerne på
> en...

Køw jord - go jysk leveregel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 07-03-09 14:18

Hej
Mogens wrote:
> Køw jord - go jysk leveregel

Fås det i 50kg sække, eller kan man bare købe flere sække á 25kg ? ;)

Mvh
Martin

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 14:22

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Fås det i 50kg sække, eller kan man bare købe flere sække á 25kg ? ;)

Man skal købe det i tønder !

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-03-09 14:32

On Sat, 7 Mar 2009 14:18:01 +0100, "Martin [TMM]"
<tmm@_CUT_trutter.dk> wrote:

>Hej
>
>Fås det i 50kg sække, eller kan man bare købe flere sække á 25kg ? ;)

>--

Man har før hørt om folk der er i besiddelse af ikke ringe mængder
jord i hovedet.

Det mest delikate problem er nok at få det ud af hovedet uden at vække
for megen opsigt.

Lykkes det imidlertid, så er vejen banet for egnsudviklingsstøtte og
senere braklægnings-ditto.

Disse midler kan så anvendes til investeringer i nyt automobil, og
dermed undgik vi nok engang at komme OT.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 10:00

> [...]

> Hvis det bliver vedtaget i sin nuværende form, bliver det et fatalt slag
> for rigtig mange, både private og virksomheder (

I det seneste år er mange husejere blevet plukket til skindet, fordi de har
købt boligen, da den var dyrest og måttet sælge igen (f.eks. ifm.
skilsmisse) nu, hvor alt er faldet enormt. Hvorfor fan omlægger de da ikke
den bilafgift nu, da finanskrisen ér igang, og får afgiften 100% fjernet.
Den manglende indtægt opnåes ved at lægge en afgift på benzinen, som jo er
blevet billig.

Don't work harder - be smarter :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-09 10:57

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor fan omlægger de da ikke den bilafgift nu, da finanskrisen ér
> igang, og får afgiften 100% fjernet.

En ting er, at der er mange private, som bliver ramt af en sådan
afgiftsfjernelse, men hvad med alle brugtvognsforhandlerne?
Samtlige vil jo gå konkurs over night.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 11:03

Per Beer Hansen skriver:

> En ting er, at der er mange private, som bliver ramt af en sådan
> afgiftsfjernelse, men hvad med alle brugtvognsforhandlerne?
> Samtlige vil jo gå konkurs over night.

Leasingselskaber?

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 12:52

> Leasingselskaber?

Nu er der jo ingen, som forventer, at en sådan omlægning gøres i løbet af en
week-end. Det skal naturligvis være over år - f.eks. 5-7 år, IMO...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 13:10

Mogens skriver:

> Nu er der jo ingen, som forventer, at en sådan omlægning gøres i løbet af en
> week-end. Det skal naturligvis være over år - f.eks. 5-7 år, IMO...

For kort tid.

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 14:15

> For kort tid.

Hvis du spurgte husejerne, ville de nok også sige, at det var over for kort
tid, de har tabt penge. Men det er blot at springe ud i det. I øjeblikket
sælger man nye biler hér ved at annoncere -20% rabat og store udstyrspakker.
Hvad er forskellen ift. de købere, som netop har investeret uden det nævnte
"tilskud/rabat"?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 15:04

Mogens skriver:

> Hvis du spurgte husejerne, ville de nok også sige, at det var over for kort
> tid, de har tabt penge.

Igen, det er ikke politisk bestemt.

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 15:12

> Igen, det er ikke politisk bestemt.

Der er ikke meget debat i dine statements. Jeg er sgu ligeglad med her, om
det er politisk bestemt eller ej. Det handlede her om det element at tabe
pengene, Klaus. Forhold dig til det og give så et svar, man kan "forstå" -
tak

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 15:15

Mogens skriver:

> [...]
> pengene, Klaus. Forhold dig til det og give så et svar, man kan "forstå" -

Det er fucking surt at tabe pengene på markedsvilkår der følger
"finanskrisen".
Er du glad så?

Men derfra og så til politisk at runiere/stavnsbinde bilejerne med et
politisk indreb er der meget langt. Syntes du ikke det?

Fra : Mogens

Dato : 07-03-09 15:20

> Mogens skriver:

> Det er fucking surt at tabe pengene på markedsvilkår der følger
> "finanskrisen".

Er det ikke dét, der er hedder: "Sådan er livet" ?

> Men derfra og så til politisk at runiere/stavnsbinde bilejerne med et
> politisk indreb er der meget langt. Syntes du ikke det?

Jeg mener, at de bilafgifter skal væk nu - koste hvad det vil, hvor jeg
dogtidligere har angivet, hvorledes det skal gøres. Jeg er personligt
imidlertid også i en situation som dig (delvist), hvor billivet gøres
lettere vha. en firmabil...

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 15:35

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Men derfra og så til politisk at runiere/stavnsbinde bilejerne med et
> politisk indreb er der meget langt. Syntes du ikke det?

Hvis man bliver ruineret og stavsnbundet pga. indgreb mod bilister skyldes
det nok at man har købt for mere end man magter fra starten - det er altså
ikke en politisk beslutning - men en overgearet optimistisk
privatbeslutning.

Dette er i modsætning til husejerne/finanskrisen, som den enkelte borger
selv har haft meget ringe indflydelse på.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 17:28

Knut skriver:

> [...]
> det nok at man har købt for mere end man magter fra starten - det er altså
> ikke en politisk beslutning - men en overgearet optimistisk

Nej at man fulgte markedet på daværende tidspunkt.

Jeg tolker dit svar som om du ikke fatter det.

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 17:39

> Knut skriver:

> Nej at man fulgte markedet på daværende tidspunkt.
>
> Jeg tolker dit svar som om du ikke fatter det.

At følge markedet - er det ikke netop at skrue fornuften af. Det kan vist
kun karakteriseres som selvforskyldt ulykke!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 17:42

Knut skriver:

> At følge markedet - er det ikke netop at skrue fornuften af. Det kan vist
> kun karakteriseres som selvforskyldt ulykke!

Har du betalt din bil kontant?

Fra : Knut

Dato : 07-03-09 17:45

> Knut skriver:

> Har du betalt din bil kontant?

JA

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-03-09 23:33

Knut skriver:

> JA

Okay, du vil så ikke blive så hårdt ramt, i tilfælde af at eksempelvis
din bil bliver totalskadet.

Forstil dig at en person har måttet låne 150.000 til en bil der koster
200.000 i indkøb. Denne bil bliver så stjålet og ikke fundet igen. Da
man uheldigvis har reduceret afgifterne på biler til 0 i mellemtiden,
kan personen få 50.000 udbetalt, for det er den pris en ny bil koster.
Personen har så en gæld på ca 150.000 der skal afdrages.......

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 07:27

> [...]
> kan personen få 50.000 udbetalt, for det er den pris en ny bil koster.
> Personen har så en gæld på ca 150.000 der skal afdrages.......

Ikke forstået - jeg bliver da ramt præcist ligehårdt uanset hvordan jeg har
finansieret mit indkøb.
Om jeg har lånt pengene af min bank, et bilfinansieringsselskab eller af min
egen bankkonto/kassekredit ændrer da intet ved værdien af bilen før og efter
skade. Det handler kun om at jeg mister nogen penge jeg allerede har haft
oppe af lommen eller jeg taber nogle penge jeg skal have op af lommen i
fremtiden.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 07:34

Knut skriver:

> Ikke forstået - jeg bliver da ramt præcist ligehårdt uanset hvordan jeg har
> finansieret mit indkøb.

Nej. Du mister bare de penge du havde sparet op, du ender ikke med en
gæld der er 3 x så stor som bilens værdi.

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 07:38

> Knut skriver:

> Nej. Du mister bare de penge du havde sparet op, du ender ikke med en
> gæld der er 3 x så stor som bilens værdi.

Hvori består forskellen økonomisk i at spare op først og tabe dem og
tabe dem for at spare op bagefter?

Resultatet er præcis den samme - pengene er tabt.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 07:42

Knut skriver:

> Hvori består forskellen økonomisk i at spare op først og tabe dem og
> tabe dem for at spare op bagefter?
>
> Resultatet er præcis den samme - pengene er tabt.

Resultatet er ikke at du sidder i en gæld til andre du måske ikke kan
betale

Fra : Mogens

Dato : 08-03-09 08:23

> Resultatet er ikke at du sidder i en gæld til andre du måske ikke kan
> betale

Manden får en ny/anden bil af forsikringen - hvad er problemet?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 09:27

Mogens skriver:

> Manden får en ny/anden bil af forsikringen - hvad er problemet?

I tilfældet at han skylder 150.000 på bilen og kun får udbetalt 50.000
af forsikringen?

Det ser du intet problem i?

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 09:49

> Mogens skriver:

> I tilfældet at han skylder 150.000 på bilen og kun får udbetalt 50.000
> af forsikringen?
>
> Det ser du intet problem i?

Du skylder jo grundlæggende det samme uanset hvilken af bilerne - den gamle
eller den du har fået af forsikringen - du betaler tilbage på.

Knut

Fra : Tom

Dato : 08-03-09 09:50

> Mogens skriver:

> I tilfældet at han skylder 150.000 på bilen og kun får udbetalt 50.000
> af forsikringen?
>
> Det ser du intet problem i?

Han får en bil eller pengene til en bil som svarer til den han havde. At
købere "planlægger" at biler kan sælges til en bestemt pris, må jo være en
personlig vurdering, da man selvfølgelig ikke kan regne med garantier fra
staten.

Personligt kan jeg ikke græde mange krokodilletårer over dem i gulpladebiler
som i princippet forsøger (på lovlig vis) at unddrage staten for afgifter.
Når staten så lukker hullerne med årene, er vel bare "shit happens". Jeg har
ikke ondt af dem.
Biler på gule plader har ALDRIG været tiltænkt private uden hjemmeboende
børn som skulle have det lidt billigere mht. afgifter.

Selv hader jeg afgifterne, men når jeg betaler fuld afgift af min bil,
græder jeg ikke over at andre i landet også skal.

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-03-09 08:16

On Sun, 08 Mar 2009 09:27:29 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>Mogens skriver:

>I tilfældet at han skylder 150.000 på bilen og kun får udbetalt 50.000

Jeg gør ikke. Manden kan købe en tilsvarende bil for det beløb.

Hermed er status quo genoprettet: Manden har en bil på samme niveau som
den ødelagte og skylder 150.000 DKK.

Så længe, at man ikke ønsker at sælge bilen, bliver der ikke noget
problem.

Fly

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 10:48

Fly Christensen wrote:

> [...]
> som den ødelagte og skylder 150.000 DKK.
>
> Så længe, at man ikke ønsker at sælge bilen, bliver der ikke noget

Og hvis banken har sikkerhed i bilen?
- så går forsikringssummen til lånet i banken, der nu er nede på
100.000 kr. Tror du så banken vil låne nye 50.000 kr ud, når der nu kun
er sikkerhed for de 50 og ikke de 150 tusind?

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 10-03-09 11:41

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> 100.000 kr. Tror du så banken vil låne nye 50.000 kr ud, når der nu kun
> er sikkerhed for de 50 og ikke de 150 tusind?

Dette kan klares forsikringen og banken imellem.

Du skal have godtgørelse for den tabte værdi og banken det samme.

Ingen af jeg skal på nogen måde tjene på det, men komme ud på den anden
side, stillet lige så godt som før.

Se nu muligheder/løsninger og ikke bare flæbende begrænsninger/ruin...

mvh/Bjørn J.

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-03-09 12:37

On Tue, 10 Mar 2009 11:40:30 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>Se nu muligheder/løsninger og ikke bare flæbende begrænsninger/ruin...

Det er p.t. ikke på mode. Hvid hører fortiden til. Nutidens sort er
sort.

Fly

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 13:15

BJ wrote:

> Dette kan klares forsikringen og banken imellem.

Mener du at forsikringen betaler banken alle 150.000 kr som lånet
oprindeligt var på?

> Du skal have godtgørelse for den tabte værdi og banken det samme.

Nutidsværdien, ja, men jeg får ikke godtgørelse for værditabet uanset
hvordan det værditab er opstået.

> Ingen af jeg skal på nogen måde tjene på det, men komme ud på den
> anden side, stillet lige så godt som før.

Jeg kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre uden at en eller anden
taber på det.

> Se nu muligheder/løsninger og ikke bare flæbende
> begrænsninger/ruin...

Jeg flæber aldeles ikke, jeg forespørger til hvordan muligheden er for
en løsning og opstiller de begrænsninger jeg kan se i modellen.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 10-03-09 13:28

KLIP

> Mener du at forsikringen betaler banken alle 150.000 kr som lånet
> oprindeligt var på?

Hvad jeg mener, er lige gyldigt.

Hvad siger din forsikringspolice ?

> Nutidsværdien, ja, men jeg får ikke godtgørelse for værditabet uanset
> hvordan det værditab er opstået.

Som ejer, har du intet værditab lidt. Du bliver stillet som du altid har
været stillet.

Du skal bare ikke tro, du skal tjene penge på det !

> Jeg kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre uden at en eller anden
> taber på det.

Læs din forsikringspolice, du kan ikke andet.

> Jeg flæber aldeles ikke, jeg forespørger til hvordan muligheden er for
> en løsning og opstiller de begrænsninger jeg kan se i modellen.

For mig lyder det som flæben, da du intet konstruktivt/løsningsmæssigt
bidrager med..

mvh/Bjørn J.

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 13:45

BJ wrote:

> Læs din forsikringspolice, du kan ikke andet.

Da jeg kun har gamle biler, der er betalt har jeg ingen kaskopolice at
læse i, så det eneste jeg kan er at stille spørgsmålene her.

> For mig lyder det som flæben, da du intet
> konstruktivt/løsningsmæssigt bidrager med..

Årh, hold da kæft, hvor lyder du som en bedrevidende gammelfar og det
hjælper ikke at du sætter en smiley bagved.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 10-03-09 13:51

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Årh, hold da kæft, hvor lyder du som en bedrevidende gammelfar og det
> hjælper ikke at du sætter en smiley bagved.

Du er sku nok ældre end jeg og måske derfor så pokkers forstokket i dine
udsagn.

Så lad mig da sætte en typisk internet tegnsammenstilling til dig herefter.

Måske du så direkte kan forstå, hvad jeg gør af dig:

LOL !

mvh/Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 10-03-09 11:59

"Leonard" skrev

> [...]
> 100.000 kr. Tror du så banken vil låne nye 50.000 kr ud, når der nu kun
> er sikkerhed for de 50 og ikke de 150 tusind?

Ja det vil banken godt.
Sikkerheden for det første lån er væk det kan ikke ændres, bilen findes ikke
mere.
Så banken skal blot vurdere om de vil låne 50.000 kr. ud med sikkerhed i en
bil til 50.000 kr.

Banken kan vælge mellem at have 100.000 kr tilgode uden sikkerhed, eller
150.000 kr til gode med sikkerhed for de 50.000 kr.
Låntagers mulighed for at afdrage på lånene er ikke ændret, han får den
samme løn som han hele tiden har gjort,
Bilejeren skal betale det samme i afdrag som han hele tiden har gjort
Det eneste der er ændret er værdien af den først købte bil.

Det er ikke spor anderledes end de husejere der kan se at der skæres
millioner af deres friværdi, det betyder ingenting i den daglige økonomi,
deres faste udgifter ændrer sig ikke det ringeste.

Selv om man har købt et hus til 3 millioner og lånt alle pengene og det
falder en million i værdi, kan man blive boende med de samme udgifter som
hele tiden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 13:19

alexbo wrote:

> [...]
>
> Selv om man har købt et hus til 3 millioner og lånt alle pengene og
> det falder en million i værdi, kan man blive boende med de samme

Sålænge man bliver boende i det samme hus er det ikke noget problem.
Ligeledes er det heller ikke noget problem, sålænge man beholder den
samme bil, men i den skitserede situation er bilen væk, sikkerheden for
pengene er væk og bankerne er blevet mindre risikovillige, så jeg tror
ikke banken bare låner 50.000 kr ud, hvis de har 100.000 ude at svømme
uden sikkerhed.
Det er ikke mange dage siden jeg læste om nogen, der havde solgt deres
lejlighed, men nu ikke kunne låne til en anden, som ovenikøbet var
billigere og det var et par med høje indtægter.

--
Leonard

Fra : alexbo

Dato : 10-03-09 13:40

"Leonard" skrev

>bankerne er blevet mindre risikovillige, så jeg tror ikke banken bare låner
>50.000 kr ud,

Næh det er da muligt men det har ikke noget at gøre med bilafgifter eller
den manglende sikkerhed for de første 100.000 kr.

Der er intet der forhindre bilejeren at låne 50.000 kr. i en anden bank med
sikkerhed i bilen, eller måske hos sælgers financeringsselskab.

Selv om bilen havde beholdt sin værdi, og blev totalskadet og banken fik
alle sine penge, er det ikke sikkert at han havde kunnet låne til et nyt
bilkøb, bankerne er jo blevet mindre risikovillige.

Man kan blande bankers risikovillighed, de mange fyringsrunder, finanskrise
og økonomisk afmatning sammen i en gryde der gør det sværere at opnå lån,
men det har intet afgifterne eller en nedskrivning af bilværdi at gøre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-03-09 12:36

On 10 Mar 2009 09:47:35 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> [...]
>100.000 kr. Tror du så banken vil låne nye 50.000 kr ud, når der nu kun
>er sikkerhed for de 50 og ikke de 150 tusind?

Nu har andre svaret, men deres mening tilslutter jeg mig.

Fly

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-03-09 09:32

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Knut skriver:

> Resultatet er ikke at du sidder i en gæld til andre du måske ikke kan
> betale

Der er jo også den lille detalje at det er vælgere det går ud over.

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 09:48

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Knut skriver:

> Resultatet er ikke at du sidder i en gæld til andre du måske ikke kan
> betale

OG?

Har jeg sat penge overstyr til f.eks. bil kontant - er der jo noget andet
jeg må fravælge, hvis jeg mister noget. Hvori består forskellen på en gæld
og at skulle fravælge andre goder (som var planlagte)?

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 09:49

Knut skriver:

> OG?

Jeg tænkte nok at du ikek kan frstå konsekvensen.

> Har jeg sat penge overstyr til f.eks. bil kontant - er der jo noget andet
> jeg må fravælge, hvis jeg mister noget. Hvori består forskellen på en gæld
> og at skulle fravælge andre goder (som var planlagte)?

At "planlagte goder" ikke gældsætter dig til andre.

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 10:40

> Knut skriver:

> Jeg tænkte nok at du ikek kan frstå konsekvensen.

> At "planlagte goder" ikke gældsætter dig til andre.

I relationen til det oprindelige er det da ligegyldigt om du skylder en
anden eller dig selv pengene - væk er de!

Knut

Fra : Klaus G.

Dato : 08-03-09 00:35

> [...]
> det nok at man har købt for mere end man magter fra starten - det er altså
> ikke en politisk beslutning - men en overgearet optimistisk
Så når en pensionist har en gammel Landrover som hobby, og køre max 5000km
om året, så skulle han have gennemskuet at hans årlig afgift ville stige med
600%? Så når vi køber hus, så skal vi også regne med at renten vil stige med
usansynligt meget? Eller hvad når vi køber hårdehvidevare som ikke er A+,
skal man så også regne med at man skal til at betale en årlig afgift engang?
Ej, helt ærlig. Så kan man jo for fanden aldrig købe noget som helst.

Da man indførte misundelses afgift på gulplade bilerne, så var det fra dags
dato og ikke med tilbagevirkende kraft. Så det er bestemt ikke normalt at
man påligger borgerne en fast årlig udgift, for noget så dyrt som en bil og
med tilbagevirkende kraft. Altså må man kunne konkludere at man IKKE har
været optimistisk da man købte en gammel bil.

Men du er jo nok ikke enig. Men så har du måske et budget, hvor du har råd
til at sidde dobbelt så hårdt i det? Hvis ja, så tjener du rigtig mange
penge, eller også sidder du i en pis lejlighed og ejer en cykel...

Fra : BJ

Dato : 08-03-09 01:12

KLIP

> [...]
> afgift engang? Ej, helt ærlig. Så kan man jo for fanden aldrig købe noget

Velkommen til den virkelige verden !

mvh/Bjørn J.

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 07:30

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> til at sidde dobbelt så hårdt i det? Hvis ja, så tjener du rigtig mange
> penge, eller også sidder du i en pis lejlighed og ejer en cykel...

Jeg siger blot at jeg ikke ser hvorfor et evt. tab på en bil adskiller sig
fra et evt. tab på fast ejendom.

Man kan til tid og evighed diskutere om man kan/skal tage højde for
skatteomlægninger, renteændringer, bank-bankerot og andre udefrakommende
forhold i sin økonomi - men karakteren af disse er den samme. Som individ
kan du ikke gøre en skid - bortset fra at vælge andre politikere ved
valgene!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 07:35

Knut skriver:

> Jeg siger blot at jeg ikke ser hvorfor et evt. tab på en bil adskiller sig
> fra et evt. tab på fast ejendom.

Fordi det vil være politisk bestemt og ikke bestemt af en evt
finanskrise.

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 07:37

> Knut skriver:

> Fordi det vil være politisk bestemt og ikke bestemt af en evt
> finanskrise.

Og hvordan tror du en finanskrise opstår !!!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 07:44

Knut skriver:

> Og hvordan tror du en finanskrise opstår !!!

Helt sikkert ved at en række politikere sætter sig ned og bliver enige
om at "nu skal der sku være finanskrise".

Fra : Mogens

Dato : 08-03-09 08:25

> Helt sikkert ved at en række politikere sætter sig ned og bliver enige
> om at "nu skal der sku være finanskrise".

Your kidding?
Krisen startede i princippet på Børsen - i dette tilfælde den amerikanske..

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 09:46

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:49B3691E.B9DBAE7C@du.kan.finde.den...

> Your kidding?
> Krisen startede i princippet på Børsen - i dette tilfælde den
> amerikanske..

Finanskriser starter fordi politikerne enten er for liberalistiske elller
fordi de har begået nogle forkerte beslutninger om hvilke regler som gælder
for samfundet.

Begge dele er udefra kommende i forhold til det enkelte individ - og kan kun
afværges ved i et demokrati at sikre der på disse poster sidder kompetente
personer.

Knut

Fra : Tom

Dato : 08-03-09 10:08

"Knut" <e-postost@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Finanskriser starter fordi politikerne enten er for liberalistiske elller
> fordi de har begået nogle forkerte beslutninger om hvilke regler som

I alle andre "brancher" kræves oftest en form for uddannelse før man får
jobbet. Politikere er folkevalgte som ikke behøver have bare den mindste
form for indsigt i økonomiske forhold for at kunne kloge rundt. Netop disse
forhold er nok årsagen til den krise verden står i nu.

Vi som private bør derfor aldrig lægge alle æg i samme kurv, da netop
tingene aldrig vil fortsætte med at være som de var engang.

--
Tom

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 10:38

"Tom" <christensen@bigfoot.com> wrote in message

> Vi som private bør derfor aldrig lægge alle æg i samme kurv, da netop
> tingene aldrig vil fortsætte med at være som de var engang.

Det har du 100% ret i - men det tror jeg ikke du fomår klaus at forstå!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 09:47

Mogens skriver:

> Your kidding?
> Krisen startede i princippet på Børsen - i dette tilfælde den amerikanske..

Knut mener det er politikerne der har vedtaget den.

Fra : René Løweneck

Dato : 08-03-09 13:02

Hej Knut !

> Man kan til tid og evighed diskutere om man kan/skal tage højde for
> skatteomlægninger, renteændringer, bank-bankerot og andre udefrakommende
> forhold i sin økonomi - men karakteren af disse er den samme.

Karakteren er ikke den samme. Du kan aldrig vide, hvad politikerne i deres
uendelige visdom (eller rettere mangel på samme) finder på af narrestreger
om et år. Hvorimod en udefra kommende omstændighed som den krise vi i
øjeblikket er inde i, kunne man godt se på forhånd. Ret lang tid i forvejen,
faktisk.

> Som individ kan du ikke gøre en skid - bortset fra at vælge andre
> politikere ved valgene!

Nej måske ikke, men du vil jo nok opleve at almindelig hjælpsomhed hos 4x4
folk, f.eks. med at blive trukket gratis fri på stranden og andre steder,
nok er at betragte som fortid. Det vil nok fremover komme til at koste
1000,-. På samme måde kunne man nok forestille sig, at forskelligt sort
arbejde vil blomstre en smule op. Og man vil nok også kunne opleve en
stigning i eksporten af brugte gulpladebiler.

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 07:36

> [...]
> til at sidde dobbelt så hårdt i det? Hvis ja, så tjener du rigtig mange
> penge, eller også sidder du i en pis lejlighed og ejer en cykel...

Mit budget er formentlig som de flestes - men jeg piver sgu da ikke fordi
man ændrer på et par parametre - ovenikøbet et område hvor man har været
substitueret i årevis!
Men jeg tjener ikke rigtig mange penge - er offentlig ansat og må desværre
nøjes med den hyre det kan kaste af sig - men jeg har en nybygget lejlighed
fra 2006-7, 2 biler og 2 cykler - hvis det kan have din interesse. Jeg tror
endog jeg overlever økonomisk medmindre jeg bliver arbejdsløs.

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 07:45

Knut skriver:

> Men jeg tjener ikke rigtig mange penge - er offentlig ansat og må desværre
> nøjes med den hyre det kan kaste af sig - men jeg har en nybygget lejlighed
> fra 2006-7, 2 biler og 2 cykler

Du adskiller dig fra størstedelen af befolkningen ved at have en bil der
er betalt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 07:46

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Du adskiller dig fra størstedelen af befolkningen ved at have en bil der
>er betalt.

dammmm.... Vi er åbenbart en del der er i samme bås, som Knut ;)

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 09:28

jan_stevns skriver:

> dammmm.... Vi er åbenbart en del der er i samme bås, som Knut ;)

Jeps, jeg er også, men se dig omkring.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 11:33

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>jan_stevns skriver:

>Jeps, jeg er også, men se dig omkring.

Det er så gjort - ikke det gjorde nogen synderlig forskel ;)

Alle 9 tilstedeværende *har* betalt bilen ud.
--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-09 11:40

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> Det er så gjort - ikke det gjorde nogen synderlig forskel ;)
>
> Alle 9 tilstedeværende *har* betalt bilen ud.

Min er også betalt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 11:42

Per Beer Hansen skriver:

> Min er også betalt

Kig nu ud i samfundet.......

En stor del af dem jeg kender har billån.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-09 11:45

> Kig nu ud i samfundet.......
>
> En stor del af dem jeg kender har billån.

Jamen du har da ret, mange af de nye/nyere biler der kører rundt er
sandsynligvis på afdrag, intet ondt/forkert i det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 11:54

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Per Beer Hansen skriver:

> Kig nu ud i samfundet.......
>
> En stor del af dem jeg kender har billån.

Det er sikkert rigtigt - men hvor kommer det ind i relation til afgifter og
evt. omlægning af disse?

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 12:11

Knut skriver:

> Det er sikkert rigtigt - men hvor kommer det ind i relation til afgifter og
> evt. omlægning af disse?

Jeg tager den lige 1 gang til for arveprins knut:
At man gør folk insolvente med et politisk vedtaget pennestrøg.

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 12:29

> Knut skriver:

> Jeg tager den lige 1 gang til for arveprins knut:
> At man gør folk insolvente med et politisk vedtaget pennestrøg.

Er man mere eller mindre insolvent når det er egne midler eller når det er
långivers midler - prins Klaus!

Knut

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 12:54

Knut skriver:

> Er man mere eller mindre insolvent når det er egne midler eller når det er
> långivers midler.

Ved du hvad det vil sige at være insolvent?

Fra : BJ

Dato : 08-03-09 12:59

KLIP

> Ved du hvad det vil sige at være insolvent?

Åbenbart ingen af jer..

Mon ikke i skulle have talt om at blive 'teknisk insolvent'..?

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-09 13:01

BJ skriver:

> Åbenbart ingen af jer..

Jo - jeg gør.

> Mon ikke i skulle have talt om at blive 'teknisk insolvent'..?

Det var også der jeg lagde ud.....

Fra : BJ

Dato : 08-03-09 13:18

KLIP

> Jo - jeg gør.

> Det var også der jeg lagde ud.....

Sorry Klaus, så må jeg have overset betegnelsen 'teknisk insolvens' et eller
andet sted i den alen lange tråd....

mvh/Bjørn J.

Fra : John Krogsgaard

Dato : 08-03-09 23:43

> [...]
>
> Det var også der jeg lagde ud.....
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Hej Klaus
Jeg er en stor beundre af din tålmodighed, er der nogen der har spurgt Knut
om han eventuelt i kraft af sit job som offentlig ansat, skulle være
medforfatter
af det fremlagte forslag, det ville "måske" kunne forklare den iver han
forsvarer det med, en anden mulighed kunne være at han på grund af familiens
størrelse har brug for en bil med flere sæder og er lidt misundelig
på os der kun har brug for to sæder og plads til hundene.
John

Fra : Knut

Dato : 09-03-09 06:54

"John Krogsgaard" <john-krogsgaard@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> størrelse har brug for en bil med flere sæder og er lidt misundelig
> på os der kun har brug for to sæder og plads til hundene.

Helt fulgt med har du vist ikke - jeg har ikke på noget tidspunkt forholdt
mig til rimeligheden eller det modsatte af afgifterne - kun udtalt at det
nævnte problem omkring bil (og deraf følgende prisfald) ikke er spor
anderledes end faldet på priserne på fast ejendom (som er mange gange
større - og har langt mere vidtrækkende konsekvenser end om man skulle
skylde et par tusinde mere på en bil end den evt. kan sælges til.

Knut

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 14:01

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Knut skriver:

> Ved du hvad det vil sige at være insolvent?

ja - men du gør åbenbart ikke!

Knut

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-09 14:14

"Knut" <e-postost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> ja - men du gør åbenbart ikke!

Hvis jeg har sparet 100000 kroner op og køber en bil kontant, hvordan kan
jeg så komme til at skylde noget på den overhovedet?
Hvordan skulle jeg så kunne blive insolvent?
Derimod hvis du har lånt de 100000 kroner, til bilen, og bilen så pludselig
falder til en værdi af 25000, så er du insolvent.
Så har du en bil, som på papiret kun er 25000 kroner værd, men som du stadig
skylder 100000 kroner på (det hedder teknisk insolvent).
Kan du se forskellen?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-09 14:15

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du se forskellen?

Ellers trænger du godt nok til briller

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Knut

Dato : 08-03-09 14:18

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> Så har du en bil, som på papiret kun er 25000 kroner værd, men som du
> stadig skylder 100000 kroner på (det hedder teknisk insolvent).

Du er da 100% lige fattig (rig) uanset om du har lånt pengene eller ej til
din investering.

Et godes værdi på 2 tidspunkter er helt uafhængig af finansieringsform.

Jeg kan altså ikke se din sammenhæng.

Teknisk insolvent er når værdien af dine passiver overstiger værdien af dine
aktiver, så (teknisk) insolvens opstår i denne sammenhæng kun fordi
aktivernes værdi er reduceret - det er uafhængigt af passivernes værdi.

Knut

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-09 14:26

"Knut" <e-postost@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Du er da 100% lige fattig (rig) uanset om du har lånt pengene eller ej til
> din investering.

I det ene scenarie har du betalt pengene kontant (af din egen opsparing) og
sagen er "ude af verden".
Du har "mistet" din opsparing og har en bil der er 25000 værd, men du
skylder ikke noget.
I det andet scenarie har du pludselig en bil, som du kan sælge for 25000 og
en gæld på 100000, altså et underskud på 75000.
Det handler jo ikke om fattig/rig, det handler om betydningen af insolvens.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 08-03-09 14:28

KLIP

> Så har du en bil, som på papiret kun er 25000 kroner værd, men som du
> stadig skylder 100000 kroner på (det hedder teknisk insolvent).
> Kan du se forskellen?

Derfor kan man således også fjerne registreringsafgifterne "fra den ene dag
til den anden", da det vel blot er et spørgsmål om at acceptere den tekniske
insolvens indtil denne er bragt til at blive solvent ?

Hvis ikke, er der godt nok mange flere end nu, der må forlade hus og hjem !

mvh/Bjørn J.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-09 14:31

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Derfor kan man således også fjerne registreringsafgifterne "fra den ene
> dag til den anden", da det vel blot er et spørgsmål om at acceptere den
> tekniske insolvens indtil denne er bragt til at blive solvent ?

Nej, prøv at tænke engang hvad der sker for samtlige brugtvognshandlere og
bilfinancieringsselskaber.
De vil jo i så fald gå konkurs over night.

> Hvis ikke, er der godt nok mange flere end nu, der må forlade hus og hjem
> !

Det kommer, desværre, nok også, skal du se.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 08-03-09 14:44

KLIP

> Nej, prøv at tænke engang hvad der sker for samtlige brugtvognshandlere og
> bilfinancieringsselskaber.
> De vil jo i så fald gå konkurs over night.

> Det kommer, desværre, nok også, skal du se.

Krystalkuglen varsler det, men det skylde mestendels uventet arbejdsløshed.

Så lang tid du klarer dine betalingsmæssige forpligtelser, kan du godt være
teknisk insolvent.

Det er der rigtig mange, der er blevet.

mvh/Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 08-03-09 14:45

KLIP

> Nej, prøv at tænke engang hvad der sker for samtlige brugtvognshandlere og
> bilfinancieringsselskaber.
> De vil jo i så fald gå konkurs over night.

Ups..glemte lige at svare her også.

Dette kan klares skatteteknisk.

Hvor der er en vilje, er der (altid) en vej.

mvh/Bjørn J.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-03-09 14:49

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ups..glemte lige at svare her også.
>
> Dette kan klares skatteteknisk.

Der skal lidt meget skattetænkning til der, tror jeg, men selvfølgelig kan
det da lade sig gøre, hvis man vil.

> Hvor der er en vilje, er der (altid) en vej.

Ja, men er viljen der

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 08-03-09 14:56

KLIP

> Der skal lidt meget skattetænkning til der, tror jeg, men selvfølgelig kan
> det da lade sig gøre, hvis man vil.

> Ja, men er viljen der

Hos politikerne, jeg føler så afgjort den er blevet latent, specielt i den
nuværende CO2-euforiske tid.

Skal jeg vove et gæt: Indenfor 2 år max 3 år vil registreringsafgifterne
være faldet dramatisk og erstattet med "miljø-afgifter".

mvh/Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 14:31

>Kig nu ud i samfundet.......

Er "Vi" ikke også medlemmer af samfundet da ?

>En stor del af dem jeg kender har billån.

De fleste *jeg* kender, betaler bilen med det samme ;)

--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-03-09 15:57

> Nu er der jo ingen, som forventer, at en sådan omlægning gøres i løbet af
> en week-end. Det skal naturligvis være over år - f.eks. 5-7 år, IMO...

OK, så lyder det jo mere fornuftigt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Janus

Dato : 09-03-09 10:39

René Løweneck den 06-03-2009 08:44:
> Hej !
>
> Der er i den nye reform lagt op til sindsyge forhøjelser af den årlige
> vægtafgift for biler på gule plader:

Jeg har intet i mod at man tilretter afgiftsystemet henimod en mere
miljøvenlig transport MEN jeg finder det yderst betænkeligt at man
lovgiver med tilbagevirkende kraft.

Jeg er indhavaer af en gammel LR som som lige har fået renoveret motor.
Forinden havde jeg støt og roligt renoveret og forbedret den for
anselige beløb. dagen før vedtagelsen af skattereformen stod koblingen
af og dette arbejde blev i værksat.

Jeg har det seneste år brugt 70.000 kr på bilen - og kørt 6000 km
I dag har jeg ikke råd til at beholde den og den er aldeles usælgelig.
Overvejer at donere den til havens fugle.

Fatter ikke at man - som man plejer - at lade lovændringer gælde fra
dagen de blev vedtaget.

Der er rigtigt mange mennesker som disponerer efter gældende dansk lov
- dette kan man så ikke længere.

Rent lotteri! og det er meget uheldigt for samfundet..

Men sføli får man det gennemført da alle dem som er misundelige på
pensionisterne i en gulplade Cayenne bliver tilfredsstillet..

Fra : alexbo

Dato : 09-03-09 13:22

"Janus" skrev

> Jeg har intet i mod at man tilretter afgiftsystemet henimod en mere
> miljøvenlig transport MEN jeg finder det yderst betænkeligt at man
> lovgiver med tilbagevirkende kraft.

Det gør man heller ikke.
Der er ingen der kommer til at efterbetale registreringsafgift, der er ingen
krav om at efterbetaling af vægafgift eller ejerafgift med tilbagevirkende
kraft.
De varevognejere der har en ældre varevogn skal ikke betale
misundelsesafgift flere år tilbage, de skal betale i fremtiden.
Den fremtidige afgift ændres, men det har intet med at lovgive med
tilbagevirkende kraft at gøre.

Så skulle enhver ændring af børnetilskud eller skolelov også være lovgivning
med tilbagevirkende kraft for alle de børn der er født under nogle andre
regler.
Faktisk er al lovgivning med tilbagevirkende kraft, for den har virkning for
de mennesker der er født under en anden lovgivning.

Alle de rygeforbud der er kommet i de senere år skulle så være lovgivning
med tilbagevirkende kraft, for rygerne har da et krav på at få lov at ryge
som de hele tiden har gjort, reglerne bør kun gælde nye rygere.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 09-03-09 14:45

KLIP

> Alle de rygeforbud der er kommet i de senere år skulle så være lovgivning
> med tilbagevirkende kraft, for rygerne har da et krav på at få lov at ryge
> som de hele tiden har gjort, reglerne bør kun gælde nye rygere.

Se her er noget jeg bestemt ville mene, er den essentielle mening med den
nye rygelov...))))

Alt andet er blot elendig fortolkning for at genere os gamle ryger...

mvh/Bjørn J.

Fra : René Løweneck

Dato : 09-03-09 18:14

Hej Janus !

> [...]
> beløb. dagen før vedtagelsen af skattereformen stod koblingen af og dette

Os der har en 4x4, uanset mærke, har nok postet mange penge i vores biler.
For hvis de ikke er i orden, kan vi jo ikke lege med dem ude i terrænnet.
Selv har jeg lige puttet 20k i min, den skal synes på Onsdag. Det vil også
være skønne spildte penge, hvis den sindsyge lov bliver vedtaget

> Jeg har det seneste år brugt 70.000 kr på bilen - og kørt 6000 km
> I dag har jeg ikke råd til at beholde den og den er aldeles usælgelig.
> Overvejer at donere den til havens fugle.

Nej, find hellere ud af eksport mulighederne. Hvis den sindsyge lov bliver
vedtaget, er vi helt sikkert mange, der vil eksportere vores biler til
udlandet. Så skal vi have en del af afgiften udbetalt og så ryger der en
fornuftig sjat ud af statskassen.

> Der er rigtigt mange mennesker som disponerer efter gældende dansk lov
> - dette kan man så ikke længere.
> Rent lotteri! og det er meget uheldigt for samfundet..

Dette har du desværre så evig ret i.

> Men sføli får man det gennemført da alle dem som er misundelige på
> pensionisterne i en gulplade Cayenne bliver tilfredsstillet..

Janteloven var lidt på tilbagetog for nogle år siden, men den er så sandelig
vendt tilbage med fornyet styrke. Det er jo ligefrem blevet trendy at være
misundelig og kommentere alle andres gøren og laden, og hvis man oven i
købet kan melde dem for et eller andet, ja så er den hjemme (

Så hvis denne sindsyge lov bliver gennemført, så regn endelig ikke med, at
den hellige grav er velforvaret. Så er der snart en eller anden akademisk
meningsdanner, der i et statsfinansieret miljø projekt finder ud af, af det
vil gavne miljøet og give mindre CO2 udslip, hvis alle biler var hvide. Så
går fjolset til pressen og vupti, så er det snart ophævet til lov. For det
er sådan, den siddende regering har produceret den overvejende del af deres
latterlige enkeltsags lovgivning.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-09 18:20

René Løweneck skriver:

> [...]
> Selv har jeg lige puttet 20k i min, den skal synes på Onsdag. Det vil også
> være skønne spildte penge, hvis den sindsyge lov bliver vedtaget

Jeg skal lige høre:

Den der "sindssyge lov", det er den der nu gør at du skal betale det
samme i grøn ejerafgift som om din bil var på hvide plader + et tillæg
på 5000 kr om året, fordi der er sparet 100.000 kr eller mere i afgift
på bilen da den blev registreret på gule plader (som alle andre der har
haft gulpladebiler fra efter 1998 gør).

Fra : René Løweneck

Dato : 09-03-09 19:42

Hej Klaus !

> Jeg skal lige høre:

Hvad er det, du er i tvivl om, Klaus ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-09 22:26

René Løweneck skriver:

> Hvad er det, du er i tvivl om, Klaus ?

Hvad det er du tuder over.

Er det fordi du nu skal til at betale samme miljøafgifter som biler på
hvide plader?

Eller er det fordi du skal til at betale samme årlige afgift som
gulpladebiler efter 1998?

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-09 00:03

> Er det fordi du nu skal til at betale samme miljøafgifter som biler på
> hvide plader?
> Eller er det fordi du skal til at betale samme årlige afgift som
> gulpladebiler efter 1998?

Har du det bedre nu, Klaus ?

Jeg må desværre skuffe dig med, at jeg allerede betaler næsten
hvidpladeafgift, da min Land Rover Discovery II TD5 ES er født efter 1998.

Fra : BJ

Dato : 10-03-09 01:23

> [...]

> Jeg må desværre skuffe dig med, at jeg allerede betaler næsten
> hvidpladeafgift, da min Land Rover Discovery II TD5 ES er født efter 1998.

Så ville jeg straks sætte bagsæder i potten, hvis det var min.

mvh/Bjørn J.

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-09 08:03

Hej Bjørn !

> Så ville jeg straks sætte bagsæder i potten, hvis det var min.

Der er ikke noget jeg hellere ville, men det koster omkring 100k at
konvertere til hvide plader. Bagsæder mv. har jeg faktisk liggende. Fine
creme/beige lædersæder ligesom foran.

Fra : BJ

Dato : 10-03-09 11:15

> [...]

> Der er ikke noget jeg hellere ville, men det koster omkring 100k at
> konvertere til hvide plader. Bagsæder mv. har jeg faktisk liggende. Fine

Så har du sparet "lidt penge" i forhold til os, der fra starten af, køber
vore biler komplet og betaler fuld skrald.

Så "lidt klynken" er der nu fra det "privatkørende gulpladefolk".

Så fortsæt du blot med at betale de samme løbende afgifter som os andre, for
overhovedet at få lov til at tage potten i brug efter leveringen fra
forhandleren..

mvh/Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-03-09 06:14

René Løweneck skriver:

> Har du det bedre nu, Klaus ?

Ingen forskel.

> Jeg må desværre skuffe dig med, at jeg allerede betaler næsten
> hvidpladeafgift, da min Land Rover Discovery II TD5 ES er født efter 1998.

Så afgiftsændtingen betyder at du skal betale hvor meget ekstra om året?

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-09 09:31

Hej Klaus !

> Så afgiftsændtingen betyder at du skal betale hvor meget ekstra om året?

Det ved jeg faktisk ikke præcist. Jeg betaler nu 10k i vægtafgift (E:2025
T:2975) og på hvide plader er vægtafgiften efter nuværende regler vist
omkring 12,5k. Så der er ikke den store forskel. Ved ændring over til
miljøafgift, baseret på km/l har jeg ikke styr på satserne. Min står vist i
papirerne til 10,6 km/l og det passer rimeligt godt med virkeligheden.

Men jeg skal ihvertfald af med 1k for manglende partikelfilter. Jeg har
ladet mig fortælle, at sådan en fætter koster omkring 15k(til busserne
koster det omkring 50k), så der er ingen økonomi i at anskaffe sig sådan et
filter.Så det der med at det skulle nedbringe forureningen, er bare det
sædvanlige sludder. Der er tale om en ekstra skat, med et fancy navn.

Men det ændrer ikke ved, at dem med gulpladebiler fra før '98 bliver
økonomisk belastet i en uhørt grad. F.eks. kom jeg i går forbi et hus, hvor
der i indkørselen holdt 2 stk. Golf 2 på gule plader. Jeg kunne forestille
mig, at de kunne holde 2 biler på gule plader til samme udgift som én på
hvide plader. Samtidig kunne jeg forestille mig, at de havde brug for disse
2 biler til hver deres arbejde. Hvis nu denne husstand bliver belastet med
1200-1500 kr. ekstra mdl., så kunne man sagtens forestille sig, at de blev
nødt til at sælge den ene og dermed også miste det ene arbejde. Er det sådan
noget som dette, du finder rimeligt, Klaus ?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-03-09 18:58

René Løweneck skrev:
> [...]

> trendy at være misundelig og kommentere alle andres gøren og laden, og
> hvis man oven i købet kan melde dem for et eller andet, ja så er den

Misundelse?
Jante-lov?

næææ

Flæberi!
Det er hvad det er, intet mindre.

Nu kommer alle bare til at bidrage til fællesskabet, en tiltrængt ændring.

Der er ikke eet fornuftsbetonet argument for, at de der nyder den
udmærkede interesse at fise frem og tilbage foran cafeen, eller til og
fra skole med børn i en motherfucker stor 4x4 eller lignende
erhvervsmæssigt uinteressant køretøj ikke skulle bidrage med deres andel
til statskassen.

- - -

Om afgifter m.v. har et fornuftigt niveau kan da diskuteres, men at
nogen skal slippe frem for andre det er jeg ikke nogen grund til skal
være tilfældet.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : René Løweneck

Dato : 09-03-09 19:54

> [...]
> uinteressant køretøj ikke skulle bidrage med deres andel til statskassen.

Det var flot. Det er jo et perfekt skoleeksempel, der ikke kunne belyse mit
udsagn bedre.

Fra : alexbo

Dato : 09-03-09 22:18

"René Løweneck" skrev i

> Det var flot. Det er jo et perfekt skoleeksempel, der ikke kunne belyse
> mit udsagn bedre.

Dit udsagn er selvopfyldende,

Jeg er forfulgt.
Gu er du ej du er et flæbehoved.
Ja det er det jeg siger, I er alle sammen efter mig.

Hver gang nogen bliver ramt af et eller andet råber de jantelov eller noget
med misundelse.

mvh
Alex Christensen

Fra : René Løweneck

Dato : 10-03-09 00:12

Hej Alex !

> Hver gang nogen bliver ramt af et eller andet råber de jantelov eller
> noget
> med misundelse.

Hver gang ? Hvad tænker du her på ?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-03-09 20:08

On Mon, 09 Mar 2009 10:39:23 +0100, Janus
<janus@tekstfyldcontumacious.net> wrote:

> [...]
>Overvejer at donere den til havens fugle.
>
>Fatter ikke at man - som man plejer - at lade lovændringer gælde fra

Det gør man da også, du bliver jo ikke afkrævet afgift for hele bilens
levetid, vel? Hvordan tror du lige jeg sad og så på verden, da min bil
pga. afgiftomlægninger forrige år blev 20000 mindre værd over night?
Og nu skal jeg så til at slippe en tusse mere om året fordi den ikke
har partikelfilter! (tal lige om at pisse på folk i det spil - de
lokkede masser af mennesker til at købe de nu så billige dieselbiler
og så pisser de på dem nu)

Jow - de er gode inde på borgen, men vi må jo leve med dem eller
stemme dem ud!

>Der er rigtigt mange mennesker som disponerer efter gældende dansk lov
>- dette kan man så ikke længere.

På et tidspunkt blev vægtafgiften for personbiler groft sagt fordoblet
over night - det rammer så erhvervskøretøjerne (visse af dem) i dag.

Jeg er da godt klar over, det er sur røv at sidde med en sådan en bil
i dag og jeg vil også mene, at det er urimeligt at lægge de 5000 i
privatbenyttelsesafgift oveni for biler fra før '98. At man lægger
afgiften om til forbrug er jo i realiteten en teknisk ændring, som
desværre koster nogle få temmelig mange penge. De har så sparet dem i
mange år.

>Rent lotteri! og det er meget uheldigt for samfundet..
>
>Men sføli får man det gennemført da alle dem som er misundelige på
>pensionisterne i en gulplade Cayenne bliver tilfredsstillet..

Cayenne er en biting - så mange er der nu ikke af dem, men...der kører
rigtig mange meget forbrugende køretøjer rundt på gult som betaler det
samme i vægtafgift som jeg betaler i ejerafgift for Puntoen.

Men i stedet for alle disse nye lappeløsninger på et håbløst gulplade
system.

1. Gule plader betyder erhverv og intet andet - om man kan have
montørbiler ol efter behørig dokumentation må man skrive sig ud af.

2. Alle eksisterende private gulpladebiler tvinges over på
papegøjeskilte hvis de vil bevare deres status - økonomien i det
projekt må diskuteres. Ejerafgift indføres ikke for gulpladebiler fra
før '98.
Om man lægger om til forbrugsafgift eller dobler vægtafgiften er vel
en detalje, hvis man en gang har besluttet sig for, at den gruppe af
biler skal have et smæk.

Fra : Tom

Dato : 10-03-09 16:54

"Janus" <janus@tekstfyldcontumacious.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men sføli får man det gennemført da alle dem som er misundelige på
> pensionisterne i en gulplade Cayenne bliver tilfredsstillet..

Sådan har vi vel alle vores lille historie at berette om. Dieselfolket som
er blevet "straffet" med ekstra afgifter på diesel som gør forskellen på
diesel og benzin mindre.
Om os med mellemklassebiler som rammes ekstra hårdt at de vanvittig høje
brændstofpriser der var for bare et ½ år siden.
Ja nogle vil også hævde at deres store benzinslugere er blevet nærmest
usælgelig efter de brændstofpriser som verden lige har oplevet.

I princippet er det vel de færreste som er misundelige på gulplade Porsche'n
men er det rimeligt at man skal betale mindre til statskassen for sin bil
ved at finde huller i loven som gulpladebiler til privat kørsel er.
Ikke at jeg ikke forstår at man udnytter de muligheder som er i vores
afgiftssystem, men når hullerne så lukkes, kan man da ikke hyle over det.
Det er et vink med en vognstang at staten faktisk mener at folk med biler på
gule plader OGSÅ skal bidrage til fælleskassen.
Vil man ikke det kan man jo bare flytte til tyskland eller sverige og endda
tage sin pension med.
Vi hader vel i bund og grund alle at betale skatter og afgifter, men vi har
selv valgt den politik deres føres og der er da ikke noget rimeligt i at
nogen skal unddrage sig afgifter mens andre ikke gør det.

Rigtigt at kotumen ikke er med tilbagevirkende kraft, men helt ærligt, mens
vi andre har betalt fuld afgift, så har i nydt godt af disse goder i årevis
og summa sumarum, så har i nok alligevel ikke betalt mere end en bil på
hvide plader ville have kostet.

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-09 03:45

On Mar 6, 5:15 pm, "Brian H" <br...@something.com> wrote:

> Alle de nye biler der bliver solgt :)

Vi har 2 biler nu, skal vi så op op og have 4 ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-09 03:49

On Mar 6, 7:00 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Ret beset så er har de ikke tørret regningen af på nogen

Det har de da, de forurener og slider lige så meget om der er hvide
eller gule plader på.

> [...]
> folk hvis de skulle have betalt det dobbelte for dem ? Garanteret ikke ret
> mange. Så havde sikkert valgt noget andet istedet ...

Ingen. Men bilparkens samlede forurening ville nok være mindre.

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 09-03-09 08:30

> Er såmænd heller ikke modstander af dem - pånær at det med bagudvirkende
> kraft.

De er såmæn bare kommer i samme bås som Glistrup. Hans fængselophold
var også basseret i en lov med tilbagevirkende kraft. De kommer dog
ikke i fængsel.

Benny

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 09-03-09 17:09

Ja - Glistrup blev fældet, men det var ikke på en lovændring. Husk på at
sagen tog mange år og at de brugte 10 lastvogne (!) på at køre sagsakterne
fra domhuset og til arkiv.
En god veen i branchen sagde dengang at Glistrup bare gjorde som de andre
advokater - men at han begik den fejl at fortælle det offentligt. Defor sku
han kanøfles - han tog jo brødet ud af munden på dem.
Og da han åbenbart ikke havde begået de store, indlysende ulovligheder tog
det lang tid at finde småting at dømme ham for.
Men det tog hårdt på ham - og hans parti

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 10-03-09 03:17

On 10 Mar., 09:31, René Løweneck <r...@loweneck.dk> wrote:

> Men jeg skal ihvertfald af med 1k for manglende partikelfilter.

Altså bliver du lige så hårdt ramt som jeg gør.

> [...]
> 1200-1500 kr. ekstra mdl., så kunne man sagtens forestille sig, at de blev
> nødt til at sælge den ene og dermed også miste det ene arbejde.

Jammen, hvor meget bliver de nu beskattet ekstra?

Hvor meget vinder de samtidig i skatteomlægningen?

Mit skatteregnskab ville stadigvæk give overskud, hvis jeg skulle
betale 5000 + 1000 kr ekstra for at køre i bilen.

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-09 04:10

On Mar 10, 10:16 am, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> Altså bliver du lige så hårdt ramt som jeg gør.

Og mange af os andre, og den afgift er vel i bund og grund fair nok.

> Jammen, hvor meget bliver de nu beskattet ekstra?
>
> Hvor meget vinder de samtidig i skatteomlægningen?

Nemlig, det skal ses som en samlet pakke.