Udeblevet betaling til Skype
Fra : Steen Hansen

Dato : 07-03-09 16:41

En bekendt har oplevet flere gange at penge overført fra hendes Visa
kort konto til Skype ikke er gået ind på hendes Skype konto, men er
trukket på hendes bankkonto. Hendes bank har sagt at hun skal henvendes
sig til Skype om dette. Det har hun gjort, men ikke fået noget svar. Jeg
mener at banken skal tilbageføre pengene jvf. "Lov om vise
betalingsmidler" §12, og har rådet hende til at presse banken yderligere
med denne paragraf. Jeg vil blot spørge om jeg har ret i dette råd,
eller om der er forhold, jeg har overset.

På forhånd tak.
Steen Hansen, Aalborg.

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-03-09 16:56

Steen Hansen wrote:

> [...]
> med denne paragraf. Jeg vil blot spørge om jeg har ret i dette råd,
> eller om der er forhold, jeg har overset.

Jeg vil mene at du har overset dommen i Paypal sagen..
<http://www.domstol.dk/oestrelandsret/nyheder/Pressemeddelelser/Pages/
Pressemeddelelse(Betalingmedelektroniskepengeviabetalingskort.aspx>

--
Jesper Lund

Fra : Steen Hansen

Dato : 07-03-09 17:42

Jesper Lund wrote:
> Jeg vil mene at du har overset dommen i Paypal sagen..
> <http://www.domstol.dk/oestrelandsret/nyheder/Pressemeddelelser/Pages/
> Pressemeddelelse(Betalingmedelektroniskepengeviabetalingskort.aspx>

Betaling til Skype forgår ikke via PayPal (selvom det også er en
mulighed), men direkte med Visa, Diners eller Mastercard. Disse logoer
findes direkte på Skypes betalings side. Har det nogen betydning?

-Steen Hansen, Aalborg

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-03-09 17:56

Steen Hansen wrote:

> Betaling til Skype forgår ikke via PayPal (selvom det også er en
> mulighed), men direkte med Visa, Diners eller Mastercard. Disse logoer
> findes direkte på Skypes betalings side. Har det nogen betydning?

Lighedspunktet med PayPal sagen skulle være elektroniske penge, men i
dette tilfælde kan man også argumentere for at det er sælger som mangler
at levere ydelsen. IANAL..

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-03-09 01:09

Allan Olesen wrote:

> Der er ingen lighed.
>
> PayPal-sagen blev afgjort til bankens fordel, fordi pengene VAR gået ind
> på PayPal-kontoen, og dermed havde kunden fået den ydelse, han havde
> betalt med sit betalingskort. Hvad der derefter skete med pengene, var
> ikke omfattet af bankens pligt til at tilbageføre betalingen.
>
> I denne sag er pengene ikke gået ind på Skype-kontoen. Kunden har dermed
> ikke fået den ydelse, han har betalt med sit betalingskort.

Jeg er enig

--
Jesper Lund