Når kristendommen forsvinder - the se
Fra : Peter Mogensen

Dato : 06-03-09 18:54

Villy Dalsgaard ville så gerne vide hvad der sker, når kristendommen
forsvinder.

The meget fromme Edward Current har vist gjort ham den tjeneste at
undersøge sagen:
http://www.youtube.com/watch?v=pkCuc34hvD4

/Peter

Fra : Malte Runz

Dato : 07-03-09 00:13

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsvinder.
>
> The meget fromme Edward Current har vist gjort ham den tjeneste at

Øhh... som altid kan det være svært at skelne en parodi fra en ægte religiøs
nut case, så jeg er er helt ærligt i tvivl her. Mener han det alvorligt?

--
Malte Runz

Fra : Harald Mossige

Dato : 07-03-09 00:43

Malte Runz skreiv:
> [...]
> nut case, så jeg er er helt ærligt i tvivl her. Mener han det alvorligt?

Er det så interessant? Hva mener /du/ om problemstillingen? Muligens var
hensikten bare å fremprovosere tanker sett fra en ny side.

HM

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 07-03-09 08:07

Malte Runz <glemdet@glemdet.dk> declared in:
49b1ae1a$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk :
> [...]
>
> Øhh... som altid kan det være svært at skelne en parodi fra en ægte
> religiøs nut case, så jeg er er helt ærligt i tvivl her. Mener han

Edward Current er en parodiens mester.
Se blot hans profil :)

Fra : kaz

Dato : 07-03-09 10:11

Malte Runz wrote:
> [...]
>
> Øhh... som altid kan det være svært at skelne en parodi fra en ægte
> religiøs nut case, så jeg er er helt ærligt i tvivl her. Mener han

HA
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=Edward+Current&aq=f

Fra : Vidal

Dato : 07-03-09 10:07

Peter Mogensen skrev:
> [...]
> forsvinder.
>
> The meget fromme Edward Current har vist gjort ham den tjeneste at

Hehe.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 07-03-09 12:21

Peter Mogensen skrev:
> [...]
> forsvinder.
>
> The meget fromme Edward Current har vist gjort ham den tjeneste at

Jeg vil have en bønne-maskine:

http://www.youtube.com/watch?v=LvM-6iiCFcw

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-03-09 14:11

Vidal wrote:

> Jeg vil have en bønne-maskine:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=LvM-6iiCFcw

Der står en nede i REMA1000 ... den kan indstilles til grove og fine
bønner. :)

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 07-03-09 10:41

On 7 Mar., 14:11, Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot...@nospam.no>
wrote:

> Der står en nede i REMA1000 ... den kan indstilles til grove og fine
> bønner. :)

Grove bønner? Jeg troede at man kun skulle sende forfinede tanker til
guderne!

På den anden side kan jeg levende forestille mig Andreas aftenbøn;
"Kære gud, lad lynet ramme de beton-darwinistiske ateister. Lad den
djævelske darwinistyngel drukne i en svovlpøl. Etc. etc.".
Formodentlig med fråde om munden

J.O.

Fra : Vidal

Dato : 07-03-09 22:34

jenspolsen@hotmail.com skrev:

> [...]
> "Kære gud, lad lynet ramme de beton-darwinistiske ateister. Lad den
> djævelske darwinistyngel drukne i en svovlpøl. Etc. etc.".

Det synes jeg er urimeligt tænkt. Kan man ikke
diskutere med folk uden at få den slags skudt
i skoene.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-03-09 22:48

Vidal wrote:

> Det synes jeg er urimeligt tænkt. Kan man ikke
> diskutere med folk uden at få den slags skudt
> i skoene.

Er du da i tvivl om om Andreas hader ateister af et godt (?) hjerte?

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-03-09 22:56

Peter Mogensen skrev i

[ ... ]
> Er du da i tvivl om om Andreas hader ateister af et godt (?) hjerte?

Igen lyver Peter helt bevidst!

Jeg hverken hader ateister eller darwinister. Jeg omgås dem endog til
dagligt, og mange af mine aller bedste og nære venner er endda stærkt
overbeviste ateister.

Og hadede jeg ateister af et godt hjerte, så havde jeg vel næppe inviteret
dig til en hyggelig frokost, ja selv Jens Olsen er blevet inviteret til
frokost.

At I selv har afslået at modtage invitationen viser nok at det er *hos jer*
og *IKKE* hos mig at der befinder sig hadefulde følelser!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-03-09 23:21

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i
>
> [ ... ]
>
> Igen lyver Peter helt bevidst!

Slap af... det var et spørgsmål - og ikke til dig.

> Jeg hverken hader ateister eller darwinister. Jeg omgås dem endog til
> dagligt, og mange af mine aller bedste og nære venner er endda stærkt
> overbeviste ateister.

Hvorfor opfører du dig så så ubehøvlet over for dem, der ikke er enige
med dig i dine grundtypefantasier her?

> Og hadede jeg ateister af et godt hjerte,

Jeg tror ikke du hader ateister af et godt hjerte.

> så havde jeg vel næppe
> inviteret dig til en hyggelig frokost, ja selv Jens Olsen er blevet
> inviteret til frokost.

Ih ja... efter at være blevet svinet til i lårfede strålet og kaldt
alverdens smædeord, så skal vi være taknemmelige for en frokostinvitation?
Jeg har vist fortalt dig at jeg helst spiser frokost med folk jeg
respekterer Andreas()

> At I selv har afslået at modtage invitationen viser nok at det er *hos
> jer* og *IKKE* hos mig at der befinder sig hadefulde følelser!

Du skal lære at skelne had fra mangel på respekt.

Fra : Vidal

Dato : 07-03-09 23:01

Peter Mogensen skrev:

> Er du da i tvivl om om Andreas hader ateister af et godt (?) hjerte?

Ja, det er slet ikke had, det handler om. I en
diskussion kan man godt reagere følelsesladet
uden at hade nogen.

Men jeg har bemærket, nogen af jer ikke forstår
det. Jeg har ikke noget mod dig, selvom vi har
vidt forskellige meninger om visse ting.

Tror du (f.eks), politikere hader hinanden, når de
diskuterer deres forskellige meninger?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-03-09 23:22

Vidal wrote:
> Tror du (f.eks), politikere hader hinanden, når de
> diskuterer deres forskellige meninger?

Det spørgsmål er alt for generelt til at kunne svare ja eller nej.
Jeg VED at nogen af dem ikke kan udstå hinanden og jeg VED at nogen af
dem, der mener stik modsatte ting er nære private venner.

Fra : Vidal

Dato : 08-03-09 11:49

Peter Mogensen skrev:

> Det spørgsmål er alt for generelt til at kunne svare ja eller nej.
> Jeg VED at nogen af dem ikke kan udstå hinanden og jeg VED at nogen af
> dem, der mener stik modsatte ting er nære private venner.

Jeg skulle nok have formuleret det, 'tror du, de hader,
*fordi* de diskuterer ...

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Peter Mogensen

Dato : 08-03-09 11:58

Vidal wrote:

> Jeg skulle nok have formuleret det, 'tror du, de hader,
> *fordi* de diskuterer ...

Jeg kender ikke de enkeltes motivation, men der er ganske givet
ihvertfald nogen, der ikke kan udstå hinanden p.g.a. de metoder
modparten anvender.
Politikere er ikke altid ærlige mennesker.

Fra : Harald Mossige

Dato : 08-03-09 00:01

Vidal skreiv:

> Ja, det er slet ikke had, det handler om. I en
> diskussion kan man godt reagere følelsesladet
> uden at hade nogen.

I en diskusjon diskuterer man saker. Man forveksler ikke sak og person.
Det å bruke personkarakteristikker som argumenter er har et annet navn
en "diskusjon". Der er en egen gruppe for slikt.

> Men jeg har bemærket, nogen af jer ikke forstår
> det.

Er /du/ blant dem?

HM

Fra : Vidal

Dato : 08-03-09 15:05

Harald Mossige skrev:
> [...]
> Det å bruke personkarakteristikker som argumenter er har et annet navn
> en "diskusjon". Der er en egen gruppe for slikt.

Matt 7-5

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-03-09 22:53

Vidal skrev i

[ ... ]

> Det synes jeg er urimeligt tænkt. Kan man ikke
> diskutere med folk uden at få den slags skudt
> i skoene.

Fra ham og hans få trosfæller kan man ikke forvente andet.

Husk på at Jens har den opfattelse at man er sindsyg hvis man ikke har den
samme ekstremistiske trosopfattelse som han selv har

Og så lyver han jo samtidig helt bevidst - for jeg har aldrig talt om at
nogen skal drukne i en svovlpøl eller blive ramt atf lynet.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-03-09 23:23

Andreas Falck wrote:
> Vidal skrev i
>
> [ ... ]

> Fra ham og hans få trosfæller kan man ikke forvente andet.

Bliv bare ved... du kan jo lide det.

Fra : N/A

Dato : 07-03-09 22:34

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-03-09 22:48

Vidal skrev i

> Jeg vil have en bønne-maskine:

Jeg har en bønne-maskine. Jeg fik sådan en maskine for mange år siden da
Cafax kørte rundt og leverede bønner ved hoveddøren.

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 07-03-09 16:54

On 7 Mar., 22:52, "Andreas Falck" <dewn...@tiscali.dk> wrote:
> Husk på at Jens har den opfattelse at man er sindsyg hvis man ikke har den
> samme ekstremistiske trosopfattelse som han selv har

Andreas, du må lære at en smiley bruger man kun når man rent faktisk
smiler. Ikke når man er indestængt arrig.

Og ja Andreas, jeg opfatter folk som sindsyge på punkter hvor de har
en stærkt forvrænget virklighedopfattelse. Det gælder f.eks. dig på
adskellige punkter, som jeg, som du sikkert også har bemærket, defor
ikke gider diskutere med dig.

Og ja Andreas, de navne du gentagne gange har kaldt flere her på
gruppen lader mig ikke i tvivl om at du nærer stærke negative følelser
over for dem. Også selvom du helst gerne ville kunne fremstå som rolig
og rent saglig.

J.O.