kbh tur
Fra : tina hedeman

Dato : 06-03-09 13:07

hej

vi er en gruppe der skal til kbh i april og vi flyver derover. vi vil gerne
på christinia og kigge og mener vist det er nemmest når vi lander og tage
derud.
Men hvordan kommer vi derud og hvad skal vi tage bus eller tog fra
lufthavnen??

Vi skal derefter ind til centrum og kigge og hvad er nemmest der??
Skal vi købe klippekort eller kan man købe en billet der varer hele dagen
der også gælder i bus og tog for vi skal med flyet hjem igen om aftenen....

hilsen tina

Fra : simon

Dato : 06-03-09 13:19

tina hedeman skrev:
> [...]
> der også gælder i bus og tog for vi skal med flyet hjem igen om aftenen....

http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-kort/Indland/Kort/Turister/CPH-CARD/

mvh
simon

Fra : alexbo

Dato : 06-03-09 14:36

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> skrev

> [...]

> Skal vi købe klippekort eller kan man købe en billet der varer hele dagen
> der også gælder i bus og tog for vi skal med flyet hjem igen om

Metroen til Christianshavn, og fra Christianshavn til Centrum kan man gå på
ingen tid.

http://www.m.dk/koer+med+metroen/lufthavnen.aspx

Om I skal købe et dagskort, billeter eller klippekort afhænger af hvad der
ellers skal kigges på, i centrum kan alt nås på gåben, men dagskortet giver
så adgang til en masse ting.

Et eller flere klippekort til deling synes jeg lyder fornuftigt i hvert fald
til og fra lufthavnen.

mvh
Alex Christensen

Fra : -;o\)-max

Dato : 06-03-09 14:47

"tina hedeman"
> [...]
> gælder i bus og tog for vi skal med flyet hjem igen om aftenen....

Ja i tager metroen til Christianshavns torv og følger strømmen -
Derefter hvis vejret ikke er helt forfærdeligt, spadserer i over
broen, forbi den sorte diamant, Christiansborg og ved gammel-
strand drejer i ned mod storkespringvandet, strøget, købmager-
gade. Til venstre kommer i til kgs nytorv, nyhavn, det kgl teater,
kunstakadamiet og mange gallerier ud af bredgade. Til højre,
ender i på rådhuspladsen og vesterbro. Lige ud, ned ad
købmagergade, passerer i på venstre side hovedpostkontoret
med Gråbrødretorv bagved og på højre side, cafeer etc.
og kongenshave, og bagved statens museum for kunst -
ligeud, rundetårn, kultorvet, nørreport og over broen til
nørrebro, (krigs zone) med mange hyggelige steder..
I kan sefølig tage metroen, den fantastisk gennemtænkte
løsning til af flytte folk gennem byen uden at se den, den er
bestemt ikke turist venlig. På den måde er busserne lidt
bedre, men de kører desværre ikke altid derhen hvor man
gerne vil.. København opleves bedst med en kombination
af gå-ben og cykel.. I skal vel også spise, uhm - Christiania
er et sted at fylde sig - Gråbrødre torv har flere muligheder,
købmagergade har en af de bedste schwarma steder i byen,
og ellers er der mange cafeer og "turist" restauranter spredt
ud over det hele. Hviids vinstue har muligvis håndmadder,
Skindbuksen var tidligere stedet for skibberlabskovs -
hvis man er til brune værtshuse. -max-

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-03-09 15:14

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> wrote in

> Men hvordan kommer vi derud og hvad skal vi tage bus eller tog fra
> lufthavnen??

I kommer formodentlig med indenrigs. Tag den gratis terminalbus (de er
mørkeblå) til terminal 3. Her kan i få en passende billet til
metro/bus/tog. Tag metroen (obs den ligger på 1. sal i Terminal 3) til
Christianshavn. Herfra kan man tage bus 66 mod Operaen og stå af på
Bodenhoffs Plads. Så er man ved Christiania.

> Vi skal derefter ind til centrum og kigge og hvad er nemmest der??

Fortsæt med metroen til Kgs. Nytorv. Den holder under Magasin Du Nord og
herfra kan man se op til enden af Strøget.

I den anden ende af Strøget ligger Nørreport St. med metro tilbage til
lufthavnen, eller S-tog til Hovedbanen/Tivoli. Fra hovedbanen går der tog
til lufthavnen.

Jeg formoder i vil vælge at gå nogle af strækningerne for at få set noget
af byen, men nu kan i jo selv vælge hvor det skal være

God lyst.

Fra : tina hedeman

Dato : 07-03-09 07:38

hej alle

ja vi kommer med indrigs flyet.
det var nogle gode råd i kom med der så det jo bare afsted med os.
Vi skal ind og se plejehjemmet lotte som ligger på frederiksberg og som jeg
kan se kan man vist godt gå fra strøget og hen til plejehjemmet eller
hvad???
og jeg ved at nogle vil rundt i kbh og se noget og jeg giver de her mail
videre så de kan se hvad der er...

1000 tak for hjælpen.

tina

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-03-09 12:23

> Vi skal ind og se plejehjemmet lotte som ligger på frederiksberg og
> som jeg kan se kan man vist godt gå fra strøget og hen til
> plejehjemmet eller hvad???

Alt kan jo lade sig gøre afhængig af hvem man er og hvordan vejret er

Alternativt kan i tage bus 6A mod Rødovrehallen fra Nørreport St. og stå af
ved Barfod Skole.

Kender du www.rejseplanen.dk?