Erfaringer med AppleCare Protection Plan ?
Fra : Per

Dato : 07-03-09 18:17

Jeg overvejer om jeg skal bruge 1.400 kr. ekstra til ovenstående ved køb af
iMac.

Hvis vi abstraherer fra telefonsupporten, er der så nogle af jer der har
erfaringer med om pengene er godt givet ud på garantisiden. Vi har trods alt
6 måneders garanti og 2 års reklamationsret i DK.

Hvis der stod det var en "allrisk" forsikring, ville det være klar tale, men
det står der ikke.

Mvh. Per

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-03-09 19:31

Per wrote:
> [...]
> erfaringer med om pengene er godt givet ud på garantisiden. Vi har trods alt
> 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret i DK.

min powerbook g4 holdt i lidt over 3 år før track pad gik i stykker
min MBP gik i stykker efter 1,5 år, fik den repareret på apple care
gik i stykker igen lige efter, men da jeg ikke kunne undvære den så
ventede jeg 3 måneder. Nu påstod humac lige pludselig at det var
vandskade og jeg skulle betale.
Deres reperation virkede dog ikke, så den måtte ind igen, som jeg
dog fik ordnet gratis.

allrisk betaler måske alt, men den har en selvrisiko.

JonB

Fra : Newt Bridges

Dato : 07-03-09 19:34

On 2009-03-07 18:17:03 +0100, "Per" <per.fjerndette.mail@jubii.dk> said:

> [...]
> 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret i DK.
>
> Hvis der stod det var en "allrisk" forsikring, ville det være klar tale, men

Dem jeg har hørt om, der har haft bøvl med deres Apple produkter har
enten fået dem ordnet eller ikke. Uanset om de havde AppleCare.

Med andre ord:
Folk har haft gode erfaringer uden AppleCare.
Folk har haft ekstremt dårlige erfaringer med AppleCare.

Ideen om at ens ting "flyver lige igennem" reparationer uden debat med
Apple/Humac hvis man har AppleCare er helt forkert.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-03-09 00:00

Per <per.fjerndette.mail@jubii.dk> wrote:

> [...]
> 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret i DK.
>
> Hvis der stod det var en "allrisk" forsikring, ville det være klar tale, men

Jeg havde engang Apple Care på en bærbar, fordi jeg i min naivitet havde
forstået det sådan, at man fik et nye batteri, når det gamle var slidt.
Da jeg ringede ind om det kort inden de tre år var gået, fik jeg at
vide, at det var almindeligt slid, så det var ikke dækket.
Siden har jeg købt tre bærbare hos Merlin og Fona, og der har
jeg tegnet deres fire års forsikring. Prisen er vel nogenlunde den samme
som Apple Care, men der er også forsikring, hvis man taber compturen
eller spilder noget i den. Den dækker derfor mere. Jeg har også en naiv
forestilling om, at de er mere imødekommende ved problemer, når man har
tegnet forsikringen, selv om ens problem også burde være dækket af den
lovpligtige reklamationsret.
Jeg har valgt at tegne forsikring på de bærbare computere, fordi
de dels er halvdyre og dels er ret udsatter, når man slæber dem omkring.
Ellers er jeg ikke meget for alle de ekstra forsikringer. Der er ingen
tvivl om, at i sidste ende er det forretningerne, der tjener på det.
Hvis man aldrig i livet tegner sådan en forsikring, så ender det
nok med at være billigere, end hvis man altid tegner en ekstra
forsikring. Men man risikerer selvfølgelig, at der pludselig sker noget,
som koster mange penge, og som kunne være dækket af forsikringen. Jeg er
så heldig, at jeg er voksen, etableret og har et godt job. Skulle
uheldet være ude, kan jeg godt selv betale. Hvis man derimod er en ung
studerende, hvor selv mindre regninger er en katastrofe for ens økonomi,
kan det måske være en god idé at sikre sig bedst muligt. Man må gøre op
med sig selv, hvad der er bedst for en, og hvad man er mest tryg med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-03-09 00:09

> [...]
> forestilling om, at de er mere imødekommende ved problemer, når man har
> tegnet forsikringen, selv om ens problem også burde være dækket af den

Du kan sove trygt .. Fona's forsikring virker rent faktisk ... meget
bedre køb end AppleCare.

/thomas

Fra : Per

Dato : 09-03-09 00:30

Det var et berigende indlæg, det havde jeg ikke overvejet.

Men nu når du skriver det, så er det vist udbredt at radio/tv butikkerne
sælger noget der minder om "all risk" forsikringer.

Jeg får lige fat på deres forsikringsbetingelser.

NB: Forsikringsbetingelserne på Apple Care oplyser faktisk ikke særligt
meget.

Mvh. Per

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 14-03-09 16:17

> [...]

> 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret i DK.
>
> Hvis der stod det var en "allrisk" forsikring, ville det være klar tale, men

Med et samlet produkt som iMac er risikoen større og derfor synes jeg en
eller anden forsikringordning er begavet.

Har ingen erfaring med såkaldt all-risk.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Esben

Dato : 14-03-09 23:50

> [...]

> 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret i DK.
>
> Hvis der stod det var en "allrisk" forsikring, ville det være klar tale, men

Jeg har personligt kun gode erfaringer med Applecare, men foretrækker
all-risk., hvad vi også brugte på mange bureauer i mit tidligere job.

Hold dog øje med om allrisken kan overdrages når man sælger. Det kan den
tit ikke - det kan fx dækket under ordlyd af at den skal ind over
butikken igen, dvs. de skal godkende overdragelsen.

Applecare kan du altid overdrage og passer fint ind i en TCO cyklus hvor
man skifter maskine når den er 2,5 år gammel. Brugtprisen vil være
væsentlig bedre end uden...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per

Dato : 15-03-09 10:18

Men det er uklart for mig hvad Applecare dækker når jeg læser betingelserne.

Dækker Applecare hvis "noget går istykker" på maskinen inden for 3 år,
uanset hvad der er ? Er det uden selvrisiko ?

Mvh. Per

Fra : Esben

Dato : 15-03-09 15:09

> [...]

> Dækker Applecare hvis "noget går istykker" på maskinen inden for 3 år,
> uanset hvad der er ? Er det uden selvrisiko ?

Det er uden selvrisiko og fungerer vel egenligt som en 3 års garanti med
telefonsupport. Så hvis du selv volder den er det frem med pungen. Jeg
nøjes kun med AppleCare når jeg køber en brugt maskine der er mindre end
et år gammel og som fortjener det (læs=dyr). Ellers all-risk, eller
ingenting hvis dimsen er billig...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad