problem med tegnsæt
Fra : Leonard

Dato : 07-03-09 13:38

Jeg er ved at flytte et website til en anden server.
der burde jo ikke være det store hokuspokus i det, men på den gamle
server er tegnsættet som det skal være iso-8859-1, mens det på den nye
bliver til utf-8. det giver selvfølgelig nogle fejl med de danske
karakterer.

Den oprindelige side:
http://www.brightflow.dk/galleri/galleri.php

På den nye server:
http://new.brightflow.dk/galleri/galleri.php

Det eneste jeg har foretaget mig er at FTPe hele sitet ned på min PC og
op på den nye server.

Hvorfor og hvor opstår denne forskel og vigtigst hvordan får jeg det
rettet uden at skulle til at ændre hele sitets tegnsæt til utf-8?

--
Leonard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-09 14:17

Leonard skrev:
> [...]
> server er tegnsættet som det skal være iso-8859-1, mens det på den nye
> bliver til utf-8. det giver selvfølgelig nogle fejl med de danske

Det kan sandsynligvis rettes i en opsætningsfil på
webserveren. Hvis serveren bruger Apache er det filen
..htaccess, der skal rettes i. Prøv at tjekke webhotellets
supportsider eller spørg dem direkte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Leonard

Dato : 07-03-09 18:19

Kim Ludvigsen wrote:

> Det kan sandsynligvis rettes i en opsætningsfil på webserveren. Hvis
> serveren bruger Apache er det filen .htaccess, der skal rettes i.
> Prøv at tjekke webhotellets supportsider eller spørg dem direkte.

Tak, .htaccess fik tilføjet linien:

AddDefaultCharset off

så det nu igen er metatagget, der bestemmer.

--
Leonard