Airport Express vs Netgear
Fra : Steen

Dato : 05-03-09 17:46

Jeg har endeligt taget mig sammen til at skifte udbyder.
Telmore sender modem sammen med en router (Netgear WGR614)

Nu kan jeg jo godt lide Apples produkter, så skulle der være noget til
hinder for, at lægge Telmores router bagerst i skabet, og i stedet
tilslutte min Airport til modemet?

Som jeg ser Telmores hjemmeside, så er routeren ikke sat specielt op -
så jeg tænkte jeg kunne slippe for at sætte Netgear routeren op på
Netgears hjemmeside, og så bare køre videre på den Airport jeg bruger i
dag.

Da jeg ikke er specielt teknisk anlagt, håber jeg på venlige
anbefalinger

MVH

Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-09 18:16

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
> dag.
>
> Da jeg ikke er specielt teknisk anlagt, håber jeg på venlige

Det gør du bare.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-03-09 00:00

> [...]

> Nu kan jeg jo godt lide Apples produkter, så skulle der være noget til
> hinder for, at lægge Telmores router bagerst i skabet, og i stedet

Næh, kun 1.200,- gode grunde.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 06-03-09 08:14

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Næh, kun 1.200,- gode grunde.

Hvilke?
Jeg kan godt nøjes med et par enkelte

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-03-09 08:34

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Hvilke?
> Jeg kan godt nøjes med et par enkelte

Jeg var for indenforstået. Apples router er afsindigt dyr, 1.200-1.300,-
kr. og har ikke QoS hvilket er nødvendigt hvis du bruger IP-telefoni.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 06-03-09 14:47

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg var for indenforstået. Apples router er afsindigt dyr, 1.200-1.300,-
> kr. og har ikke QoS hvilket er nødvendigt hvis du bruger IP-telefoni.

Okay. Nu er det sådan, at jeg allerede /har/ en Airport Express, og da
jeg er glad for Apples produkter, ville jeg lige så gerne bruge den,
fremfor den Netgear router Telmore tilbyder gratis.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 06-03-09 15:00

> [...]

> jeg er glad for Apples produkter, ville jeg lige så gerne bruge den,
> fremfor den Netgear router Telmore tilbyder gratis.

Hvad hjertet er fuldt af. Jeg er selv lun på en Extreme

Det er dødnemt at bruge Expressen, dejligt produkt. Så det gør du bare
som allerede nævnt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Steen

Dato : 06-03-09 18:36

> Hvad hjertet er fuldt af. Jeg er selv lun på en Extreme
>
> Det er dødnemt at bruge Expressen, dejligt produkt. Så det gør du bare
> som allerede nævnt.

Jepper - det er så nemt at bruge en Express, så det gør jeg altså
Hvorfor en Extreme - er det "ikke bare" hvis man har mange computere på
netværket?

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-09 21:35

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg var for indenforstået. Apples router er afsindigt dyr, 1.200-1.300,-
> kr. og har ikke QoS hvilket er nødvendigt hvis du bruger IP-telefoni.

Airport Extreme til kr.: 1200,- er ikke speciel dyr. En Zyxel mage til
koster mere.

IPtelefoni er efter min mening ikke udviklet godt nok endnu, så det er
lige meget (Læs: Det er der da ingen, der bruger ).

M.