iMovie
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 04-03-09 16:00

Hej, jeg har en nær ven der skal en tur til USA, og derovre kan han
købe et videokamera til det halve af, hvad et tilsvarende kamera koster
her i landet, men de modeller som sælges i USA kører NTSC, og i den
forbindelse vil jeg høre om iMovie kan arbejde med videoklip i NTSC
formatet.

Det er ligegyldigt at videoern ikke kan ses på et alm. TV, som kræver
PAL formatet, for de færdige videofilm skal kun kunne ses på
Internettet.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Lyrik

Dato : 05-03-09 00:39

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen
> [...]
> landet, men de modeller som sælges i USA kører NTSC, og i den forbindelse
> vil jeg høre om iMovie kan arbejde med videoklip i NTSC formatet.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja den kan! Det han skal sikre sig er at videokameraet er
Mac-kompatibelt!!!!!

Her skal han studere compatibilitetslisten for iMovie i detaljer:
http://support.apple.com/kb/HT3290#6

Står det ikke på listen, så er Canon et bedre vildskud end Sony.

MvH
Jens

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-03-09 09:02

On 2009-03-05 00:38:37 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> said:

> [...]
> http://support.apple.com/kb/HT3290#6
>
> Står det ikke på listen, så er Canon et bedre vildskud end Sony.

Tak, det er et fint link.

Jeg har et lillægsspørgsmål, jeg har også et par ældre bærbare Mac'er,
derfor vil jeg gerne vide, hvor højt et versionsnummer af iMovie som
kan fungere på Mac'er med Power PC G3 og G4 processor.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 05-03-09 11:00

> [...]
>
> Det er ligegyldigt at videoern ikke kan ses på et alm. TV, som kræver
> PAL formatet, for de færdige videofilm skal kun kunne ses på

Jeg vil anbefale at vælge mellem Panasonic, Canon og Sony og udelukke alle
andre. Find ud af hvad der er vigtigst i f.t. størrelse, pris, optik,
brugervenlighed, mikrofontilslutning osv., og vælg så nyeste model inden for
budgetrammen.

Midt i New York ligger vel nok verdens bedste butik:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=RootPage.jsp&A=search&Q=&c
i=1871&sortDrop=Brand:+A+to+Z&at=Camcorder+Type_Prosumer
- du finder ikke bedre betjening/viden/service.

Der er nogle få kameraer, der kan boote både i NTSC og PAL, men til
internetbrug er det som du skriver ligemeget.

mvh. Mikael Kern