Søge i headers i Mail
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-03-09 11:13

Hvordan søger jeg i headers i Mail?

Jeg har tidligere brugt Eudora på PC, hvor jeg havde mange avancerede
søge- og filtreringsmuligheder. Disse savner jeg lidt, men specielt
det at kunne søge i headers er vigtigt for mig.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-03-09 08:56

Lasse Hedegaard wrote:
> Hvordan søger jeg i headers i Mail?

Søgningen i Mail er sørgelig. Ofte får du bedre resultater ved at lade
Spotlight indexere dine mails og bruge det til søgning.

> Jeg har tidligere brugt Eudora på PC, hvor jeg havde mange avancerede
> søge- og filtreringsmuligheder. Disse savner jeg lidt, men specielt
> det at kunne søge i headers er vigtigt for mig.

Kig en gang på http://www.postbox-inc.com/. Programmet er stadig i beta,
men de har specielt fokus på søgning. Jeg er dog ikke helt sikker på at
du kan søge i headers.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-09 09:42

> Søgningen i Mail er sørgelig. Ofte får du bedre resultater ved at lade
> Spotlight indexere dine mails og bruge det til søgning.

Hvad er der galt med søgningen i Mail? Den fungerer da fint, og det var
da også mit indtryk, at det i princippet er Spotlight, der bruges.
Desværre kan man dog ikke søge på headere.

Jeg brugte Eudora til Macintosh i mange år, indtil Mac OS X og mail kom.
Eudora er (eller var i hvert fald dengang) meget mere avanceret, men til
mit brug er Mail tilstrækkelig. Mange af Apples programmer incl. Mail er
ikke ment som meget avancerede, professionelle programmer. De er til
almindelige brugere og skal først og fremmest være lette og behagelige
at bruge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-03-09 12:13

> [...]
> ikke ment som meget avancerede, professionelle programmer. De er til
> almindelige brugere og skal først og fremmest være lette og behagelige

Jeg ved hvordan jeres Mail virker, men min kan man godt søge i Headers.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-09 12:34

> Jeg ved hvordan jeres Mail virker, men min kan man godt søge i Headers.

nah .. du kan lave rules som kigger på specifikke headers
.. men ikke søgning eller smart mailbokse ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-03-09 12:27

Henrik Münster wrote:

> Hvad er der galt med søgningen i Mail? Den fungerer da fint, og det var
> da også mit indtryk, at det i princippet er Spotlight, der bruges.
> Desværre kan man dog ikke søge på headere.

Du kan eksempelvis ikke bruge boolske opratorer. Søgninger som 'from:
henrik subject: test' virker ikke. Så skal du lave en 'smart folder'
eller noget i den stil. Totalt ubrugeligt, hvis man modtager, sender og
arkiverer mange mails.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Jon

Dato : 02-03-09 09:08

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> Jeg har tidligere brugt Eudora på PC, hvor jeg havde mange avancerede
> søge- og filtreringsmuligheder.

Samme med Eudora på Mac. Jeg stoler etterhvert kun på Spotlight
m.h.t. å finne ting, også mails.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-09 10:12

> [...]

> søge- og filtreringsmuligheder. Disse savner jeg lidt, men specielt
> det at kunne søge i headers er vigtigt for mig.

Har du set på Eudora? Mail er jo blot det program, Apple sender med
styresystemet. Det er pænt designet, let og behageligt at bruge, men det
er ikke verdens mest avancerede program. Hvis du er vant til Eudora, kan
du da bare fortsætte med det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Terje Kleverud

Dato : 02-03-09 11:55

> [...]
> styresystemet. Det er pænt designet, let og behageligt at bruge, men det
> er ikke verdens mest avancerede program. Hvis du er vant til Eudora, kan

Vær oppmerksom på at den nye "Eudora" har fint lite til felles med den
originale Eudora (siste versjon for Mac var 6.2.4).

Eudora 6.2.4 spiller stadig vekk fint på 10.4.11/PowerPC.

Etter sigende skal den kjøre fint med Leopard/Intel også, men noen
opplever at Eudora crasher når varsellyden "Eudora New Mail" spilles av.
Problemet kan løses ved at man her velger en annen varsellyd.

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-09 11:02

Sikke mange svar, der pludselig kom.

Det handler lige nu om, at jeg skal have opdelt i mailbox i to, alt
efter hvilken mailadresse der er sendt mail til. I de fleste tilfælde
kan jeg se på To-headeren, men hvis fx afsenderen har brugt Bcc-
feltet, så skal jeg have fat i headeren X-Original-To eller kigge i
received-headers. Det er dette, der er mit problem.

Jeg har brugt Eudora på PC siden 2001, og ved godt det eksisterer til
Mac også. Skiftet til et andet program lå dog lige til højrebenet, nu
hvor jeg skiftede PCen ud med en Mac. Den originale udgave af Eudora
bliver ikke opdateret længere, det er reelt bare Thunderbird der
ligger bag (og det er noget anderledes, og kunne ikke engang klare en
korrekt import af mine mails fra den rigtige Eudora).

Jeg vil reelt bare gerne søge i alle headers på engang - troede
faktisk at der blev søgt i headers, når man valgte at søge i hele
mailen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-09 11:51

On 2 Mar., 12:26, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> [...]
> henrik subject: test' virker ikke. Så skal du lave en 'smart folder'
> eller noget i den stil. Totalt ubrugeligt, hvis man modtager, sender og

Det går nu fint at søge på fx "fra:henrik emne:test" her. Man skal
bare huske at vælge at søge i hele beskeden.