Oplåsning af iPhone
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-09 18:53

Jeg bad forleden Telia om at få vores iPhones låst op. Jeg fik besked
om, at jeg ville modtage en SMS. Det gjorde jeg da også. Den instruerede
mig om at slutte min iPhone til iTunes og trykke på "Gendan". Det
virkede fint. Softwaren blev indlæst igen, og der kom en meddelelse om,
at min iPhone var låst op.
Min kone var væk et par dage. Da hun kom hjem spurgte jeg efter
en SMS fra Telia, men hun havde ikke modtaget nogen. Jeg prøvede så i
dag at gendanne hendes iPhone. Det kørte ligesom på min, og der kom en
meddelelse om, at den nu er låst op. Det er sikkert i orden det hele,
men alligevel er jeg lidt usikker, når hun nu ikke fik en SMS fra Telia.
Er der en eller anden måde, man kan se, om en iPhone er låst op? Om ikke
andet, kan man vil isætte et SIM-kort fra et andet selskab. Kan man
risikere, at det sletter noget eller ændrer nogle indstillinger?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-03-09 20:06

> Er der en eller anden måde, man kan se, om en iPhone er låst op? Om ikke
> andet, kan man vil isætte et SIM-kort fra et andet selskab. Kan man
> risikere, at det sletter noget eller ændrer nogle indstillinger?

nøh .. hvis den ikke er låst op vil den nok bare sige "invalid sim"
eller lign.

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-03-09 20:24

> Jeg bad forleden Telia om at få vores iPhones låst op.

Kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men vil gerne høre, om du får
låst dem op før kontrakten udløber, og i så fald, hvorfor?

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-03-09 21:16

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men vil gerne høre, om du får
> låst dem op før kontrakten udløber, og i så fald, hvorfor?

Kontrakten er udløbet. Det er jo over et halvt år siden, iPhone kom til
Danmark. Jeg synes bare, det er rart, at den ikke er låst, når der ikke
er grund til det. Når vi kan få den låst gratis op nu, så kan vi lige så
godt gøre det. Man ved jo ikke, hvad fremtiden bringer. Om nogle år har
vi måske fået en ny mobiltelefon, og så lader vi vores søn eller et
familiemedlem arve den. Så vil vi måske bare have et billigt abonnement
et tilfældigt sted. Det er jo ikke til at vide. Vi risikerer måske også,
at det kommer problemer med at låse den op, hvis vi først ønsker det om
fem år, og den til den tid er en gammel model, som de har glemt alt om.
Det er jo ikke til at vide.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-03-09 22:13

> Kontrakten er udløbet.

Okay, jeg er selv træt af Telias dårlige 3G dækning, og vil smide dem på
porten så snart jeg kan. Men jeg tror jeg nøjes med "edge" indtil min
kontrakt udløber. Man er jo ikke multimillionær, selv om Kristian Jensen
og co. har fjernet mellemskatten m.m. I hvert fald ikke endnu

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-03-09 11:32

> [...]
> kontrakt udløber. Man er jo ikke multimillionær, selv om Kristian Jensen
> og co. har fjernet mellemskatten m.m. I hvert fald ikke endnu

Det eneste UMTS/HSDPA net der dækker rigtig godt er 3's ... men med en
dims som iPhone er netværket sjældet den store flaskehals .. og jeg er
fint tilfreds med edge.

/thomas

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 02-03-09 08:08

On 1 Mar., 18:52, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:
> Kan man risikere, at det sletter noget eller ændrer nogle indstillinger?
> --
> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark

Hej!

Jeg har skiftet til 3 men venter på nummerporteringen.
Derfor bruger jeg stadigvæk mit Telia-kort, men skifter til 3-kortet
når jeg har brug for 3G-dækning (Telia dækker dårligt – selv på
Nørrebro!)
Ingen problemer, hverken med mails, SMS'er eller andet.

NB!
Iøvrigt lidt mystisk at reklamere med 6 måneders binding når der er 30
dages opsigelse EFTER de 6 måneder.
I min verden giver det 7 måneders binding!

Henrik Rasmussen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-03-09 16:36

Henrik Rasmussen wrote:
> NB!
> Iøvrigt lidt mystisk at reklamere med 6 måneders binding når der er 30
> dages opsigelse EFTER de 6 måneder.
> I min verden giver det 7 måneders binding!

Sku' du ikke bare have sagt abonnementet op efter 5 måneder? De to ting
udelukker vel ikke hinanden?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 02-03-09 08:47

On 2 Mar., 16:36, Peter Farsinsen <forn...@efternavn.dk> wrote:

> Sku' du ikke bare have sagt abonnementet op efter 5 måneder? De to ting
> udelukker vel ikke hinanden?
>
> --
> Peter Farsinsen
> forn...@efternavn.dk

Tjekkede lige abb. betingelserne igen og du har faktisk ret! Jeg må
have læst forkert eller misforstået det.

Henrik Rasmussen

Fra : KentBM

Dato : 02-03-09 16:51

Henrik Rasmussen skrev:
> Iøvrigt lidt mystisk at reklamere med 6 måneders binding når der er 30
> dages opsigelse EFTER de 6 måneder.
> I min verden giver det 7 måneders binding!
TDC kørte i mange år med (og måske stadigvæk?), at det først var muligt
at opsige et abonnement når bindingsperioden var udløbet. Først da ville
TDC modtage opsigelsen. Hvilket vel er det samme som Telia gør?

Jeg skrev til forbrugerrådet, som det vist hed på det tidspunkt, og fik
en post tilbage om at det var en klar ulovlig praksis. Først da jeg
sende denne post til TDCs kundeservice fik jeg lov til "denne gang, når
det nu lå mig så meget på sinde" at opsige abonnementet.

Telia skal modtage opsigelsen så den gælder fra første dag, hvor
abonnementet er udløbet.

--

Kent