Erstatning for Ical.. ??
Fra : jagge

Dato : 28-02-09 13:50

Hej

Jeg synes ikke Ical funger tilfredsstillende, der er for mange små bugs
eller uhensigtsmæssigheder.

Derfor er jeg på jagt efter et kalender/ToDo program der kan erstatte
det. Det må meget gerne være integreret med adressebogen.

Der må meget gerne være mulighed for todo liste med alarmer, planlagte
tlf opkald etc.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-09 18:29

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> det. Det må meget gerne være integreret med adressebogen.
>
> Der må meget gerne være mulighed for todo liste med alarmer, planlagte

Du kan jo prøve at kigge på Entourage (del af MS Office 2008) ... synes
nemlig ikke Sunbird er ret godt.

Alternativt kan du bruge Google Apps ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-03-09 11:59

> Du kan jo prøve at kigge på Entourage (del af MS Office 2008) ... synes
> nemlig ikke Sunbird er ret godt.

Ahh ok. Vil gerne undgå MS men det kan da være en mulighed. Det er dog
lidt overdrevet at købe en hel officepakke blot for en kalender.

> Alternativt kan du bruge Google Apps ?

Dur ikke til mit brug. Jeg vil ikke have data til at ligge og flyde hos
google.

Men tak for dine bud

MVH

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-09 12:22

On 2009-03-01 11:59:24 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> Dur ikke til mit brug. Jeg vil ikke have data til at ligge og flyde hos
> google.

Du stoler mere på at du selv kan lade være med at baldre data end google?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 01-03-09 13:48

> Du stoler mere på at du selv kan lade være med at baldre data end google?

Jeg ved hvad jeg gør med mine data, hvor de bliver brugt, og hvem der
kan kigge med.

Det ved man mildt sagt ikke med Google.

Så ja, jeg stoler LANGT mere på mig selv end på Google.

MVH

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-03-09 00:38

On 2009-03-01 13:48:28 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> Jeg ved hvad jeg gør med mine data, hvor de bliver brugt, og hvem der
> kan kigge med.
>
> Det ved man mildt sagt ikke med Google.
>
> Så ja, jeg stoler LANGT mere på mig selv end på Google.

Med Google Apps premium kan du være rimelig sikker såvel din
datasikkerhed som på hvem der kan kigge med.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 02-03-09 10:18

> Med Google Apps premium kan du være rimelig sikker såvel din
> datasikkerhed som på hvem der kan kigge med.

Det står og falder vel stadig med om man helt grundlæggende stoler på
Google. Har de ikke som facebook 10 sider man skal accepterer hvor det
et eller andet sted står at de har ret til at trawle ens data, har
rettigheder osv ?

Hygge

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-03-09 14:06

On 2009-03-02 10:17:52 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> [...]
> Google. Har de ikke som facebook 10 sider man skal accepterer hvor det
> et eller andet sted står at de har ret til at trawle ens data, har

ikke på Google Apps Premium.

mht deres gratis produkter har de ret til at scanne dine mails og bruge
dem som basis for hvilke rellamer de vil vise dig. De har ikke ret til
dit indhold.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-03-09 12:43

> Dur ikke til mit brug. Jeg vil ikke have data til at ligge og flyde hos
> google.

Hmm .. hvis du er bare nogenlunde så "forbundet" som os andre så er dine
data allerede ude at flyde .. og hvis jeg skal have data ude så hellere
hos google end hos alle mulige andre :)

jeg gætter på du heller ikke er på facebook så ? ;)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 01-03-09 13:51

> Hmm .. hvis du er bare nogenlunde så "forbundet" som os andre så er dine
> data allerede ude at flyde .. og hvis jeg skal have data ude så hellere
> hos google end hos alle mulige andre :)

Der har jeg det modsat. Og jeg er forbundet men meget bevidst om hvilke
services jeg bruger og hvad jeg lægger ud.

> jeg gætter på du heller ikke er på facebook så ? ;)

Det er jeg skam. jeg lægger dog ikke billeder på facebook, og jeg bruger
det så lidt som muligt til direkte beskeder. Jeg er bevidst om at jeg
ingen datakontrol har. Jeg siger konsekvent nej til alle de her facebook
ekstramoduler hvor man lige skal sige ja til at dele en masse først.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Niels

Dato : 08-03-09 13:58

http://macbay.dk/key/agNyYnlyDAsSBFBvc3QYzqICDA

--
Niels

Fra : Terje Kleverud

Dato : 01-03-09 18:06

> [...]

> det. Det må meget gerne være integreret med adressebogen.
>
> Der må meget gerne være mulighed for todo liste med alarmer, planlagte

Jeg bruker selv Now Up-to-Date & Contact på 10. året og foretrekker
fremdeles denne fremfor iCal.

Den kan visstnok synkroniseres med Address Book (men jeg har ikke testet
denne funksjonen).

<www.macupdate.com/info.php/id/6678/now-up-to-date-and-contact-x>

--
Terje K

«Gjør det så enkelt som mulig, men ikke enklere» (A. Einstein)

Fra : jagge

Dato : 01-03-09 20:15

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> [...]
> fremdeles denne fremfor iCal.
>
> Den kan visstnok synkroniseres med Address Book (men jeg har ikke testet

Hey

det kigger jeg lige på, tak for tippet.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 01-03-09 20:20

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> <www.macupdate.com/info.php/id/6678/now-up-to-date-and-contact-x>

har lige kigget på det link og det ser ud til at de bliver flamet
grundigt for at der ingen udvikling sker. Mange har prøvet og kontakte
dem uden held og lovede opdateringer kommer ikke.

Jeg tror jeg venter lidt. Interfacet ser dog lækkert ud, langt bedre end
ical.

Jakob

Fra : Terje Kleverud

Dato : 02-03-09 09:44

> [...]

> grundigt for at der ingen udvikling sker. Mange har prøvet og kontakte
> dem uden held og lovede opdateringer kommer ikke.

Det er nok riktig at oppdateringer ikke skjer så ofte, men så lenge det
gamle fungerer feilfritt synes jeg det er bedre med én fugl i hånden,
enn 10 fugler på taket...

Fra : jagge

Dato : 02-03-09 10:25

> [...]

> et er nok riktig at oppdateringer ikke skjer så ofte, men så lenge det
> gamle fungerer feilfritt synes jeg det er bedre med én fugl i hånden,

Helt enig, jeg læste mig bare til at nogle havde problemer men jeg
prøver det da af :0)

MVH

Jakob

Fra : Franz Berliner

Dato : 03-03-09 10:35

> [...]

> det. Det må meget gerne være integreret med adressebogen.
>
> Der må meget gerne være mulighed for todo liste med alarmer, planlagte

Daylite kunne være et bud:
http://marketcircle.com/daylite/index.html

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-09 11:43

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Daylite kunne være et bud:
> http://marketcircle.com/daylite/index.html

Det ser da godt ud. De skriver, at Daylite kan synkronisere med iPhone
og ens "tasks" kommer med over. Det må vel være de samme som to-do eller
huskelisten. Er det virkelig rigtigt? Vi har jo netop flere gange
efterlyst den funktion her i gruppen. Har du nogen erfaring med det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 06-03-09 21:17

f opkald etc.

> Daylite kunne være et bud:
> http://marketcircle.com/daylite/index.html

Hej

Nu har jeg prøvet den et par dage og jeg må sige at jeg synes den er
temmelig uoverskuelig. Det virker ikke så intuitivt på mig og temmelig
rodet.

MEN jeg giver det da lige en chance til men udgangspunktet er ikke et
"match made in heaven" :0)

MVH

Jakob

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-03-09 14:14

> [...]

> rodet.
>
> MEN jeg giver det da lige en chance til men udgangspunktet er ikke et

Jeg bruger det heller ikke selv, men fik det anbefalet.
Jeg synes egentlig Entourage fungerer nogenlunde (hvis man altså bare
lader være med at ønske at det var en rigtig Exchange klient).

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : jagge

Dato : 08-03-09 13:54

> Jeg bruger det heller ikke selv, men fik det anbefalet.
> Jeg synes egentlig Entourage fungerer nogenlunde (hvis man altså bare
> lader være med at ønske at det var en rigtig Exchange klient).

Det er da for underligt at et ikke spiller optimalt sammen, men det
viser jo tydeligt at MS tilstedeværelse på Apple siden udelukkende er et
udtryk for at de vil holde myndighederne stangen, men samtidig sørge for
at lave det hele lidt defekt.
MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 13:56

> [...]
> viser jo tydeligt at MS tilstedeværelse på Apple siden udelukkende er et
> udtryk for at de vil holde myndighederne stangen, men samtidig sørge for

Sludder ... Du har ikke en udviklingsafdeling på flere 100 mand af den
grund. Derudover er den stadig en af de afdelinger der performer bedst,
sagt med andre ord, Microsoft tjener gode penge på MacBU i forhold til
hvad det koster at drive den.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-03-09 14:00

Thomas von Hassel skrev:

> [...]
> grund. Derudover er den stadig en af de afdelinger der performer bedst,
> sagt med andre ord, Microsoft tjener gode penge på MacBU i forhold til

Jeg er nu enig i at der utvivlsom er nogen strategiske overvejelser i
hvilke ting Office kan på Mac, da de trods alt helst vil sælge Windows
til at køre det på.

Hvorfor overhovedet Entourage i stedet for bare en portering af Outlook?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 14:09

> Hvorfor overhovedet Entourage i stedet for bare en portering af Outlook?

Fordi det har de prøvet .. og Mac brugerne hadede det ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-03-09 14:13

On 2009-03-08 13:59:33 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
> til at køre det på.
>
> Hvorfor overhovedet Entourage i stedet for bare en portering af Outlook?

outlook og MPAI er formegenlig ret modbydelig at portere til andre platforme.

MS barsler dog med en væsenlig forbedret udgave der kommer til bruge
Exchange Web Services. Jeg hart ikke prøvet beta'en endnu da vores
Exchange miljø stadig er på 2K3.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-03-09 14:03

> [...]
> grund. Derudover er den stadig en af de afdelinger der performer bedst,
> sagt med andre ord, Microsoft tjener gode penge på MacBU i forhold til

Det er muligt, men lidt er der da om snakken. Jeg tror ikke det er pga.
manglende evner hos Microsoft at der ikke findes en ordentlig exchange
klient til Mac.
Det er da ret tyndt at lave en klient der ikke engang understøtter helt
basale funktioner som fx tasks, og hvor kalender sharing fungerer
rimeligt tosset i forhold til i Outlook. Den eneste grund jeg kan se til
det valg er at det ikke skal være alt for nemt at bruge Mac i corporate
miljøer.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 14:09

> [...]
> rimeligt tosset i forhold til i Outlook. Den eneste grund jeg kan se til
> det valg er at det ikke skal være alt for nemt at bruge Mac i corporate

Jeg tror i/vi undervurderer hvilket bæst outlook/exchange er ... og
MacBU er jo ikke store mht. folk og ressourcer når du kigger på hhv.
Exchange og Win Office afdelingerne. Entourage er absolut brugtbart ...
derudover er der meldt ud at de arbejder på at forbedre Exchange
integration engang i år ..

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-03-09 18:12

> [...]
> Exchange og Win Office afdelingerne. Entourage er absolut brugtbart ...
> derudover er der meldt ud at de arbejder på at forbedre Exchange

Jeg tror nu godt at de 100 mand i MacBU ville kunne finde ud af at
implementere tasks og kalenderen lidt bedre hvis de ville

Mon "engang i år" kommer til at passe nogenlunde med lancering af Snow
Leopard som jo lover (delvis) Exchange understøttelse i iCal mv. ;)

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-03-09 20:26

Franz Berliner wrote:
> Jeg tror nu godt at de 100 mand i MacBU ville kunne finde ud af at
> implementere tasks og kalenderen lidt bedre hvis de ville

100 mand. For real?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-03-09 20:52

> 100 mand. For real?

Aner det ikke, men det skrev Thomas Von Hassel tidligere i tråden. Jeg
går ud fra han har ret

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 22:00

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Aner det ikke, men det skrev Thomas Von Hassel tidligere i tråden. Jeg
> går ud fra han har ret

Iflg. wikipedia er det ca. 180 mand faktisk ..

/thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-03-09 23:46

jagge wrote:
> [...]
> det. Det må meget gerne være integreret med adressebogen.
>
> Der må meget gerne være mulighed for todo liste med alarmer, planlagte

Hvad med chandler
   http://chandlerproject.org/
det har alarmer samt ting kan planlægges. Der er dog ingen
adressebog integration.

JonB