Er Illustrator 10 en Carbon eller en Cocoa~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-09 21:56

Jeg er faldet over en salgsannonce for en Adobe Illustrator 10, som så
vidt jeg kan se kan køre under OS 9 _og_ OS 10.1, og det er et godt
program jeg gerne vil købe til en fornuftig penge.

Jeg kan som bekendt ikke køre Classic men godt PPC Carbon applikationer
på en MacBook. Spørgsmålet er så om der er nogen der VED hvilken slags
det er?

Fra : Morten Lind

Dato : 27-02-09 05:02

> [...]
>
> Jeg kan som bekendt ikke køre Classic men godt PPC Carbon applikationer
> på en MacBook. Spørgsmålet er så om der er nogen der VED hvilken slags

Jeg prøver at finde æsken frem over weekend´en, medmindre andre er
hurtigere

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 27-02-09 16:49

> Jeg prøver at finde æsken frem over weekend´en, medmindre andre er
> hurtigere
>
> M.

Har nu tjekket boksen - Illustrator 10 spiller under både Mac OS 9 & Mac
OS X, 10.+.

Systemkrav er dog PPC, G3 eller G4. Intelmuligheden var jo ikke opfundet
dengang.

Så jeg er sikker på, at det er en PPC Carbon applikation, hvilket Villy
også udtrykker.

Så den skal du naturligvis købe - AI 10 er et /rigtigt/ fedt program.
Hvis jeg husker rigtigt, er det versionen, hvori 3Dfunktionen kom(?) -
måske var det CS1 - det går s´gu´ for stærkt

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-09 16:57

Morten Lind skrev:

> Så jeg er sikker på, at det er en PPC Carbon applikation, hvilket Villy
> også udtrykker.

Tak til jer begge. Jeg har brugt en del tid i Illustrator 8 til pc og
synes også det er et godt program selv ti år efter det blev udgivet.

Til mit behov gør det ikke noget det kører gennem Rosetta, og jeg har
ikke brug for alt det avancerede nowet de har fundet på siden. Jeg vil
bare gerne have noget der kan redigere i en PDF :)

Fra : Morten Lind

Dato : 27-02-09 17:19

> [...]

> ikke brug for alt det avancerede nowet de har fundet på siden. Jeg vil
> bare gerne have noget der kan redigere i en PDF :)

God fornøjelse - Acrobat Pro - har du prøvet den?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-09 17:24

Morten Lind skrev:

> God fornøjelse - Acrobat Pro - har du prøvet den?

Det er en standard, ikke en Pro

Jeg har kun rodet med den kort. Mit behov for at oprette PDF'er er pt
ret begrænset :)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-02-09 11:07

In article <1ivt420.19teilyc8k46rN%mortenlind@gmail.com>,
mortenlind@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> God fornøjelse - Acrobat Pro - har du prøvet den?

Acrobat pro kan ikke redigere ret meget i en PDF. Så skal man også have
Pitstop med.

Med Illustrator kan man derimod meget mere.

Der er faktisk kun to rigtige pdf editorer: Enfocus Pitstop Extreme
(tidligere Neo) og OneVision Solvero.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-09 11:37

Kurt Brixen skrev:

> Acrobat pro kan ikke redigere ret meget i en PDF. Så skal man også have
> Pitstop med.
>
> Med Illustrator kan man derimod meget mere.

Morten ved tilfældigvis at jeg købte en billig Acrobat for ikke så længe
siden. Det glemte han bare at nævne :)

> Der er faktisk kun to rigtige pdf editorer: Enfocus Pitstop Extreme
> (tidligere Neo) og OneVision Solvero.

Kan du anmelde dem så man ved hvad man har med at gøre, og hvad kræene
koster? Det sker undertiden jeg bliver sat til at lave noget med kort
varsel og så er det rart at emnerne er afklaret på forhånd.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-02-09 13:05

In article <49a913c1$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> [...]

> koster? Det sker undertiden jeg bliver sat til at lave noget med kort
> varsel og så er det rart at emnerne er afklaret på forhånd.

Det kan jeg godt. Jeg starter en ny tråd med det. Det tager lige en dag
eller to at finde materialet frem.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-03-09 09:08

Morten Lind skrev:

> Hvis jeg husker rigtigt, er det versionen, hvori 3Dfunktionen
> kom(?) - måske var det CS1 - det går s´gu´ for stærkt

Det kom i CS (version 11) :)

En af de største nyheder i version 10 var nok symbols.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-09 17:34

> Det kom i CS (version 11) :)

> En af de største nyheder i version 10 var nok symbols.

Godt så, som man siger på nydansk Jeg tjekkede det iøvrigt senere og
fandt en 3D tegning fra CS, som jeg havde sendt til dig

M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-03-09 08:56

Morten Lind skrev:

> Godt så, som man siger på nydansk

Næmli' ja.

> Jeg tjekkede det iøvrigt senere og fandt en 3D tegning fra CS,
> som jeg havde sendt til dig

Den kan jeg godt huske :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-02-09 08:14

In article <49a701f3$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> [...]
>
> Jeg kan som bekendt ikke køre Classic men godt PPC Carbon applikationer
> på en MacBook. Spørgsmålet er så om der er nogen der VED hvilken slags

Programmer der kan køre både OS 9 og OS X er Carbon.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen