Hvem købte blåtand tastatur for nylig ??
Fra : jagge

Dato : 25-02-09 20:08

Hey

jeg er ved at investere i en ekstern skærm og skal derfor bruge et godt
bluetooth tastatur.

Var der ikke noget med at nogen postede her omkring et godt men udgået
tastatur som jeg husker var til en meget rimelig pris ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-02-09 20:12

jagge wrote:
> [...]
>
> Var der ikke noget med at nogen postede her omkring et godt men udgået
> tastatur som jeg husker var til en meget rimelig pris ??

Er det underforstået her at du ikke vil have Appels Bluetooth tastatur?
Det er nemlig helt fantastisk, hvis du er interesseret i min mening ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : jagge

Dato : 25-02-09 20:20

> Er det underforstået her at du ikke vil have Appels Bluetooth tastatur?
> Det er nemlig helt fantastisk, hvis du er interesseret i min mening ;)

nej nej det vil jeg gerne. Men der var en udgået model med numerisk
tastatur som nogen havde købt pænt billigt og det ville passe mig
perfekt at få det numeriske med.

Hygge

jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-09 20:25

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> nej nej det vil jeg gerne. Men der var en udgået model med numerisk
> tastatur som nogen havde købt pænt billigt og det ville passe mig
> perfekt at få det numeriske med.

OK OK, jeg fornemmer mellem linierne, at du ikke selv kan søge på
Google:

<http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid=13810>
<http://www.edbbiksen.dk/shop/apple-wireless-keyboard-11141p.html>

--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 25-02-09 20:53

> OK OK, jeg fornemmer mellem linierne, at du ikke selv kan søge på
> [...]

Ok jeg erkender sgu at jeg var lidt doven der. Regnede med at det var
noget der skulle støves op et eller andet eksotisk ukendt macsted :0),
men tak for krøkken :0)

MVH

Jakob

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-02-09 20:28

jagge wrote:

> nej nej det vil jeg gerne. Men der var en udgået model med numerisk
> tastatur som nogen havde købt pænt billigt og det ville passe mig
> perfekt at få det numeriske med.

Ok. Tidligere havde jeg det 'gamle' hvide tastatur fra Apple. Det havde
de numeriske taster, men jeg blev aldrig glad for det. Tasterne er
træge, har lang vandring og det minder meget lidt om tastaturet på en
bærbar, hvilket betyder meget for mig, da jeg arbejder 50/50 mobilt og
stationært.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-02-09 20:52

> [...]
> træge, har lang vandring og det minder meget lidt om tastaturet på en
> bærbar, hvilket betyder meget for mig, da jeg arbejder 50/50 mobilt og

Jeg synes modsat ikke vandringen er lang nok. Og det er bestemt trægt.
Enter-tasten låser ligefrem hvis jeg rammer i toppen af tasten. Det
findes klart bedre. Jeg selv falder igen og igen tilbage til trådet
tastatur, af den gamle byggestil.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-02-09 20:59

Flemming Rubini wrote:
> Jeg synes modsat ikke vandringen er lang nok. Og det er bestemt trægt.
> Enter-tasten låser ligefrem hvis jeg rammer i toppen af tasten. Det
> findes klart bedre.

Ja, det er et helt andet problem. Udover at det er trægt, så kan
tasterne det der med at 'låse', hvis man ikke rammer dem lige præcis i
'sweet spot'. Jeg tænkte faktisk over det, da jeg skrev mit indlæg, men
kunne ikke lige finde ord for det. Det er MEGA ærgeligt og absolut en
grund til ikke at købe tastaturet.

Hvis man skriver (bare lidt) hurtigt og er vant til 'lette' taster med
kort vandring, virker tastaturet bar' æ!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : jagge

Dato : 25-02-09 21:16

> Hvis man skriver (bare lidt) hurtigt og er vant til 'lette' taster med
> kort vandring, virker tastaturet bar' æ!

Ok det er ude så. Kan være jeg bare skal købe et trådet mac tastatur,
eller et traditionelt trådløst keyboard.

Tak for jeres input

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-09 21:20

On 2009-02-25 20:19:44 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> nej nej det vil jeg gerne. Men der var en udgået model med numerisk
> tastatur som nogen havde købt pænt billigt og det ville passe mig
> perfekt at få det numeriske med.

Apples nu udgåede bluetooth tastatur er noget bras.

ringe taster der meget hurtigt slides og tenderer til at hænge fast.
håbløs batteriøkonomi.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-09 23:56

> Apples nu udgåede bluetooth tastatur er noget bras.
>
> ringe taster der meget hurtigt slides og tenderer til at hænge fast.
> håbløs batteriøkonomi.

Jeg kan se, at I er mange, der er utilfredse med det. Jeg synes da, at
jeg kan skrive enormt hurtigt på det, og jeg har da haft to forskellige.
Jeg kan godt se, at tasterne kan hænge, men jeg er kun ude for det, hvis
jeg fremprovokerer det med vilje. Det sker aldrig, når jeg bare sidder
og skriver uden at tænke over det. Jeg synes derimod, tasterne virker
lidt løse i det og kan rokkes fra side til side, men det betyder ikke
noget for skrivehastigheden i praksis.
Jeg kan se ud fra diskussionerne i denne gruppe, at det er meget
forskelligt, hvilke tastaturer, man kan lide. Det hvide trådløse
tastatur fra Apple er jo efterhånden ret billigt. Det er vel ikke den
store ulykke, hvis man alligevel ikke er så begejstret for det. Hvilke
alternativer er der, hvis man vil have et trådløst Mac-tastatur, som vel
at mærke kan købes herhjemme i praksis med dansk tastatur? Der er Apples
nuværende i aluminium. Der er tasterne i hvert fald af en helt anden
type, og mange kan vist lide dem. Personligt kan jeg bruge begge slags
lige godt, men jeg er vist heller ikke så kræsen. Til gengæld mangler
det numerisk tastatur og flere andre taster. Og så koster det altså kr.
600,-.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 26-02-09 12:25

> Apples nu udgåede bluetooth tastatur er noget bras.
>
> ringe taster der meget hurtigt slides og tenderer til at hænge fast.
> håbløs batteriøkonomi.

Ok tak for tippet, jeg kigger på logitech eller et trådet istedet.

Hygge

Jakob

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-02-09 20:22

> [...]

> Var der ikke noget med at nogen postede her omkring et godt men udgået
> tastatur som jeg husker var til en meget rimelig pris ??

Det var nok det gamle hvide fra Apple. Om det er bedre end så mange
andre, ved jeg ikke. Fordelen er bare, at de har fuldt antal taster med
numerisk tastatur etc. Det nye trådløse fra Apple har ikke flere taster
end en MacBook.
--
Henrik Münster
Esbjerg