html i iWeb hvilken encoding
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-02-09 19:20

Jeg har opdaget, at hvis jeg vil have tabelopstillibger ind på en en
side lavet med iWeb, kan jeg sætte tabellen op i et program som Word,
vælge "Vis som webside", vis kildekode og kopiere denne til "Indsæt
html-tekststykke" i iWeb.

Men så viser der sig bare problemer med æøå. Standard-encoding dur altså
ikke. Hvilken encoding dur så?

Jeg nu lige opdaget, at Pages har en eksport-til-iWeb-funktion. Er det
mon en smartere måde at gøre det på - når det holdes inden for familien
- lissom?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-02-09 19:29

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg nu lige opdaget, at Pages har en eksport-til-iWeb-funktion. Er det
> mon en smartere måde at gøre det på - når det holdes inden for familien

Ne, Pages (08) giver slet ikke mulighed for at gemme som html. "Send til
iWeb" giver alene mulighed for at vedhæfte et dokument til en webside.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-02-09 20:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nej, Pages (08) giver slet ikke mulighed for at gemme som html. "Send til
> iWeb" giver alene mulighed for at vedhæfte et dokument til en webside.

Har prøvet, om jeg kan ændre encoding med Word. Det vil ikke fungere.

Spørgsmålet må rettes til:

Program, der oversætter et givet materiale, med f.eks. indhold af
tabellayout, til html, som jeg kan hælde ind i iWebs html-boks.

På forhånd mange tak.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 22-02-09 20:59

> [...]

> Program, der oversætter et givet materiale, med f.eks. indhold af
> tabellayout, til html, som jeg kan hælde ind i iWebs html-boks.

Jeg blander mig lige i din samtale med dig selv 8¬)

TextEdit kan arkivere som HTML, og via Safari's Vis kildekode kan du
sakse den resulterende HTML ind i iWeb - det blev da vist indenfor
familien.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-02-09 21:33

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
>
> TextEdit kan arkivere som HTML, og via Safari's Vis kildekode kan du
> sakse den resulterende HTML ind i iWeb - det blev da vist indenfor

Tak for din indblanding. Det virker. Sjovt at Textedit kan noget, som
Pages ikke kan. Textedit giver bådemulighed for at gemme som html og som
Webarchiv. Jeg kan ikke se forskellen.

Desværre læser Textedit ikke valg af stregtykkelse i tabellayout. Derfor
hører jeg gerne om andre ideer. hører jeg gerne om bedre ideer.

Når jeg hidtil har kopieret kildekoden fra Wordkonververteringer, har
det jo også været i Safari. Forskellen må ligge i Words måde at gemme
på.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt