Ny våben lov
Fra : Thomas

Dato : 05-03-09 08:11

Reglen for pistol gælder vel kun for "rigtige" pistoler. (den kommende 1 års
fængsel regel).

Jeg tænker her på en 16 årig knægt med en luft pistol. Ryger han ind 1 år ?

Eller hvis han har en co2 pistol , som jo kræver våbentilladelse.
Ryger han så ind 1 år.

Når man har børn , er det rart at vide hvor reglerne går, så man kan advare
dem i tide.

Mvh
Thomas

Fra : Jubii

Dato : 05-03-09 08:17

"Thomas" <thommer@thomsenfjernedette.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ryger han så ind 1 år.
>
> Når man har børn , er det rart at vide hvor reglerne går, så man kan

Reglen for splatterguns m.m. er at de ikke må bæres uden for hjem og
træningsplads uden at være pakket godt ind. Ikke noget med at stikke den
i bæltet og se stærk ud på gaden, du ved.
(gammel våbenlov, kender ikke den nye)

Fra : Mig Selv

Dato : 05-05-09 22:18

Ikke ved alm luftpistol, bare han ikke misbruger den. Læs truer,'