Forkert pris på vare Butik/Website
Fra : SpookiePower

Dato : 04-03-09 14:22

Jeg har bestilt en vare på www.kamerahuset.dk's hjemmeside, som jeg
så afhentede i deres butik og betalte der. Varen i butikken var 200 kr
dyrere end på deres hjemmeside. Jeg læste godt nok deres betingelser
igennem inden jeg bestilte varen, og så at der tydeligt stod at der
godt
kunne være prisfejl og forskel mellem pris i butik og på deres
hjemmeside.
Men det jeg så tænkte på, er om det er iorden at de skriver på deres
hjemmeside, endda på forsiden "Samme priser i butikken som på
hjemmesiden". ?
Jeg syntes det er ret misvisende, og har jeg noget at komme efter for
at
få mine 200 kr tilbage ?

Fra : Simon

Dato : 04-03-09 22:36

SpookiePower wrote:
> så afhentede i deres butik og betalte der. Varen i butikken var 200 kr
> dyrere end på deres hjemmeside.
> , og har jeg noget at komme efter for at få mine 200 kr tilbage ?

Det ser ikke sådan ud iflg. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/22/

"Internetbutikker.
(..) Hvis der blot er tale om en hjemmeside, hvor der reklameres for en
vare, du efterfølgende kan købe, har du ikke ret til at få varen til den
annoncerede pris, hvis sælgeren retter fejlen, før handlen indgås.
(..) Hvis en vare, fx på grund af en trykfejl, er blevet annonceret til en
for lav pris, har du ikke ret til at få varen til den annoncerede pris,
hvis sælgeren retter fejlen, før handlen indgås."

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Ole C

Dato : 04-03-09 22:42

SpookiePower skrev blandt andet:

> [...]
> hjemmesiden". ?
> Jeg syntes det er ret misvisende, og har jeg noget at komme efter for

Næppe, når ovennævnte forbehold tydeligt står i betingelserne, som du
skriver. Jeg kan dog ikke umiddelbart finde den formulering...?
Men da du bestilte varen, må du vel have modtaget en bekræftelse, der også
viste afhentningsprisen?

--
vh
Ole C

Fra : SpookiePower

Dato : 05-03-09 00:46

On 4 Mar., 22:42, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
> skriver. Jeg kan dog ikke umiddelbart finde den formulering...?
> Men da du bestilte varen, må du vel have modtaget en bekræftelse, der også

Man får oplyst betingelserne undervejs i handlen, og det var der jeg
så deres betingelser.
Ja, på bekræftelsen står den "forkerte" pris på, som jeg også havde
med inde i butikken.
De henviste til deres betingelser, hvor der står, at der godt kan være
forskel mellem pris
på nettet og pris i butikken. Jeg henviste så til at der på deres
forside, står at "prisen i
butikken er den samme som på hjemmesiden". Men de mente at det er
betingelserne
som gælder, og ikke det som står på deres forside.... Jeg syntes bare
det er falsk reklame,
når man kan skrive sådan nogle ting på ens hjemmeside, og så endda på
deres forside
som det allereførste man ser.

Fra : Ole C

Dato : 05-03-09 09:49

> [...]

> det er falsk reklame,
> når man kan skrive sådan nogle ting på ens hjemmeside, og så endda på

Det lyder da godt nok som en forretning med roderi i sagerne, men på den
anden side har du jo med helt åbne øjne lagt de ekstra 200 kroner....

--
vh
Ole C

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-03-09 18:40

SpookiePower wrote:
> [...]
> med inde i butikken.
> De henviste til deres betingelser, hvor der står, at der godt kan være

Siger du, at du har indgået handelsaftalen på nettet og afhentet/betalt
varen i butikken?

--
Allan Olesen

Fra : SpookiePower

Dato : 05-03-09 00:48

On 4 Mar., 22:36, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> for lav pris, har du ikke ret til at få varen til den annoncerede pris,
> hvis sælgeren retter fejlen, før handlen indgås."

Fejlen var ikke rettet på deres hjemmeside, da jeg købte varen, og den
er heller ikke rettet idag. Den står stadig i dag til 200 kr billigere
på nettet
end i butikken.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-03-09 11:37

SpookiePower wrote:

> Fejlen var ikke rettet på deres hjemmeside, da jeg købte varen, og den
> er heller ikke rettet idag. Den står stadig i dag til 200 kr billigere
> på nettet
> end i butikken.

Men sælger rettede fejlen overfor dig mundligt. Derfor er der intet at
komme efter. Ellers kunne du bare have gået ud af butikken, og sagt nej
tak.

Ovenstående menes at der *efter* handel er indgået - dvs. du har
betalt/bestil varen, ikke kan ændre prisen, og kræve en højere pris for
varen.

/Johan

Fra : N/A

Dato : 05-03-09 11:37

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-09 11:43

SpookiePower skrev:

> Men det jeg så tænkte på, er om det er iorden at de skriver på deres
> hjemmeside, endda på forsiden "Samme priser i butikken som på
> hjemmesiden". ?

Nej.

> Jeg syntes det er ret misvisende, og har jeg noget at komme efter for
> at få mine 200 kr tilbage ?

Nej. Du kan kun anklage dem for vildledende markedsføring. Du kan
ikke omgøre handelen.

--
Bertel

Fra : N/A