Genhusnings-bolig ifm. renovering - fle
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-03-09 13:53

(FUT: dk.bolig)

På kollegiet hvor jeg bor, er der i øjeblikket en gennemgående
renovering af lejlighedernes el-og varme faciliteter som betyder, at vi
som beboere skal pakke vores indbo sammen i et hjørne og forlade
værelset i 5 arbejdsdage (mandag-fredag), mens renoveringen står på.

Vi bliver så genhuset i nogle delvist møblerede værelser som står tomme
til formålet, hvor vi skal sove/opholde os imens.

I praksis foregår det ifølge varmemesteren ved, at vi fredag morgen
indleverer én af vores nøgler på kontoret, hvorefter vi får en nøgle til
det midlertidige værelse udleveret. Denne leveres så tilbage om lørdagen
ugen efter. MEN vi kan først tage dette værelse i brug om lørdagen, når
den forrige lejer har fået sit værelse tilbage.

Jeg spurgte derfor, om der ville være et overlap, hvor den næste beboer
fra fredag morgen vil være i besiddelse af en nøgle til det værelse, som
man pt. bor i, og som man først kan tømme for sine ting fredag aften,
når renoveringen er afsluttet. Til det svare varmemesteren et klart JA!

Nu tænker jeg så, at det er en rimelig lorte-situation, at jeg har
computer osv. stående på et værelse i en hel dag, hvor en vildt fremmed
også har nøgle til. Tvivler på forsikringen vil dække den slags osv.

Hvad skal jeg gøre?

Jeg har mest lyst til slå i bordet hos varmemesteren, og sige at jeg
ikke indleverer min egen nøgle, før jeg er i besiddelse af alle 3 nøgler
til genhusningsværelset, og at jeg nok selv skal overlevere nøglen til
næste beboer når mit eget værelse er færdigt og mine ting er rykket tilbage.

Hvis ikke de vil efterkomme det ønske, må jeg jo sætte en hængelås med
beslag på døren indtil mine ting er i sikkerhed på mit eget værelse
igen, og så må de leve med at få udbedret de skruehuller mv. jeg måtte
forårsage...