ansvar for inventar i lejemål
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-03-09 18:30

Jeg har for 1 års tid siden lejet et lille værelse hos en ældre mand.

Værelset var møbleret, men det fremgår ikke af lejekontrakten.

Møblerne var gamle, slidte og generelt i dårlig stand. Bortset fra et
skrivebord, ønskede jeg ikke at benytte møblerne, så efter aftale med
udlejer blev de anbragt i et loftsrum.

Jeg har nu konstateret at nogle af møblerne har fået fugtskader mens de har
stået på loftet.

Hvem bærer ansvaret for skaden og en evt. erstatning?

Jeg har stadig lejemålet, og forventer ingen problemer når jeg oplyser
udlejer om skaderne, men vil gerne have tingene på det rene.

Fra : Jubii

Dato : 04-03-09 18:16

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> de har
> stået på loftet.
>
> Hvem bærer ansvaret for skaden og en evt. erstatning?

Det er udlejer der har anvist opbevaringsstedet, så det er udlejer der
har ansvaret for skader.
Havde du uden udlejers vidende sat møblerne på loftet, var det dig der
havde ansvaret.