støj i lejligheder
Fra : anonym

Dato : 03-03-09 02:25

Har skåret histiorien væk (løsningen blev at finde et andet sted at sove)

Overboens anlæg har kørt samme sang siden kl 2345.
Banken på hans dør, ringen på dørtelefon giver ingen kontakt.
Lyset er slukket og der er umildbart intet liv at spore.
Lydniveauet i underlejligheden gør søvn meget vanskelig.
Hvad skal man gøre?

I byggeriet er der fælles adgang til sikringsgrupperne samt hpfi relæ.....
Hvor "kriminelt" vil det være simpelthen at slukke for strømmen til hans
lejlighed?

Fra : Carsten

Dato : 03-03-09 07:07

"anonym" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> wrote in message
> I byggeriet er der fælles adgang til sikringsgrupperne samt hpfi relæ.....
> Hvor "kriminelt" vil det være simpelthen at slukke for strømmen til hans
> lejlighed?

Det er nu nok ikke nødvendigt at slukke og lade forblive slukket - i så fald
har han jo et problem med sin fryser som han nok ikke lige synes om. Jeg er
dog ret sikker på at "sluk + tænd med det samme igen" vil få stereoen til at
slukke og forblive slukket.

Carsten

Fra : Jubii

Dato : 03-03-09 07:38

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> synes om. Jeg er dog ret sikker på at "sluk + tænd med det samme igen"
> vil få stereoen til at slukke og forblive slukket.

Og det har staklen ventet ca. 5 timer på.
Ikke et dårligt råd iøvrigt, men hvad mon der er foretaget (sikkert
inden kl. 03)?

Fra : anonym

Dato : 03-03-09 08:43

Jubii skrev:
> "Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen

> Og det har staklen ventet ca. 5 timer på.
> Ikke et dårligt råd iøvrigt, men hvad mon der er foretaget (sikkert
> inden kl. 03)?

Ikke en skid kan jeg oplyse.
Er lige kommet hjem og musikken blæser stadig.
Knolden må ha en bærbar eller ipod koblet til, for trikket med lige at
vippe kontakten virkede ikke.
Må vidst ha en snak med udlejer idag.

Fra : Jubii

Dato : 03-03-09 09:08

"anonym" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Er lige kommet hjem og musikken blæser stadig.
> Knolden må ha en bærbar eller ipod koblet til, for trikket med lige at

Jeg tror nu ikke udlejer har flere rettigheder end du har, til f.eks. at
låse sig ind. Dertil skal der være en nødsituation a.la. vandskade eller
andre skader der skal stoppes øjeblikkelig for ikke at få skader på
bygningen m.m.
Højlydt musik er ikke een af den slags nødsituationer der kan bruges til
at låse sig ind (eller med låsesmed) på.
Spørg det loale politi om det er noget de kan gøre noget ved eller lade
dig gøre noget ved.

Fra : anonym

Dato : 03-03-09 09:12

Jubii skrev:
> [...]
> at låse sig ind (eller med låsesmed) på.
> Spørg det loale politi om det er noget de kan gøre noget ved eller lade

tænkte nærmere udlejer kunne hjælpe i form af udfærdigelse af en
støjklage til knolden.
Men det positive er at det var en hel fornøjelse at tage på arbejde...

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-03-09 10:18

In news:49ac86ee$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
anonym <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> typed:
> [...]
>
> I byggeriet er der fælles adgang til sikringsgrupperne samt hpfi
> relæ..... Hvor "kriminelt" vil det være simpelthen at slukke for

Prøv at læse løsningen fra René i tråden "musik fra nabo" fra d. 28/2 kl.
20.32. Jeg synes at det er en særdeles genial udvej til at komme sådan en
"støjsender" til livs. Det kræver selvfølgelig, at du er villig til selv at
ofre lidt nattesøvn efter at larmen er stoppet, og man må formode at han
selv sover.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Henning

Dato : 03-03-09 11:44

On Tue, 03 Mar 2009 02:25:01 +0100, anonym
> [...]

>Lyset er slukket og der er umildbart intet liv at spore.
>Lydniveauet i underlejligheden gør søvn meget vanskelig.

Kontakt politiet og forklar du er bekymret for din overbo, har har
virket deprimeret den seneste tid. Så kommer de med låsesmed -
overboen skal selv betale regningen hvis han ikke ligger derinde.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-09 11:49

Henning skrev:

> Kontakt politiet og forklar du er bekymret for din overbo, har har
> virket deprimeret den seneste tid. Så kommer de med låsesmed -
> overboen skal selv betale regningen hvis han ikke ligger derinde.

Hvorfor skal overboen betale regningen?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-03-09 14:55

Den Tue, 03 Mar 2009 11:43:56 +0100 skrev Henning:

> Kontakt politiet og forklar du er bekymret for din overbo, har har
> virket deprimeret den seneste tid. Så kommer de med låsesmed - overboen
> skal selv betale regningen hvis han ikke ligger derinde.

Endelig!!
Du er da den første der er bare en lille smule på den rigtige vej.
"du er bekymret for din overbo" - Ja, det kunne jo være at overboen
ligger hjælpeløs i lejligheden, og høj musik er eneste mulighed for at
påkalde opmærksomhed. FÅ SÅ KONTAKTET POLITIET I EN FART!!

---
Karl Erik.
Be aware of people who like cats.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-09 18:01

Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote in

> [...]
> ligger hjælpeløs i lejligheden, og høj musik er eneste mulighed for
> at påkalde opmærksomhed. FÅ SÅ KONTAKTET POLITIET I EN FART!!

Da min underbo tog på weekendtur og efterlod sin lejlighed tændt (alt lys,
kaffemaskine og et eller andet der stod og spillede musik) og altandøren
åben var det første politiet spurgte om da de kom: "Han ligger vel ikke og
er død derinde?". Så det er nok noget de tager ret seriøst hvis man har en
god grund til bekymringen.

Fra : Louise

Dato : 05-03-09 21:48

> åben var det første politiet spurgte om da de kom: "Han ligger vel ikke og
> er død derinde?". Så det er nok noget de tager ret seriøst hvis man har en
> god grund til bekymringen.

Politiet i Århus rykker ikke ud selv om man ringer med sin bekymring for en
nabo, der er stangstiv efter at have ligget i vodka i 2 uger. Ej heller selv
om man fortæller, at han tidligere har forsøgt at tage sit liv flere gange.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-03-09 21:59

"Louise" <lou@laerke.net> wrote in

> [...]
> for en nabo, der er stangstiv efter at have ligget i vodka i 2 uger.
> Ej heller selv om man fortæller, at han tidligere har forsøgt at tage

De har nok haft travlt med noget andet, hvis du kun har ringet 1 gang kan
du ikke konkludere noget.

Fra : Louise

Dato : 05-03-09 22:18

> De har nok haft travlt med noget andet, hvis du kun har ringet 1 gang kan
> du ikke konkludere noget.

Desværre er det sket mere end én gang.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-03-09 23:37

"Louise" <lou@laerke.net> skrev i meddelelsen

> Desværre er det sket mere end én gang.
Deres vurdering må åbenbart være rigtig. Der er ingen grund til at rykke ud
til en mand, fordi han ligger i sprit hele tiden og truer med selvmord, idet
han åbenbart har valgt den form for liv

Kurt

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-03-09 17:22

"Louise" <lou@laerke.net> wrote in

> Desværre er det sket mere end én gang.

Du kan have været uheldig men jeg vil da ikke afvise at de godt kan have
nedprioriteret den slags.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-03-09 16:00

Den Tue, 03 Mar 2009 15:38:36 +0100 skrev lh:

> Det var også min tanke nu da jeg læste indslaget: Er der noget galt???
> Er det kontrolleret om vedkommende er "død" har brug for hjælp eller
> andet......
> Få det undersøgt hurtigst muligt.
>
> lh

Da jeg for et par år siden var i Syd Afrika, og på egen hånd begav mig
ind i de små gader i Johannesburg, var der straks 15 personer der
advarede mig og hjalp mig ud.

I Danmark pisser det os af at nogen benytter en "privat" sti.

Ak ja!

---
Karl Erik.