Finde afdød person
Fra : MFN

Dato : 02-03-09 14:44

Jeg har en bror jeg ikke har set i 9 år. Jeg har stærkt på fornemmelsen han
er afgået ved døden. Hvordan finder jeg frem til ham når kun jeg har hans
navn ? Er der nogen steder man kan søge oplysninger om ens levende eller
afdøde slægtninge, eller er vi ude i det rene detektiv arbejde ?

/Michael

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-03-09 15:21

MFN skrev:
> [...]
> hans navn ? Er der nogen steder man kan søge oplysninger om ens levende
> eller afdøde slægtninge, eller er vi ude i det rene detektiv arbejde ?

Der er vist ikke megen jura i det, men et par hint da: Har du glemt hans
fødselsdag og hvor han boede sidst?

--
Niels

Fra : Ulvir

Dato : 02-03-09 15:32

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Der er vist ikke megen jura i det, men et par hint da: Har du glemt hans
> fødselsdag og hvor han boede sidst?

Så kan folkeregisteret være behjælpelig.. Mod en mindre betaling, vistnok
en 80-90 kroner.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-03-09 15:50

On Mon, 2 Mar 2009 14:43:33 +0100, "MFN" <mfnprivat@msn.com> wrote:

> [...]
>navn ? Er der nogen steder man kan søge oplysninger om ens levende eller
>afdøde slægtninge, eller er vi ude i det rene detektiv arbejde ?

Har du prøvet at få agtsindsigt i dine registreringer hos CPR ?
Måske der kunne komme lidt info der kunne bruges i den videre
forskning ?

/Hans

Fra : Grethe Hoff

Dato : 02-03-09 16:35

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hans navn ? Er der nogen steder man kan søge oplysninger om ens levende
> eller afdøde slægtninge, eller er vi ude i det rene detektiv arbejde ?

Frelsesarmeen er det som slår meg (Frelsens hær heter det visst på dansk),
de har funnet mange med sine kontakter i utlandet. Røde Kors er også et
alternativ.
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : bosol

Dato : 02-03-09 08:55

Det finder du nemt hos http://www.afdoede.dk/

Fra : Hauge

Dato : 02-03-09 17:02

bosol wrote:
> Det finder du nemt hos http://www.afdoede.dk/

Øhm der er da mange afdøde jeg kender til, som ikke kan findes derpå, så den
er da ret ubrugelig.

Mvh Hauge

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-03-09 19:10

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 2 Mar., 15:43, "MFN" <mfnpri...@msn.com> wrote:

> Det finder du nemt hos http://www.afdoede.dk/

De ældste dødsannoncer i databasen er ikke ældre end slutningen af 2006, så
den er ikke særlig brugbar.

Fra : MFN

Dato : 02-03-09 16:58

Beklager hvis jeg ramte den forkerte gruppe. Men tak til alle der har
svaret. Jeg har lidt at gå videre med nu.

/Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 02-03-09 19:21

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev
> Beklager hvis jeg ramte den forkerte gruppe. Men tak til alle der har
> svaret. Jeg har lidt at gå videre med nu.
>
> /Michael

Du kan da også prøve at kikke i www.statstidende.dk, ved dog ikke om du kan
bruge den til at slå tidligere dødsfald op.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?