Hvad må man skrive på en hjemmeside ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-02-09 15:24

for knap 3 år siden ( marts 2006 ) fik jeg voldsomme mavesmerter brækkede
mig en 20 gange - smerterne var identiske med bugspytkirtel infektion , jeg
ringede til Kbh. s lægevagt og fik en Søren Flemming Roed i røret jeg
forklarede hvad jeg lige har skrevet - Søren FR sagde jeg skulle koge noget
vand blande det med sukker og salt drikke det og jeg ville være i bedring -
jeg sagde det tror jeg ikke går og jeg forklarede igen at jeg var ret sikker
på min bugspyt kirtel var inficeret Søren FR
gentog at det skulle behandles med sukker salt og vand ... jeg tænkte så
kunne vi jo så blive ved og vi opgav at komme videre jeg fik noget medicin
taxa fra steno
og dagen efter fik jeg fat i en rigtig læge der kom 8 minutter efter fik mig
indlagt - det viste sig mit bugspytkirtel tal var forhøjet men så var det
heller ikke være jeg blev undersøgt på x og tværs til sidst fandt de så en
ret stor byld på tarmen - der blev suget ud og jeg kom i 2 antibiotika kurre
og jeg var mat men rask efter 3 ugers indlæggelse ....

Nå jeg klagede over Søren Flemming Roed til patient klagenævnet lægelovens §
6 - der godt nok ikke kunne huske noget om nogen bugspytkirtel ( eller
undlod at kommentere det )- men var meget optaget af min diagnose inden for
psykiatrien og et gammelt alkohol misbrug - jeg kunne så ikke lige se
sammenhænget med min henvendelse og det , men jeg formoder med at henvise
til det så må man kunne forstå at han med go grund regnede mig for have
knald i låget og mit opkalde på en eller anden måde mindede om en telefon
spøg ...

Nå men det jeg tænkte på må jeg skrive det på en hjemme side - jeg vedhæfter
selvf al dokumentation fra Hvidover Hospital - vagtlæge osv. ?

men det har jeg har tænkt mig er at opfordre syge mennesker i hoved stads
området til at spørge hvad for en læge de taler med og hvis de så for Søren
Flemming Roed så skal de ligge på og ringe op igen - hvis de har livet kært
..... det mener jeg faktisk i ordets sande betydning - var den byld sprunget
så var jeg død af blod forgiftning ...

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-09 17:06

Bo Mørch Mogensen wrote:

> var den byld sprunget så var jeg død af blod forgiftning

Håbet er lysegrønt

Fra : Andy Dufresne

Dato : 28-02-09 18:00

Bo Mørch Mogensen skrev:
> [...]
> .... det mener jeg faktisk i ordets sande betydning - var den byld sprunget

Ved ikke hvad du håber at få ud af det, men du må skrive hvad der er
rigtigt. Og ingen kan komme efter dig for at sige sandheden - Men mindre
vi taler om forhold hvor du har tavshedspligt, men det har DU ikke her.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-02-09 18:55

"Andy Dufresne" <covershare@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved ikke hvad du håber at få ud af det

at advare andre om risikoen ved at blive behandlet af den læge

>, men du må skrive hvad der er rigtigt.

Det er det - det har jeg 24 a4 sider dokumentasion på
B.la fra Søren Flemming Roed SPECIAL LÆGE I ALMEN MEDICIN selv - han har
dog undladt at forholde sig til
jeg mente der var tale om bugspyt kirtel infektion .. men ligefrem benægtet
det har
han da heller ikke ... ( jeg er ikke sikker på han ved hvad det er )

> Og ingen kan komme efter dig for at sige sandheden -

jamen det er det ..

> Men mindre vi taler om forhold hvor du har tavshedspligt, men det har DU
> ikke her.

netop ikke - men det som jeg tænkte på var om der kunne være tale om en
eller anden form for
æres krænkelse i det - fordi embedes lægen og patient klagenævnet har pure
fri frundet ham

en borger der henvender sig om smerter der er identiske med bugspytkirtel
infektion til lægevagten
der er lægen i sin gode ret til at anbefale det bliver behandlet med sukker
salt og vand - hvis patienten dør
af det jamen så er det beklageligt men det er hvad der kan ske ...

Fra : Brian H

Dato : 28-02-09 21:08

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> at advare andre om risikoen ved at blive behandlet af den læge

Kan man kalde din telefonsamtale for en behandling?

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 28-02-09 22:07

"Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse
> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan man kalde din telefonsamtale for en behandling?

jeg havde en byld på tarmen ( det kunne han ikke vide ) men jeg beskrev
symptomer på inficeret bugspyt kirtel

der til forslog Søren Flemming Roed SPECIALE LÆGE I ALMEN MEDICIN at det
blev behandlet med kogt vand tilsat sukker og salt

det er ikke en behandling - det er livsfarlig t

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-03-09 16:34

Andy Dufresne wrote:
> Ved ikke hvad du håber at få ud af det, men du må skrive hvad der er
> rigtigt. Og ingen kan komme efter dig for at sige sandheden - Men mindre
> vi taler om forhold hvor du har tavshedspligt, men det har DU ikke her.

Har jeg dermed forstået det forkert, når jeg går rundt og tror at det
*er* strafbart eksempelvis at bruge betegnelsen "luder" om en kvinde
hvis indtægt hovedsageligt kommer fra prostitution?

(Vi antager at jeg aldrig har været kunde hos den pågældende kvinde -
rent ujuridisk mener jeg selvfølgelig at såvel kunder som ludere ved lov
burde have pligt til diskretion.)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-09 16:53

Peter Knutsen skrev:

> Har jeg dermed forstået det forkert, når jeg går rundt og tror at det
> *er* strafbart eksempelvis at bruge betegnelsen "luder" om en kvinde
> hvis indtægt hovedsageligt kommer fra prostitution?

Nej, du har ikke misforstået noget, men Andy Dufresne har.

Tjek Straffeloven § 267 og § 270.

§ 267:
Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller
handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser
for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede
i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel
indtil 4 måneder.

§ 270. Er sigtelsens fremsættelse ved sin form utilbørlig
fornærmende, kan straf efter § 267 anvendes, selv om
sandhedsbevis føres; det samme gælder, såfremt
gerningsmanden ikke har haft rimelig anledning til at
fremsætte fornærmelsen.

Straffeloven:

Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-03-09 19:29

> [...]
> såfremt gerningsmanden ikke har haft rimelig anledning til at fremsætte

så er den færdig ( der dog kommer mere )
se :
http://chokmah.dk/sfr.html

jeg ved ikke om min er efter bogen - men jeg vil da sige jeg tager da med
glæde retssagen hvis det kommer an på det
for han er godt nok en drønnert i sit svar til patientklagenævnet - er ca.
80 % af det han har skrevet uden relevans til sagen
og har som jeg ser det kun det formål at devaluere mig som menneske over for
sine kollegaer , der dog godt nok har haft pli nok til ikke at kommentere
hans udenoms snak ( jeg har slettet det på dokumentation ) som ikke berøre
sagen ...jeg gad egentligt nok vide om han må skrive en masse som ikke har
med sagen at gøre ? men nu er han sandt for dyden ikke som folk er flest ...

ps kim jeg har brugt nogen ikke så pæne ord i mine under mapper og i koden -
men når man går ind på siden og læser
så er de ikke brugt - det jeg tænkte på er om hvad der står i undermapper og
kilde kode - kan betragtes som ytring når det "bare" er skrevet så jeg kan
ointere mig på hjemme siden ...

bedste hilsner
BMM

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-09 20:30

Bo Mørch Mogensen skrev:

> [...]
> glæde retssagen hvis det kommer an på det

> ps kim jeg har brugt nogen ikke så pæne ord i mine under mapper og i koden -

Jeg har ikke tjekket, hvad du har i dine koder, men lægen
behøver nu heller ikke lede så meget for at finde grund til
at anlægge sag. Den synlige tekst og din overskrift er
ganske givet nok - også til at han vinder.

Du anklager ham for drabsforsøg. Du skriver, at han er
ubrugelig som læge, og du indikerer, at han ikke er en
rigtig læge. Og der er sikkert mere af samme slags, som jeg
ikke så i min overfladiske læsning.

Rent ujuridisk:
Get over it, og glæde dig i stedet over, at du overlevede.
Kommer du ud i en retssag - hvilket vel alene afhænger af,
om lægen finder din side - vil du ganske givet tabe. Og så
bliver du bare endnu mere forbandet. Du ødelægger dit eget liv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-03-09 21:27

> [...]

Hej Kim :)

> [...]
> heller ikke lede så meget for at finde grund til at anlægge sag. Den
> synlige tekst og din overskrift er ganske givet nok - også til at han

Det er også bare i orden ..men der er faktisk lige et spædbarn der døde med
mavesmerter hvor vagtlægen heller ikke lige gad at køre ud
( det kan selvf ikke udelukkes barnet var død afligevel - men det var ok ,
man må beregne nogen cevile tab efter om lægen er oplagt eller for træt
eller på anden måde optaget til at tage sig af patienterne

> Du anklager ham for drabsforsøg.

Det var det faktisk også hvis det ikke var blevet behandlet eller behandlet
som han forslog det så kunne det nemt have haft dødelig udgang

>Du skriver, at han er ubrugelig som læge

jamen det er jo de erfarringer jeg har gjort ... jeg må jo sådan set gerne
skrive hvad jeg har erfarret

>, og du indikerer, at han ikke er en rigtig læge.

Nahh det er der taget forbehold for med småt ..

> [...]
> en retssag - hvilket vel alene afhænger af, om lægen finder din side - vil

jeg har tænkt mig at ringe og sige til ham at den findes

> Og så bliver du bare endnu mere forbandet. Du ødelægger dit eget liv.

bu me lum nu kan jeg jo blive ret sur - hvis jeg taber der så finder jeg
bare på noget andet
jeg vil sådan set med glæde bruge de næste 25 år af mit liv på at i det
omfang det er muligt at gøre hans liv til en pest

som borger vil man stort set altid tabe over for længen med mindre , som jeg
skriver på siden at lægen bryder sin tavsheds pligt
fjerner højre fod i stedet for venstre eller glemmer en tampon i en
operations står - hvis de 3 ting ikke sker så taber borgeren altid
over for lægen - jeg ser det ikke så meget som et spørgsmål om at tabe eller
vinde men slet og ret - at blive ved med kæmpe også selv om man taber
fordi det er en kamp jeg tror på - en kamp for retfærdighed i forholdet
mellem borger og myndighed - hvor jeg er på borgens side.

Han kan tvinger mig til at få pillet siden ned eller omformuleret som dk
domæne som opretter jeg det på russisk domæne eller lign ...

+ han har faktisk også begået fejl og det kan jeg nok få en læge til at
vidne på i retten - hans mor ville hun er desvære død ( hun var slevf også
læge)

når alt det er sagt så talte jeg min far om det der også er læge - han synes
det var usmageligt det jeg gjorde - men ok sådan er der så meget.

bedste hilsner
Bo

Fra : usnet1@gmail.com

Dato : 29-04-09 13:03

On 5 Mar., 09:01, Carsten Jensen <jen...@duer.ikke.dk> wrote:

> Hvorfor det? Jeg kan sagtens forstå du føler dig krænket, men jeg synes
> ikke at du har ret i den følelse.

Nahh nu var jeg jo sådan set ved at dø at det - det kan jo bringe det
væreste op i selv den bedste

> Ud fra det jeg har læst giver klagenævnet lægen ret i at en behandling
> med vand m.v. er i orden på baggrund af din beskrivelse af lidelsen. Det
> eneste der måske kan give grund til at kritisere lægen er, hvis han har
> glemt at bede dig ringe igen, og det er omtvistet.

det forunderlige ved behandling med postevand i mod hvad jeg beskrev
som bugespytkirtel smerter
( hvad det så også var ) er at det ikke på nogen måde hjælper ...
afgørelsen viser også at smerterne kan være symptom på
4-5 tforskelige ting b.la tarme slyng andre alvorlige ting også til
sidst en ordninær mave forkøelse hvad ganske belejligt ikke kræver
nogen behandling hvorfor det er det nærmste at konkludere efter som
det er det er minst arbjede for lægen at konkludere
var tilfældet hvorfor det også er mit bedste bud at det var derfor han
kom frem til det ..

> Har lægen ret i at han har sagt det, og du bare ikke har hæftet dig ved
> det, er klagenævnet enig med lægen i at han har gjort hvad han skulle, og
> så er der ingen grund til at hænge ham ud.

Han var ved at tage livet af mig ved sin mangelfulde gerning ..

> Har du ret i at han glemte det, skal sådan en forglemmelse, som du ikke
> kender grunden til, så betyde at han skal chikaneres i 25 år? Skal det
> være prisen for at forsøge at hjælpe andre så godt man kan, men så at
> komme til at lave en mindre fejl? Det synes jeg altså ikke.

Hmm nu for de fleste læger i hovedstads område sådan ca 1½ million kr.
i løn om året
det er jo ikke sådan at de springer rundt for egen regning i afrika og
reder malaria syge børn

> At læge nummer to reagerede anderledes kan f.eks. tilskrives at der var
> gået længere tid og at du allerede havde prøvet en anden læges forslag.

altså læge 2 gjorde ikke som søren flemmin roed - der bare rundede det
af i telefonen
men hun havde faktisk bøvl med at komme op og se hvordan jeg havde det
- det er jo noget mere tidskrævende ind bare at bedre patienten om at
drukne sig selv i postevand

> Det kan godt være at du synes at han skulle have reageret på at du
> fortalte ham om en infektion du tidligere havde haft, men uden andre
> sikre tegn kan jeg godt forstå han ikke lader sit faglige skøn diktere af
> en ikke-læge.

læger og jeg er vokset op i mellem læger og sygeplejersker - jeg har
ikke mødt en enste
der synes det var en korekt beslutning hver privat eller sener på
hospitalet ..

\Jeg synes det lyder som om han gjorde det bedste han kunne
> inden for rimelighedens grænser.

jamen han gjorde jo netop ingen tinge overhovedet - hvis det er det
bedste man kan byde på
så er man da ikke lige frem en anvendelig læge

> Hvis du var så sikker på din egen
> diagnose kunne du have sparet opkaldet og være taget direkte på
> skadestuen. Hvorfor gjorde du ikke det?

Carsten jeg jeg fatsholder at Søren Flemmin Roed er en ubrugelig læge
og det er min borger pligt at advare
andre at spille rulette med derres helbrede og bruge ham som læge

http://chokmah.dk/sfr.html

Mv. Bo

Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-03-09 08:02

> [...]

fortalte ham om en infektion du tidligere havde haft, men uden andre
sikre tegn kan jeg godt forstå han ikke lader sit faglige skøn diktere af
en ikke-læge. Jeg synes det lyder som om han gjorde det bedste han kunne
inden for rimelighedens grænser. Hvis du var så sikker på din egen
diagnose kunne du have sparet opkaldet og være taget direkte på
skadestuen. Hvorfor gjorde du ikke det?

Mvh

Carsten