Public Domain
Fra : Rune Jensen

Dato : 28-02-09 15:05

Hvad betyder public domain?

Jeg er i gang med en vejrservice, hvor jeg benytter data fra en side i
public domain - det skal bruges til RSS. Er det lovligt?

Reference side til TOS:
http://www.weather.gov/disclaimer.php

Som jeg forstår det, skal der bare være en henvisning til siden med en
forskrevet tekst - det er jo nemt klaret ved, man tjekker, om siden som
skal bruge scriptet har den tekst i f.eks. en <p>? Og ellers ligger det
i RSSen?

"The information on government servers are in the public domain, unless
specifically annotated otherwise, and may be used freely by the public
so long as you do not 1) claim it is your own (e.g. by claiming
copyright for NWS information -- see below), 2) use it in a manner that
implies an endorsement or affiliation with NOAA/NWS, or 3) modify it in
content and then present it as official government material. You also
cannot present information of your own in a way that makes it appear to
be official government information.."

Nummer 3 er jeg i tvivl om, fordi hvis de vil have en henvisning, bliver
det vel netop en "official government information"?

MVH
Rune Jensen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-02-09 15:26

Rune Jensen wrote:
> [...]
>
> Nummer 3 er jeg i tvivl om, fordi hvis de vil have en henvisning,
> bliver det vel netop en "official government information"?

Du må ikke ændre i informationen, og så præsentere den som officiel
information, eller tilføje noget af din egen infornation og præsentere
denne, så det er uklart, hvad der offciel og hvad der ikke er.

Jan

Fra : Rune Jensen

Dato : 28-02-09 15:34

Jan Kronsell skrev:

> Du må ikke ændre i informationen, og så præsentere den som officiel
> information, eller tilføje noget af din egen infornation og præsentere
> denne, så det er uklart, hvad der offciel og hvad der ikke er.

OK, hvad jeg gør er, jeg oversætter til dansk og jeg konverterer til km
fra miles (så begge vises). Ellers er det det samme. Disclaimerteksten
(hvad den så end er, må jeg finde ud af), den kommer med i RSSen og på
selve hovedsiden. Så kan man se, hvor dataene kommer fra (vel det, de
vil have)

Oversættelsen er vel i og for sig det samme som at tage en Google Translate?

Er der noget til hinder for, man laver en konvertering, når begge, miles
og km vises?

Jeg ændrer alene ved at oversætte, jo..

MVH
Rune Jensen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-03-09 14:14

Rune Jensen wrote:

> [...]
> Translate?
> Er der noget til hinder for, man laver en konvertering, når begge,

Jeg tror, men indrømmer at jeg ikke er sikker, at din oversættelse skal
godkendes.

Jan