Arv. mm.
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 20:04

Min far døde for et par år siden og min mor sidder i uskiftet bo.
Min far havde 2 børn fra tidligere ægteskab som min mor ikke kendte til.
Det ene barn bliver hun oplyst om i skifteretten og han modtager 32000 kr i
arv - eller for at give afkald på arv.
Det andet barn (2) får min mor først kendskab til fornylig da hun modtager
et brev fra en advokat
hvor barn 2 gør krav på at modtage tilsvarende beløb. Efter lidt diskussion
om dette indviliger min mor i at betale 32.000 til
barn 2.

Hun modtager så brev fra barn2 advokat i dag hvor min mor bedes indbetale
ialt 40.000 kr.
32.000 kr i arv samt 8000 kr. til at dække hendes advokatudgifter.

De 32000 er ok men hun skal vel ikke have dækket udgifter til advokaten også
?

Mvh. Allan

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-02-09 21:10

Allan M wrote:

> [...]
> 32.000 kr i arv samt 8000 kr. til at dække hendes advokatudgifter.
>
> De 32000 er ok men hun skal vel ikke have dækket udgifter til

Har du ikke kunnet bruge nogen af de svar du allerede har fået på
spørgsmålet?

Hvis ikke, vil det i reglen være hensigtsmæssigt at fortsætte i en
tidligere tråd, bl. a. fordi der deri indgår afklaringer af
omstændighederne.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-09 21:31

> Har du ikke kunnet bruge nogen af de svar du allerede har fået på
> spørgsmålet?

Vil du ikke være rar og henvise til de svar jeg har fået på dette spørgsmål
?
Lige meget hvor mange gange jeg læser tråden igennem kan jeg ikke se at jeg
har stillet
dette spørgsmål og derfor heller ikke fået noget svar på det.

Grunden til en ny tråd er dette spørgsmål ikke rigtig har noget at gøre med
det oprindeligt stille spørgsmål.

Mvh. Allan

Fra : alexbo

Dato : 26-02-09 21:47

"Allan M" skrev

> De 32000 er ok men hun skal vel ikke have dækket udgifter til advokaten
> også

Nej ikke arvingens advokat, det må arvingen selv klare.
Jeg forstod det ellers sådan at det er din mors advokat der håndterer sagen,
så lad ham bytte de 32.000 kr med et arveafkald, han har sikkert også et
honorarkrav.

Hvis jeg har misforstået det, så skriv til arvingens advokat at din mor er
villig til at betale 32.000 kr for et arveafklad, men honoraret vil hun ikke
have
noget med at gøre.
evt. skriv direkte til arvingen.

mvh