Fradrag ved ægteskab
Fra : Bent Laursen

Dato : 24-02-09 17:34

Min kæreste har arvet det fædrene guld og vil leve af det indtil at hun går
på pension om 10 år, Så er mit spørgsmål vil det være en god ide rent
økonomisk at giftede os for at få det her fradrag.

Eller rettere sagt det fradrag som ægtefæller fik når konen gik hjemme er
det der stadigvæk?

Fra : Carsten

Dato : 24-02-09 18:28

"Bent Laursen" <bl@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> økonomisk at giftede os for at få det her fradrag.
>
> Eller rettere sagt det fradrag som ægtefæller fik når konen gik hjemme er

æhh, mener du "ægtefælles uudnyttede bundfradrag" i skattesammenhæng ?

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 24-02-09 18:29

> [...]
> økonomisk at giftede os for at få det her fradrag.
>
> Eller rettere sagt det fradrag som ægtefæller fik når konen gik hjemme er

http://www.familieadvokaten.dk/Emner/512.html

Carsten

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-02-09 18:58

Bent Laursen skrev den 24-02-2009 17:33:
> [...]
> økonomisk at giftede os for at få det her fradrag.
>
> Eller rettere sagt det fradrag som ægtefæller fik når konen gik hjemme er

Hvis formuen er så stor, at hun kan leve af den i 10 år, så skal I dog
lige tænke på, at evt. kapitalindkomster "spiser" af personfradrag og
uudnyttet bundfradrag af mellemskatten.

Ellers har du ret i, at uudnyttede fradrag kan overføres til ægtefælle.

For at være helt sikker, så har I nok også råd til de 300 kroner et
bindende svar koster hos SKAT.

Ovenstående er naturligvis min private holdning.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 26-02-09 00:40

On 24/02/09 17:33, in article go17h2$kfp$1@aioe.org, "Bent Laursen"
<bl@hotmail.com> wrote:

> [...]
> økonomisk at giftede os for at få det her fradrag.
>
> Eller rettere sagt det fradrag som ægtefæller fik når konen gik hjemme er

Ja. Min mors mand er arbejdsløs og hun får hans fradrag.

Fra : Knut

Dato : 26-02-09 07:13

> [...]
> økonomisk at giftede os for at få det her fradrag.
>
> Eller rettere sagt det fradrag som ægtefæller fik når konen gik hjemme er

Hvordan hænger evt. fradrag sammen med arv?
At din kæreste arver er vel en engangskapitaltilførsel, som evt. rammes af
arvebeskatning.
De fradrag man kan fordele/udligne ægtefæller imellem handler om
indkomstforhold fra arbejde eller kapital.

knut