Spørgsmål ifm. tvangsauktionsvilkår
Fra : JHB

Dato : 22-02-09 10:39

Hej, håber det er den rigtige gruppe.

Jeg påtænker at købe et hus på tvangsauktion og har i den forbindelse et par
spørgsmål på nogle punkter som jeg føler mig usikker på.

Udsnit af Justitsministeriets tvangsauktionsvilkår

6. Køberens forpligtelser

A.

Opfyldelse af auktionsbudet

Auktionsbudet anvendes, så langt det rækker, til dækning af hæftelserne i
prioritets - ordenen. Hæftelsernes nøjagtige størrelse oplyses under
auktionen.

Auktionsbudet opfyldes således:

a. Køberen overtager de hæftelser, der ikke kan kræves udbetalt.
Overtagelsen er dog betinget af, at restancer og eventuelle særlige afdrag
betales inden 4 uger efter auktionens afslutning.

b. Køberen betaler de hæftelser, der kan kræves udbetalt.

Beløb, der skal betales efter pkt. b, betales inden 6 måneder efter
auktionens slutning.

Hvad betyder det ret praktisk, når der er opgivet følgende og huset sælges
til et auktionsbud på 150000kr som betales kontant, (dvs. pengene skal ikke
lånes)?

1. Fordring
2. Restgæld
3. Restancer
4. Hæftelser

Hæftelse nr. 1 obligationslån
450000
400000
40000
0

Hæftelse nr. 2. Pantebrev
200000
150000
15000
200000

Hvilke udgifter kan man forvente at skulle betale udover følgende?

a.. Størstebeløbet
b.. Auktionsbudet
c.. Auktionsafgift, (0,5% af auktionsbudet)
d.. Skøde
e.. Tinglysningsafgift på skøde, (1400kr. + 0,6% af
ejendomsværdi/auktionsbud).

Mvh

Jørn

Ps. Hvis der er nogen som har erfaring/købt på tvangsauktion, hører jeg også
gerne fra dem.

Fra : bosol

Dato : 23-02-09 03:05

On 22 Feb., 11:38, "JHB" <jhb...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jørn
>
> Ps. Hvis der er nogen som har erfaring/købt på tvangsauktion, hører jeg også

Den person som har mest erfaring er Låsby Svendsen , da han køber
alle de tvangsejendomme han kan komme til at købe for en slik !

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-09 12:22

JHB skrev:

> Jeg påtænker at købe et hus på tvangsauktion og har i den forbindelse et par
> spørgsmål på nogle punkter som jeg føler mig usikker på.

Hvis du ikke har set det, giver tre advokater i dag i
Berlingske Tidende en række gode råd omkring købe af ejendom
på auktion:
http://www.dinepenge.dk/bolig/artikel/sadan-kober-du-pa-tvangsauktion

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-02-09 12:26

Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis du ikke har set det, giver tre advokater i dag i Berlingske Tidende
> en række gode råd omkring købe af ejendom på auktion:
> http://www.dinepenge.dk/bolig/artikel/sadan-kober-du-pa-tvangsauktion

Nedentående tilhørende artikel er også relevant læsning:
http://www.dinepenge.dk/brevkasse/gor-godt-kob-pa-tvangsauktion

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk