Kan man sætte en fartpiot på en BMW 330d E~
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-09 13:31

Nu har jeg fået mig min nye BMW 330d og for pokker da hvor er det en
lækker bil! Bilen er fra 2006 men er som ny. Den havde kørt 9000km da
jeg købte den og på en uge har den nu fået sig 1000 km mere.

Til længere ture på motorvej savner jeg dog lidt en fartpilot. Bilens
231hk glemmer man hurtigt og uden at ville ligger man og kører alt for
stærkt. Hvis man vil holde den under 120 skal man sidde med en meget
let venstrefod, da det mindst lille dab på speederen får den op på
bøde-fart.

Kan man få eftermonteret en fartpilot hos BMW på sådan en fætter?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Henrik B.

Dato : 05-03-09 21:45

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> stærkt. Hvis man vil holde den under 120 skal man sidde med en meget
> let venstrefod, da det mindst lille dab på speederen får den op på

Du mener at glemmer bilens kraftige moment? )

--
http://www.rescue-saab.com/
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian H

Dato : 05-03-09 21:48

> Hvis man vil holde den under 120 skal man sidde med en meget
> let venstrefod, da det mindst lille dab på speederen får den op på
> bøde-fart.

Prøv med en lidt tungere venstre fod, så skal du bare se... så kører du slet
ikke så stærkt længere ;)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-03-09 21:48

On Thu, 5 Mar 2009 12:30:37 -0800 (PST), Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>stærkt. Hvis man vil holde den under 120 skal man sidde med en meget
>let venstrefod, da det mindst lille dab på speederen får den op på

Min venstre fod betjener koblingen - brug den dog til at sparke
skærmen i stedet for )))) Og god fornøjelse med dyret - vil tro jeg
også kunne få problemer med at køre "pænt", hvis jeg havde sådanne
ressourcer til rådighed. (drømmer stadig om E-typen...som bare
sparkede røv!...og i den grad legede med mit styrebrev - det gjorde
den altså...og den ville så gerne, så .........."hun gjorde næsten
ikke modstand" (Jørgen Ryg) )))))))))))) )

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-09 13:58

On Mar 5, 9:47 pm, "Brian H" <br...@something.com> wrote:

> Prøv med en lidt tungere venstre fod, så skal du bare se... så kører du slet
> ikke så stærkt længere ;)

ach ya

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 05-03-09 14:05

On Mar 5, 9:48 pm, Ivan Madsen <karinogi...@gmail.com> wrote:

> Min venstre fod betjener koblingen - brug den dog til at sparke
> skærmen i stedet for )))) Og god fornøjelse med dyret

Tak, jeg glæder mig til at køre på arbejde hver morgen, pludselig er
det ikke så svært at komme ud af sengen

> - vil tro jeg
> også kunne få problemer med at køre "pænt", hvis jeg havde sådanne
> ressourcer til rådighed.

Ja jeg prøver at være artig, men det er ikke nemt! Det er jo
fuldstændig uden drama at få bilen op på 150-170. En overhaling på
motorvejen i 5 gear og vupti så ligger man med hastigheder der kan
koste kortet. Men forsatan hvor er det dog en lækker flydende
fornemmelse at køre den.

Utroligt at den ligger på samme forbrug som vores Renault Gran Scenic,
selvom Renaulten har 100hk mindre.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 05-03-09 22:34

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

>Kan man få eftermonteret en fartpilot hos BMW på sådan en fætter?

Yeps, snak du med din forhandler om det, det er jeg 99,9% sikker på du kan,
på min 320d E46, er det bare et nyt rat, og så er der pilot i. Så de nyere
modeller skulle overraske mig meget hvis ikke også de er med på den.

Jeg vil skyde på 3-5000kr hvis ikke du skal have sportsrat i og ny airbag,
men snak med din forhandler, han kan give dig en korrekt pris.

Mvh
Jacob

Fra : Lars

Dato : 07-03-09 15:39

On Thu, 5 Mar 2009 22:34:08 +0100, "Jacob Rungwald"
<jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:

> [...]
>på min 320d E46, er det bare et nyt rat, og så er der pilot i. Så de nyere
>modeller skulle overraske mig meget hvis ikke også de er med på den.

Det er ikke i rattet - de har nemlig flyttet betjeningen til
fartpiloten fra rattet til en "stilk" i venstre side under den der
betjener blinklys mv.

Om den kan eftermonteres ved jeg ikke - men mon ikke... Den sad der
allerede i min 330iA E90 da jeg overtog den fra dens tidligere ejer :D

** Lars

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 06-03-09 00:33

Ja mon ikke man kan.

> [...]
>
> Jeg vil skyde på 3-5000kr hvis ikke du skal have sportsrat i og ny airbag,
> men snak med din forhandler, han kan give dig en korrekt pris.

Jeg er enig i det jacob skriver her - jeg fik gjort det samme på min
E46 - men jeg synes dog at have hørt/læst/følt at BMW er gået væk fra
knapperne i ratten og tilbage til stilk - og så er det måske endda
endnu billigere for dig.

Til OP: Tillykke med vognen - mage til federe køremaskine skal man
lede længe efter. Er der automatgear i og hvad går du så på literen?
13-15?

- Flemming Kanstrup

Fra : kanstrupperne@stofan~

Dato : 06-03-09 00:35

> Kan man få eftermonteret en fartpilot hos BMW på sådan en fætter?

Jeg glemte helt - hvis du bor nær København, vil jeg varmt anbefale NJ
automobiler på Amager til den slags - ring og snak med Jacob.

- Flemming Kanstrup

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-03-09 08:37

kanstrupperne@stofanet.dk skriver:

> Jeg glemte helt - hvis du bor nær København, vil jeg varmt anbefale NJ
> automobiler på Amager til den slags - ring og snak med Jacob.

Lars bor i Spanien

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-09 01:06

On Mar 6, 8:33 am, kanstruppe...@stofanet.dk wrote:

> [...]
> E46 - men jeg synes dog at have hørt/læst/følt at BMW er gået væk fra
> knapperne i ratten og tilbage til stilk - og så er det måske endda

Det lyder godt. Jeg kunne forestille mig at det ikke er helt billigt
at skifte rattet, da det en har knapper til telefon, aircon og radio.

> Til OP: Tillykke med vognen - mage til federe køremaskine skal man
> lede længe efter.

tak tak, jeg er som et barn efter juleaften.

> Er der automatgear i og hvad går du så på literen?
> 13-15?

Det er manuelt skift og indtil videre ligger jeg på et blandet forbrug
på 13,3 km/liter, men jeg vil tro jeg kan få den op over 15 når
begrejstringen over den nye bil daler en smule og jeg begynder at køre
lidt pænere.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : TL

Dato : 16-03-09 10:17

On Fri, 6 Mar 2009 00:06:22 -0800 (PST), in dk.fritid.bil Lars
> [...]

>på 13,3 km/liter, men jeg vil tro jeg kan få den op over 15 når
>begrejstringen over den nye bil daler en smule og jeg begynder at køre

Jeg får ikke meget mere end 10km/l i min 2007 335i Coupe (aut) ved
blandet kørsel. Indrømmet, selv efter næsten to år kører jeg ikke
meget pænere. Begejstringen daler ganske enkelt ikke.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-09 01:12

On Mar 6, 8:34 am, kanstruppe...@stofanet.dk wrote:

> Jeg glemte helt - hvis du bor nær København, vil jeg varmt anbefale NJ
> automobiler på Amager til den slags - ring og snak med Jacob.

Tak for tippet, men som Klaus påviser, er der lidt langt til
københavn. At bo i spanien er nok også årsagen til at jeg kan betale
mig fra sådan en bil. Jeg betalte 7 procents registreringsafgift på
bilen

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jensen

Dato : 06-03-09 10:53

On Thu, 5 Mar 2009 12:30:37 -0800 (PST), Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Hvis man vil holde den under 120 skal man sidde med en meget
>let venstrefod...

Ey?

Er du handikneppet eller mener du højrefoden?

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-03-09 03:47

On Mar 6, 10:53 am, Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> Ey?
>
> Er du handikneppet eller mener du højrefoden?

Nu kører jeg på min måde, så kører du på din
Det var naturligvis en svupser og der skulle have stået højrefod.

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Lars

Dato : 07-03-09 15:56

> [...]

>lækker bil! Bilen er fra 2006 men er som ny. Den havde kørt 9000km da
>jeg købte den og på en uge har den nu fået sig 1000 km mere.

Tillykke med den - det er bare et super lækkert stykke automobil!

> [...]
>bøde-fart.
>
>Kan man få eftermonteret en fartpilot hos BMW på sådan en fætter?

Og lige for at vise hvor det er den sidder - fartpiloten - se her

http://larscph.smugmug.com/gallery/7356659_cMfkB#473510583_CAtbw

Det er "stilken" under blinkeren i venstre side af rattet. Så vidt jeg
kan se er det et stykke plastic der sidder mellem de to (blinker og
fartpilot) så med lidt held er det lige til at sætte på!

hilsen Lars

Fra : Morsing

Dato : 15-03-09 20:48

HejLars,

Tillykke med den nye bil - den blier du helt sikkert glad for. Jeg har selv
en E91 320d fra '08 med fartpilot, og kan stadig ikke forstå at det ikke er
standard; men sådan er BMW jo.

Anyway, jeg tjekkede på Schmiedmann's hjemmeside, de sælger en fartpilot til
eftermontering, så det kan i hvert fald lade sig gøre. God fornøjelse med
din bil.

Martin