/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En BMW?
Fra : Søren Sømand


Dato : 05-03-09 17:31

Hej med jer. Jeg har kig på en af de nye Mini'er (brugt) men har ikke hørt
ret meget om dem selvom de har været her i nogle år efterhånden. Så vidt
jeg ved at det BMW der har bygget dem, så betyder det at de har BMW
kvalitet, eller er det Engelsk byggekvalitet?
Nogle erfaringer, rygter eller fordomme??
Mvh
Søren Sømand


 
 
Kent Oldhøj (05-03-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 05-03-09 21:20

=?iso-8859-15?Q?S=F8ren_S=F8mand?= <soren@sotoq.dk> wrote in
news.uqbut11bsyc6yq@zepto4200:

> Hej med jer. Jeg har kig på en af de nye Mini'er (brugt) men har ikke
> hørt ret meget om dem selvom de har været her i nogle år efterhånden.
> Så vidt jeg ved at det BMW der har bygget dem, så betyder det at de
> har BMW kvalitet, eller er det Engelsk byggekvalitet?

Nu skriver du ikke om det er en Mk1 eller en Mk2 du er interesseret i,
men da Mk2'eren er fra 2007 og frem, så er det nok en brugt Mk1 du er
interesseret i.

Mk1'eren har en Chrysler 1.6'er der er robust men kendt for at bruge
relativt meget benzin. Især Cooper S.

Mk2 har en motor der er bygget i fællesskab med PSA (samme motor ligger
f.eks. i Citroën C4 THP), men MINI Cooper har BMW's patenterede
Valvetronic. Mk2 modellerne kører markant længere på literen.

Alle MINI'er samles i England. Kvaliteten er iorden, men ikke med samme
finish som BMW. Plastik ligner og føles som plastik.

Jeg har ikke ejet en MINI, men lejet rigtig mange (+20), både One, Cooper
og Cooper Cabriolet, Cooper også som Mk2. Jeg har også prøvet en enkelt
Cooper S Mk2.

Det er en rigtig sjov bil! Men den er dyr i indkøb, især hvis man vil
have en smule luksus.

Glem MINI One. Det er en fin bil, men motoren lever slet ikke op til
bilens formåen og du vil sandsynligvis fortryde på sigt. Gå efter en
Cooper med rigeligt udstyr. Udstyret afspejler sig slet ikke i
brugtprisen når man ser hvad det kostede fra ny.

Hvis du kigger på en Cooper Cabriolet, så få den med baksensor. Man kan
INTET se bagud især med taget nede.

Hvis du vil prøve forskellen på MINI One og Cooper, så har driveon.net en
One de lejer ud (ring og spørg, den er ikke på deres hjemmeside), og de
andre MINI'er findes i rigeligt tal hos rentamini.com.

Det største problem ved at købe en brugt MINI er at have tålmodighed nok
til at finde den helt rigtige. De ER sjove at køre i

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Søren Sømand (05-03-2009)
Kommentar
Fra : Søren Sømand


Dato : 05-03-09 23:16

Hej Ken, tak for det, det er super med noget ekspertise... Hvordan ser man
foreskel på Mk1 og Mk2 ud over årstal? HK?
Hvis de første er så uøkonomiske er de så nogle af dem der er faldet i
pris i tyskland? Det skal jeg da lige have regnet på..

Jeg har faktisk kig på en diesel som den her:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Mini-Clubman-Cooper-1,6-4d.-D_ID426344.htm
men med 110HK er den vel heller ikke så sjov som de 175HK Cooper S har?

Lige den her er nok er fake annonce da den er så meget billigere, men det
skal nok være en clubman vi skal have og de er vel i benzin udgaven alle
Mk2 eftersom de kom senere?

Jeg skal helt sikkert også ned til rent-a-mini, men har bare ikke rigtig
haft en anledning endnu.
/Søren


Den 05.03.2009 kl. 21:19 skrev Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com>:

> =?iso-8859-15?Q?S=F8ren_S=F8mand?= <soren@sotoq.dk> wrote in
> news.uqbut11bsyc6yq@zepto4200:
>
>> Hej med jer. Jeg har kig på en af de nye Mini'er (brugt) men har ikke
>> hørt ret meget om dem selvom de har været her i nogle år efterhånden.
>> Så vidt jeg ved at det BMW der har bygget dem, så betyder det at de
>> har BMW kvalitet, eller er det Engelsk byggekvalitet?
>
> Nu skriver du ikke om det er en Mk1 eller en Mk2 du er interesseret i,
> men da Mk2'eren er fra 2007 og frem, så er det nok en brugt Mk1 du er
> interesseret i.
>
> Mk1'eren har en Chrysler 1.6'er der er robust men kendt for at bruge
> relativt meget benzin. Især Cooper S.
>
> Mk2 har en motor der er bygget i fællesskab med PSA (samme motor ligger
> f.eks. i Citroën C4 THP), men MINI Cooper har BMW's patenterede
> Valvetronic. Mk2 modellerne kører markant længere på literen.
>
> Alle MINI'er samles i England. Kvaliteten er iorden, men ikke med samme
> finish som BMW. Plastik ligner og føles som plastik.
>
> Jeg har ikke ejet en MINI, men lejet rigtig mange (+20), både One, Cooper
> og Cooper Cabriolet, Cooper også som Mk2. Jeg har også prøvet en enkelt
> Cooper S Mk2.
>
> Det er en rigtig sjov bil! Men den er dyr i indkøb, især hvis man vil
> have en smule luksus.
>
> Glem MINI One. Det er en fin bil, men motoren lever slet ikke op til
> bilens formåen og du vil sandsynligvis fortryde på sigt. Gå efter en
> Cooper med rigeligt udstyr. Udstyret afspejler sig slet ikke i
> brugtprisen når man ser hvad det kostede fra ny.
>
> Hvis du kigger på en Cooper Cabriolet, så få den med baksensor. Man kan
> INTET se bagud især med taget nede.
>
> Hvis du vil prøve forskellen på MINI One og Cooper, så har driveon.net en
> One de lejer ud (ring og spørg, den er ikke på deres hjemmeside), og de
> andre MINI'er findes i rigeligt tal hos rentamini.com.
>
> Det største problem ved at købe en brugt MINI er at have tålmodighed nok
> til at finde den helt rigtige. De ER sjove at køre i
>



--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Kent Oldhøj (06-03-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 06-03-09 02:09

=?iso-8859-15?Q?S=F8ren_S=F8mand?= <soren@sotoq.dk> wrote in
news.uqcas2qusyc6yq@zepto4200:

> Hej Ken, tak for det, det er super med noget ekspertise... Hvordan ser
> man foreskel på Mk1 og Mk2 ud over årstal? HK?

Det er en indikator, ja. Mk1 har 115 som Cooper og 163-170 som Cooper S
(afhængig af årgang. Mk2 har 120 som Cooper og 175 som Cooper S.

Men de ligner hinanden forfærdelig meget. Forfra er der en sikker
forskel: Mk1 har vinduesviskerne monteret på lakeret karosse, mens Mk2
har dem monteret på et stykke matsort lige under ruden. Mk1's motorhjelm
falder mere, mens Mk2 er mere vandret.

Bagpå har Mk1 smallere lygter, med baklys for neden. Mk2 har bredere
lygter med baklys midt i lygten.

> Hvis de første er så uøkonomiske er de så nogle af dem der er faldet i
> pris i tyskland?

Mk1 er generelt faldet lidt i pris da den nye model kom. Sådan er det jo.

> Jeg har faktisk kig på en diesel som den her:
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Mini-Clubman-Cooper-1,6-4d.-D_I
> D426344.htm men med 110HK er den vel heller ikke så sjov som de 175HK
> Cooper S har?

Sådan en Cooper D er slet ikke så tosset. Den følger fint med en Cooper,
men matcher naturligvis ikke en Cooper S. Spørgsmålet er om det skal være
en Cooper S. En Cooper (D) er faktisk ganske rap.

> det skal nok være en clubman vi skal have og de er vel i benzin
> udgaven alle Mk2 eftersom de kom senere?

Jeps. Både Clubman og Cooper D er altid Mk2'ere.

>
> Jeg skal helt sikkert også ned til rent-a-mini, men har bare ikke
> rigtig haft en anledning endnu.

De har osse Clubman Clubman er iøvrigt noget mere komfortabel,
sikkert fordi den har længere akselafstand, men den er stadig sjov at
køre om hjørner med.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste