Mænd der hader kvinder
Fra : Esben

Dato : 28-02-09 18:21

Har ikke læst bogen/bøgerne.

Kommer lige fra biffen. Fed film. Synes ikke den bliver for grovkornet
eller effektjagende, hvad man jo egenlig kunne frygte ud fra
handlingsskelettet.

Flot fortalt i billeder/handling og ansigtsudtryk, hvad bogen sikkert
skulle bruge mange ord på at sige.

Som en der ikke har læst den var den dog ikke overraskende -
gennemskuede hurtigt sammenhængene, men det gjorde ikke noget fordi det
var godt fortalt og karaktererne i filmen var overbevisende.

Slutter heldigvis ikke i for meget action, men med plads til følelserne
- og forståelse for deres fravær med baggrund i den kvindelige
hovedpersons historie.

Andre indtryk?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-02-09 18:43

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Har ikke læst bogen/bøgerne.

Så ville jeg med det samme skaffe alle 3 bøger og så give dig selv en
fantastisk oplevelse.

De SKAL læses i rigtigt rækkefølge.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Esben

Dato : 01-03-09 00:56

> Så ville jeg med det samme skaffe alle 3 bøger og så give dig selv en
> fantastisk oplevelse.
>
> De SKAL læses i rigtigt rækkefølge.

Hej Jesper!

Jeg læser stort set ikke skønlitteratur. Men god film.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : tina hedeman

Dato : 01-03-09 08:24

hej

jeg har læst bogen og set filmen, og ved godt de ikke kan få det hele med.
men man mangler lidt at se at erika og mikael har et forhold.
Synes også i bogen at lisbeth virker meget utilkomlig og synes ikke hun var
sådan i filmen.
Men de kan jo ikke få det hele med. Men god film synes jeg..
tina

Fra : jespero

Dato : 01-03-09 20:44

> Så ville jeg med det samme skaffe alle 3 bøger og så give dig selv en
> fantastisk oplevelse.
>
> De SKAL læses i rigtigt rækkefølge.

Jeg har endnu ikke set filmen men læst bøgerne og er uening med dig den
første er god men det to sidste er noget værre bras hvor man jo kender
plottet Lisbeth er usjkyldig og det bruges der mange sider på at de
"dumme" politifolk skal forstå. Og da hun bliver levende begravet mister
denhelt sin realitetssans.
Så lad være med at læse bøgerene det er spild af tid.
jespero

Fra : ASKF

Dato : 03-03-09 00:22

jespero ytrede sig i <1ivx2s2.1xcafh8tjsbxgN%jesper@spamhulfoto.dk> med
dette:

> [...]
>denhelt sin realitetssans.
>Så lad være med at læse bøgerene det er spild af tid.

Gælder det ikke for alle krimier?

De fungerer godt som serier og film, men er kedelige at læse.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-03-09 09:51

ASKF wrote:

> Gælder det ikke for alle krimier?
>
> De fungerer godt som serier og film, men er kedelige at læse.

Nej, det gælder ikke alle krimier.

Per V
--
Vær god ved politiet!
http://www.soundlantern.com/UpdatedSoundPage.do?ToId=15187

Fra : Steen

Dato : 06-03-09 14:07

On 2009-03-03 09:51:08 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> said:

> Nej, det gælder ikke alle krimier.
>
> Per V

Nix, Da Vinci var en god bog, og en rigtig skodfilm.

Jeg var i biffen i går og se Mænd der.....
God film, der dog blev skæmmet af en rædsom lydside.
Jeg vil tro biografen har fået fat i en dårlig kopi - det lød som om
der stod en tørretumbler udenfor døren - og det blev ved under /hele/
filmen!

Jeg vil da også anbefale at læse bogen - der er mange detaljer man ikke
får med i filmen...og så kan den nok købes til en halvtredser

Fra : Per Vadmand

Dato : 06-03-09 15:19

Steen wrote:

> Nix, Da Vinci var en god bog, og en rigtig skodfilm.

Der kan man se - jeg syntes, bogen var så ringe, at jeg ikke gad se filmen -
på trods af at Hanks er en af mine yndlingsskuespillere.

Per V

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-03-09 20:13

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil da også anbefale at læse bogen - der er mange detaljer man ikke
> får med i filmen...og så kan den nok købes til en halvtredser

Hvilken bio og hvad tid?

Jeg så den i Falkoner kl. 21.40 og der fejlee lyden ikke noget.

I øvrigt er jeg ikke enig med dig i at den er god - den er fabalagtig
fremragende.

Og bøgerne er også absolut et must.

Fra : Steen

Dato : 06-03-09 22:52

> Hvilken bio og hvad tid?

Randers i går klokken 20.00

Fra : Steen

Dato : 12-03-09 15:49

On 2009-03-06 14:06:36 +0100, Steen <isteen+usenet@gmail.com> said:

> [...]
> Jeg vil tro biografen har fået fat i en dårlig kopi - det lød som om
> der stod en tørretumbler udenfor døren - og det blev ved under /hele/

Jeg vil lige nævne, at jeg gjorde biografen opmærksom på den dårlige lyd.
Det var en defekt ventilatorrem, og Nordisk Film har tilbudt mig et par
nye billetter

Fra : Per Vadmand

Dato : 12-03-09 17:10

Steen wrote:

> Jeg vil lige nævne, at jeg gjorde biografen opmærksom på den dårlige
> lyd. Det var en defekt ventilatorrem, og Nordisk Film har tilbudt mig
> et par nye billetter

Sådan!

Per V

Fra : Steen

Dato : 12-03-09 18:42

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Sådan!

Ja, det er da service

Fra : TL

Dato : 16-03-09 02:13

On Fri, 6 Mar 2009 14:06:36 +0100, in dk.kultur.film Steen
<isteen+usenet@gmail.com> wrote:

>Nix, Da Vinci var en god bog, og en rigtig skodfilm.

Bogen er en fornærmelse af læserens intelligens. Filmen er værre.

--
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-03-09 10:18

TL wrote:

> Bogen er en fornærmelse af læserens intelligens. Filmen er værre.

Jeg vil gerne nuancere det lidt mere: Bogen starter godt, bygger en stemning
og en spænding op, der gør, at man bliver fanget - hvorefter den taber det
hele på gulvet på de sidste 50-100 sider ved at komme med en "løsning" på
plottet, der er så tåbelig, at man føler sig til grin. Lidt ligesom
"JFK"-filmen, der er bygget op på samme måde.

Da Vinci-filmen gad jeg ikke se. Måskle kan Tom Hanks redde den, men jeg
tvivler.

Per V

Fra : TL

Dato : 16-03-09 10:28

On Mon, 16 Mar 2009 10:18:13 +0100, in dk.kultur.film "Per Vadmand"
<perve@post.tele.dk> wrote:

>Jeg vil gerne nuancere det lidt mere: Bogen starter godt, bygger en stemning
>og en spænding op, der gør, at man bliver fanget -

Jeg er uenig. Hvis jeg vil læse en knaldroman er der mange, der er
bedre. Jeg synes ikke, at da Vinci Koden fangede særlig godt.
Hvis jeg vil læse en spændende historie i stil med da Vinci koden, om
historiske sammensværgelser og den slags, så er Foucaults Pendul både
velskrevet og spændende.

>hvorefter den taber det
>hele på gulvet på de sidste 50-100 sider ved at komme med en "løsning" på
>plottet, der er så tåbelig, at man føler sig til grin.

Ja, også det.

>Da Vinci-filmen gad jeg ikke se. Måskle kan Tom Hanks redde den, men jeg
>tvivler.

Jeg så den kun fordi jeg var fastspændt i en stol i 14 timer mellem
Los Angeles og Hong Kong.

Tom

--
Formula for success: rise early, work hard, strike oil.
- J. Paul Getty

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 16-03-09 11:00

Per Vadmand wrote:
> Da Vinci-filmen gad jeg ikke se. Måskle kan Tom Hanks redde den, men
> jeg tvivler.

Det kunne han ikke.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-03-09 13:22

Esben skrev bl.a.:

> Kommer lige fra biffen. Fed film. Synes ikke den bliver
> for grovkornet eller effektjagende, hvad man jo egenlig
> [...]

Jeg så filmen i går, efter at have læst bogen. Jeg synes
også at det er en fed film. Handlingen er dog temmelig
komprimeret i forhold til bogen. Men sådan må det jo
nødvendigvis være.

Noomi Rapace er et fund til rollen som Lisbeth Salander.

P.s.
Sjovt at se Martin Beck, /Peter Haber/ og hans nabo
(ham med halskraven) /Ingvar Hirdwall/ som henholdsvis
Martin Vanger og advokat Dirch Frode.

--
Herluf
- som helt bestemt vil læse de næste to

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-03-09 07:08

Herluf Holdt skrev:

> P.s.
> Sjovt at se Martin Beck, /Peter Haber/ og hans nabo
> (ham med halskraven) /Ingvar Hirdwall/ som henholdsvis
> Martin Vanger og advokat Dirch Frode.

Jeg havde egentlig forestillet mig, at Mikael Persbrandt kunne spille
Blomkvist, men det havde måske været for meget af det gode.