DYMC er muligvis ved at gå fallit
Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-02-09 19:23

SÃ¥ er det muligvis omsider helt slut med at blive fuppet af Michael
Floors firma Floor Marine Center, eller som de kom til at hedde Dansk
Marine og Yacht Center.

Det kan man læse mere om her: http://www.tinyurl.dk/5623

Gad vidst om de så holder ophørsudsalg på deres Bavaria-både, for så
bliver det da rigtigt billigt at købe båd :)

Mvh

Carsten

Fra : Kåre

Dato : 24-02-09 21:55

"Carsten Jensen" <jensen@duer.ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Gad vidst om de så holder ophørsudsalg på deres Bavaria-både, for så
> bliver det da rigtigt billigt at købe båd :)

Der var i hvert fald lukket "pga. nyt edb, status og andre årsager", da jeg
skulle ud at have mig et par åregafler forleden...

Kåre

Fra : Vive

Dato : 26-02-09 13:38

On 24 Feb., 19:23, Carsten Jensen <jen...@duer.ikke.dk> wrote:
> [...]
>
> Gad vidst om de så holder ophørsudsalg på deres Bavaria-både, for så
> bliver det da rigtigt billigt at købe båd :)

Hej Carsten!

Jeg forstår ikke dit sure opstød over, at en virksomhed er ved at gå
konkurs - på mig virker det meget useriøst!!!

På mig virker dit hadefulde angreb på Michael Floor helt hen i hampen
- Michael Floor har solgt sin virksomhed for 2 år siden til Dansk
Yacht og Marinecenter A/S og har ikke noget at gøre med virksomheden
- dette fremgår også af avisartiklen!

Der sejler omkring 900 Bavaria både rundt i DK som generelt er
tilfredse sejlere. Mange er medlem af Dansk Bavaria Klub.

PS. Hvis du havde undersøgt sagen vil du have fundet ud af at DYMC nu
drives af Jyske Bank og er sat til salg

Med sejlerhilsen
Mogens Vive
Bavaria 42 Cruiser
I bestyrelsen for Dansk Bavaria Klub.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 26-02-09 13:48

Ups Carsten,
Der var en til der ikke synes om dine metoder.

Mvh/Harding

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 26-02-09 23:30

"Harding E. Larsen" <ida.h.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Ups Carsten,
Der var en til der ikke synes om dine metoder.

Mvh/Harding

---

Ja det var vist en lidt uheldig formulering.

Iøvrigt går en virksomhed (selskab) oftets først i betalingsstandsning (ejer
indgivet) eller modtager en konkursbegæring fra en kreditor og bliver så
senere erklæret konkurs i retten, hvorefter virksomhedens aktiver bliver
solgt.
Og noget tyder på at der "kun" er tale om en betalingsstandsning, som da
også kan være slem nok.

Jeg tror nu at Hr. Floor er glad for, at han afhændede virksomheden på det
tidspunkt og dermed slipper for denne finanskrise, men samtidig er ked af at
hans livsværk må lukke eller sættes under administration.

Jeg tror også der er en hvis sandhed i, at hver 5 virksomhed pt er
lukningstruet, desværre også sunde virksomheder.

Hvorfor banken har overtaget styringen af virksomheden kan man jo kun gisne
om, det kan være skadesbegrænsning i en sund virksomhed med
likviditets-problemer. Eller skadesbegrænsning for banken, da de sidder med
hele ejerskifte-finansieringen og bare venter på en køber.

Jeg føler stor sympati for dem, der sidder og ryster over at have lagt
udbetaling på en ny båd, som de måske mister !!!!!

Vedr. garantier så gælder en fabriksgaranti jo altid uanset om forhandleren
lukker. Der hvor man mister garantien er på service, installationer osv.
Evt. hardware bør være dækket af producenten i minimum et år.

Udover det... så tænker jeg, om jeg som aktionær i JyskeBank måske kunne få
lidt rabat på en Bavaria 35 Match og gerne i samme størrelsesorden, som jeg
har mistet på min JB-aktie

Mvh Leon
---
Som bestemt også mærker finanskrisen.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-09 18:05

Ja, det er dejligt at ting bliver billigere når de er krise, men vi har jo
desværre tilsvarende færre penge til rådighed, så det ender så'mænt' nok med
at gå nogenlunde lige op.

Ad "Jeg tror også der er en hvis sandhed i, at hver 5 virksomhed pt er
lukningstruet, desværre også sunde virksomheder.":
- så kan man jo diskuttere om de er sunde..... Måske er vores
"sundhedsbegreb" blev forstyrret efter år med fremgang, hvor selv uduelige
mennekser har kunnet lave blomstrene forretninger.

Jeg føler med de stakler der har indbetalt til en båd der endnu ikke er
leveret. Er man ikke sikret med en bankgaranti eller lignende, når man
deponerer så mange penge ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : nn@dymc.dk

Dato : 02-03-09 07:14

Carsten Jensen skrev:

> [...]
> selv om der kan være fabriksgaranti gælder den ikke nødvendigvis i 2 år
> og har leverandøren lavet fejl i f.eks. installationen (og i det aktuelle
> tilfælde er det ikke spor usandsynligt) er fabrikken ikke ansvarlig. Og
> så er fabriksgaranti altså også langt mere bøvlet.
>
> Så skal man til at købe en bavaria - og det er altså en fremragende
> bådtype - vil det måske ikke være nogen dårlig ide at købe den i
> Tyskland. Der er den billigere og leveres med virkelig fin service, hvis
> ellers man skal tro det der siges af dem som har prøvet det.

Hej Carsten - Hvem du så en er !!

Indledningsvis skal jeg påpege, at du i dit indlæg kommer med nogle
stærkt injurerende krænkende påstande der viser at du ikke har
sønderlig indblik i fakta for DYMC eller eller i jura.

Af vort kundekartotek kan vi ikke se, at vi skulle ha' en Carsten
Jensen som kunde, ej heller at du skulle ha' købt en båd her og være
blevet snydt af Michael Floor eller den Sjællandske glatnakke
som du omtaler. Det kan selvfølgelig være at I - af forskellige
årsager - er nød til at købe i konens navn. Det kan vi ikke se.

Fakta er, at DYMC hverken er konkurs eller i batalingsstandsning -
DYMC er pt. administreret af Jyske Bank, der forhandler med mulige
købere til virksomheden. Årsagen til dette, er dels den økonomiske
recession samt en generel overvurdering af markedet for lystbåde fra
de tidligere ejere. Nok om det - det er fortid.

Med hensyn til dine vildfarelser omkring riskoen ved at handle med
DYMC, så vil jeg anbefale dig, at tage kontakt til en advokat der kan
give dig en indføring i konkurslovens bestemmelser på området. Og om
hvilke rygter man - ustraffet - kan tillade sig at sætte i omløb. Du
skriver et sted at DYMC er i betalingsstandsning - det vil vi da gerne
ha' bevis for.

Med hensyn til dine udmeldinger omkring prisniveau og Crusingpakke, så
viser det klart at du ikke - mildt sagt - har sat dig ind i sagerne
før du udtaler dig. I stedet for at have speceille punkter for
Hejmtransport, Bundmaling, klargøring og lign. i prislisten som mange
af vore kolleger har, så har vi valgt, at slå det sammen til et punkt
der benævnes "crusingpakke".

Man har naturligvis ret til at lufte sin utilfredshed - men så bør man
holde sig til fakta, og kendsgerninger.

Fra : HO

Dato : 02-03-09 21:37

<nn@dymc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Kære Niels J. Nielsen
Nu syntes jeg godt nok du skyder med spredehagl.
Men det er selvfølge aldrig rart når ens egen arbejdsplads hænger i en tynd
tråd.
Selv på klubbens hjemmeside advares det imod, at handle på normalvis med
jer.
Tænk på en hjemmeside som er gennemsyret af hensyntagen til DYMC - (ja man
sletter indlæg fra medlemmer hvis de er kritiske overfor DYMC)
det er måske ikke så underlig enda, da klubbens medstifter er en Floor og i
bestyrelsen sad importøren.
Men når det er opslået advarsler på klubsiden - så må det virkelig være
noget om snakken.
Hvis i er så velfunderet, så burde i måske udbedre mange af alle de
reklamationer købere ikke kan få udbedret.

HO

Fra : Henning

Dato : 03-03-09 09:14

<nn@dymc.dk> skrev i en meddelelse

....klip

[...]

klip...

Hvis du tror udgydelser af denne art fremmer tilliden til dine argumenter,
tager du fejl. Tvært imod har du effektivt fjernet enhvert tiltro til DYMCs
seriøsitet.

Henning

Fra : oem

Dato : 03-03-09 05:41

Det er en både interessant og irriterende diskussion denne her.

1) Irriterende fordi det ikke er rimeligt at Carsten Jensens mulige
udestående med den tidligere ejer Michael Floor drøftes sammen med de
problemer som DYMC måtte have nu. Carsten Jensens utilfredshed med en
handel med Floor Marine og evt hans link til en udateret
brugtbådshandel (fra 90'erne??) kan muligvis være interessant at høre
om (vi kender jo kun antydninger og ingen juridiske fakta), men det
har altså intet med DYMC at gøre. Det er at rette bager for smed, og
det kaster støj ind i en ellers interessant nok problemstilling.

2) Interessant fordi
a) Carsten Jensens råd om at være forsigtig ved et firmas mulige
konkurs, betalingsstandsning, ejeroverdragelse, personskift er jo
reelle nok og saglige nok. Risikoen for at miste penge, - for at
garantier og løfter ikke holder osv. er store!
b) men fordelen ved at DYMC har økonomiske problemer kunne også være
at man kunne få nogle gode slagtlbud her og nu (mod levering af båden
prompte, naturligvis). F.eks. så jeg at www.risbjergmarine.dk havde
2-3 bavariaer udstillet i Fredericia, - mon ikke det var udtryk for at
likviditeten hos DYMC/Jyske bank var blevet hastigt forbedret med lidt
hurtige handeler? Det kunne man jo selv drage fordel af (hvis man lige
kunne organisere lidt håndører). Jeg tror der er mulighed for ekstremt
gode handeler, - handeler der er konkurrencedygtige med priserne i
Tyskland og Frankrig, hvor Bavaria-priserne er meget bedre end i DK.
Men i udlandet har man så problemerne ved at handle der, afstand,
anderledes jura, gældsforpligtelser i brugtbåde, samme konkursrisiko
der osv..
a) prispolitikken i den nævnte cruising pakke, - jeg er (selv efter
gennemlæsning af dymc-indlægget) enig med Carsten Jensen i at den
virker som en meget slet skjult prisforhøjelse. At alle sejlbåde,
specielt helt nye, så sælges med priser der langt fra viser den reelle
pris inden den i praksis er sejlklar er noget andet, som DYMC har ret
i. Men den del synes ikke at være en del af cruising-pakken. Det synes
at være nogle meget dyre fendere man får, - plus lidt bundmaling og
transport. Alternativt er cruisingpakken meget dårligt dokumenteret af
DYMC (men risbjerg marine havde i øvrigt på boat show i Fredericia
bevidstløst kopieret DYMC's).

I øvrigt, - til den rigtige pris, køber jeg da gerne DYMC Det ku
da være skægt at være bådforhandler. Er der nogen der vil være med?
Jeg har nemlig ikke så mange penge lige nu

Drabant 22 sejler

Fra : HO

Dato : 03-03-09 19:23

"oem" <oem@live.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej
Du kunne jo bruge Drabant 22 eren som passende udbetaling

Fra : oem

Dato : 10-03-09 04:50

On 9 Mar., 19:19, Carsten Jensen <jen...@duer.ikke.dk> wrote:

> Jaså - nu kom jeg altså lige forbi cvr.dk og så at der på DYMC's adresse
> findes to firmaer, nemlig:
>
> TEAM FLOOR A/S (fra 30.04.2007)
> DANSK YACHT & MARINE-CENTER ApS (fra 01.01.1990)
>
> så helt sluppet har Floor jo nok ikke. Til gengæld kan jeg altså ikke
> finde Dansk Marine & Yacht Center A/S som står anført på floor.dk og
> dymc.dk hjemmesiden? Gad vidst hvordan det kan gå til?
>
> Nå, men det var bare lige en tanke.
>
> Mvh
>
> Carsten

Jeg checkede efter og fandt
http://www.baadmagasinet.dk/index.php?sid=1&cid=7115&Searchtext=&Listpage=2
- om overtagelsen.

Iht artiklen er det tilsyneladende firmaet 'Team Floor A/S', der har
købt det gamle Floor marine-center A/S. Team Floor A/S er stiftet
30.04.2007. Team Floor A/S er så repræsenteret de to nye ejere, Erik
Storgård og Jan Gram, mens Michael Floor har beholdt 'en mindre post'.
Michael Floor har altså fortsat indflydelse, - men 'mindre'.

Jeg er dog lidt om hvad der egentlig er købt, - altså om der er tale
om en uændret forretning (og dermed fortsatte garanti-forpligtelser).

Jeg kan (som Carsten Jensen) i cvr.dk se at DYMC Aps er stiftet den
01.01.90 . Jeg kan også finde en Floor marine-center Aps i CVR, -
disse to synes at være den samme, - altså at DYMC er 'binavn' til
Floor marine-center Aps. Mon ikke det er dette Aps som siden 2007 er
videreført/overtaget af Team Floor A/S, med de to nye ejere som
hovedaktionærer, .- men (korrekt) Michael Floor i en mindre post. På
den anden side ser det ud til (på google osv.) at det gamle firma
benævntes 'Floor marine-center A/S' ??

Konklusionen må være at navnet 'Dansk Yacht og Marine Center A/S' er
en ulovlighed. Der er tale om et Aps. En ulovlighed, der ser ud til
at vidt udbredt siden Floor marine-center, der også benævnede sig A/S,
- selv om det var et Aps (så vidt jeg kan se).

Men uanset dette, så må det være det juridisk samme firma man har
handlet Bavaria med før og efter 30.04.2007 (hvis mine antagelser
holder stik iht CVR). Hvis det juridisk er samme firma man handler med
(samme cvr-nummer), så må garantiforpligtelser juridisk være dækket
( i modsætning til en konkurs eller ophør). Men da hovedaktionærerne
er udskiftet må det være et spørgsmål om forretningsmoral hos disse..
Og penge. For hvis pengekassen løber tør (som for de nye ejere af
DYMC), så er der jo ingen at betale garanti af.

Der er fortsat grund til at holde klar af hvad/hvem man handler med
hvornår..

Fra : Carsten Jensen

Dato : 26-02-09 23:05

Den Thu, 26 Feb 2009 12:38:18 -0800 skrev Vive:

> Jeg forstår ikke dit sure opstød over, at en virksomhed er ved at gå
> konkurs - på mig virker det meget useriøst!!!

Jeg er da ikke sur over at en virksomhed er ved at gå konkurs? Hvor har
du det fra?

Som regel synes jeg at det er ærgerligt at virksomheder går fallit, men
på den anden side har jeg det også sådan, at hvis der er virksomheder som
skal gå fallit, så synes jeg det er fint, hvis det er dem som har snydt
deres kunder der går fallit først.

> [...]
> Michael Floor har solgt sin virksomhed for 2 år siden til Dansk Yacht og
> Marinecenter A/S og har ikke noget at gøre med virksomheden - dette

Jeg tror du læser noget jeg ikke skriver. Jeg er ikke hadefuld overfor
Michael Floor. Jeg er nærmest imponeret over hans timing med at få solgt
virksomheden inden markedet forsvandt.

Til gengæld drev han et firma der snød kunderne, og det tror jeg godt han
var klar over. Han blev i hvert fald gjort opmærksom på det. Det var mens
han ejede det at jeg (og andre) havde fornøjelsen af at blive snydt, og
jeg mærkede ikke at de nye ejere ændrede noget ved måden at drive
forretning på. De beholdt i hvert fald besætningen (så vidt jeg ved).

Jeg må retfærdigvis også sige, at jeg stort set ikke handlede med dem
efter salget, så jeg ved ikke i detaljer hvordan de drev forretningen
derefter. Det er naturligvis ikke til at vide, men jeg kan da tænke at
det måske ikke alene er finanskrisen der lægger dem i graven, men også
deres omdømme.

> Der sejler omkring 900 Bavaria både rundt i DK som generelt er tilfredse
> sejlere. Mange er medlem af Dansk Bavaria Klub.

Det er sandelig også fint at sejle Bavaria - det gør jeg selv, men jeg er
ked af at jeg skal handle tilbehør i udlandet for at komme til at handle
med et firma jeg kan have tillid til. Det vil passe mig fint at agenturet
for Bavaria bliver overtaget af en andet firma i Danmark. Det ville også
passe mig fint hvis Dansk Bavaria Klub lod sig inspirere af den svenske,
for de kan altså noget med at drive et fremragende websted og forum.
Indtil da tror jeg bare vi fastholder udmeldelsen.

> PS. Hvis du havde undersøgt sagen vil du have fundet ud af at DYMC nu
> drives af Jyske Bank og er sat til salg

Det ved jeg godt, og jeg er spændt på at se hvad det ender med.

Jeg er udmærket godt klar over at havde vi haft dig som sælger i stedet
for den københavnske glatnakke vi rendte ind i, ville vi helt sikkert
have fået en langt bedre oplevelse da vi købte vores båd (det siger i
hvert fald dem som har prøvet det). Men det havde vi desværre ikke.

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 26-02-09 23:07

Den Thu, 26 Feb 2009 12:48:22 -0800 skrev Harding E. Larsen:

> Ups Carsten,
> Der var en til der ikke synes om dine metoder.

Festlig! :)

Mvh

Carsten

Fra : Torben Bach

Dato : 26-02-09 23:37

Carsten Jensen wrote:
> [...]
>
> Gad vidst om de så holder ophørsudsalg på deres Bavaria-både, for så
> bliver det da rigtigt billigt at købe båd :)

Lidt "sjovt" af følge denne gruppe på det seneste.
Sikker også "sjovt", at jeg vælger denne tråd til at give mit besyv med.

Et eller andet sted, så føler jeg - efter at have fulgt med i nogle år, at
dk.fritid.sejlads i mange tråde forfalder til at blive lidt mere end
langhåret i debatten - forstået derhen, at det ene eller andet emne ender op
i noget, hvor deltagere i gruppen - hvis de skulle have en mening - også
skulle have en eller anden baggrund som ingeniør eller måske endda være
ansat i Teknologisk Institut som sådan - det samme i relation til antenner
af den ene eller anden art og andre emner.
Er der ikke plads til almindelige lokumstips for sejlere, der ikke har en
baggrund som ingeniør ??

Modsat det skrevne er jeg sikker på, at der er deltagere, der har nogle gode
skippertips, som virker og som ikke skal begrundes i den ene eller anden
videnskab osv. - jeg tror, at I ved, hvad jeg mener. Beklager hvis jeg har
misforstået noget.

Fortsat god debat - indtil det bliver agurketid, hvor vi alle har travlt med
bundmaling og klargøring til den kommende sejlsads - der er faktisk kun ca.
en måned tilbage....

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
--

Torben

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 27-02-09 00:09

<snip>

> Fortsat god debat - indtil det bliver agurketid, hvor vi alle har travlt
> med bundmaling og klargøring til den kommende sejlsads - der er faktisk
> kun ca. en måned tilbage....

Hvaa Torben... er du ved at være hav-gal

Så er du ikke den eneste.

-Leon

Fra : Torben Bach

Dato : 27-02-09 00:32

Leon Hulstrøm wrote:
Klip

> Hvaa Torben... er du ved at være hav-gal
>
> Så er du ikke den eneste.
>
> -Leon

Vintergækkerne pibler frem sammen med erantis og tulipantræerne står i knop,
nogle af fuglene synger, når morgenen gryr - dagen er tiltaget med ca. 3 1/2
time - og om 4 uger skal vi stille urene en time frem - så JA, det er nok
det, der er galt - jeg kan mærke havet... incl. at min båd skal have en
overhaling - måske arter vejret sig, så jeg kan bestille tid til søsætning
medio april 2009

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------

--
Torben

Fra : Torben Bach

Dato : 28-02-09 01:39

Torben Bach wrote:
> [...]
> havet... incl. at min båd skal have en overhaling - måske arter
> vejret sig, så jeg kan bestille tid til søsætning medio april 2009

Motorcyklen står også i carporten og sender signaler om, at det er ved at
være tid til en tur ....
men det ændrer ikke mit synspunkt om, at denne gruppe i en del tilfælde
ender op i at være mere end langhåret - uanset at Søren mener, at sådan er
vi mænd - ja da, og sådan skal det være - og selvfølgelig ved jeg jo godt,
at jeg bare kan springe over og lade være med at læse osv. osv.
Uanset hvad - så var det mit input, fordi jeg savner nogle emner, der ikke
kræver forhåndsviden a la Einstein.

Jeg følger gruppen med stor interesse - også i fremtiden - tror jeg.

Hav-gal - det er vi vel alle lige om lidt ...

--
Torben

Fra : Børge

Dato : 28-02-09 07:39

Fra : SørenH

Dato : 27-02-09 08:43

Torben Bach skrev:
klip
> [...]
> gode skippertips, som virker og som ikke skal begrundes i den ene eller
> anden videnskab osv. - jeg tror, at I ved, hvad jeg mener. Beklager hvis

Hej Torben

Jeg mener sør'me osse der er masser af gode skippertips, løsninger og
kommentarer i denne gruppe, - ellers tror jeg hurtigt den døde!
Og så er grænsen mellem "lokumstips" og det nørdede vel iøvrigt hårfin,
og afspejler meget godt det vi kender fra hjemhavnen.

Prøv, midt i en flok sejlerkolleger i klubben, at spørge om et eller
andet, og du får straks 17 forskellige reaktioner, - fra ham som straks
henter værktøjskassen og vil løse problemet for dig, til de som lynsnart
kommer i en næsten religiøs ordveksling om årsager og virkemidler.

Sådn er vi mænd vel bare uanset om det er fodbold, biler, årgangswhisky,
både eller kvinder vi taler om?!

Fordelen ved en nyhedsgruppe er, at vi kan springe de emner og indlæg
over som ikke interesserer os, - det ka til tider være sværere at gøre i
klubben.

Mvh
SørenH
s/y Marie af Næstved
- som atter er på vandvejene i Frankrig om 1½ måned!
Véd I foriøvrigt at man taler fransk flydende når man sejler i Frankrig

Fra : McLudo

Dato : 27-02-09 11:42

Stort point til SørenH

Så kan det vist ikke siges mere rammende og dækkende.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 28-02-09 18:42

> [...]

alligevel en risikabel affære at købe hos en virksomhed ramt af
betalingsstandsning. Risikoen er at man kan miste penge, hvis

SÃ¥ vidt jeg ved er man hos en konkursramt virksomhed sikret den vare man

Fra : Carsten Jensen

Dato : 02-03-09 19:31

Den Mon, 02 Mar 2009 06:13:57 -0800 skrev nn:
> Hej Carsten - Hvem du så en er !!

Det er da en morsom hilsen. Især når den kommer fra en som kalder sig
"nn" :)

> Indledningsvis skal jeg påpege, at du i dit indlæg kommer med nogle
> stærkt injurerende krænkende påstande der viser at du ikke har sønderlig
> indblik i fakta for DYMC eller eller i jura.

Du tager fejl.

> Med hensyn til dine vildfarelser omkring riskoen ved at handle med DYMC,
> så vil jeg anbefale dig, at tage kontakt til en advokat der kan give dig
> en indføring i konkurslovens bestemmelser på området.

Jeg behøver altså ikke at tage kontakt til en advokat for at sikre mig
imod tab ved at handle med DYMC. Jeg er nemlig allerede blevet klog af
skade og har slet ikke tænkt mig at handle med DYMC, hvis jeg kan undgå
det. Aldrig nogen sinde igen. SÃ¥ det er ikke noget problem.

Men vi kan da sammen give rådet om at kontakte en advokat videre til
andre som skulle have trang til at udfordre skæbnen ved at handle med
DYMC :) Det er hermed gjort. Se eventuelt her: http://tinyurl.com/b8lbjs
for at se i hvert fald en kundes oplevelse. Jeg vil for en god ordens
skyld lige oplyse at jeg intet andet kender til vedkommende der har lavet
hjemmesiden, men han virker ikke specielt tilfreds.

> Og om hvilke
> rygter man - ustraffet - kan tillade sig at sætte i omløb. Du skriver et
> sted at DYMC er i betalingsstandsning - det vil vi da gerne ha' bevis
> for.

Det kan vi så tale om når du viser hvor det er jeg skriver at DYMC er i
betalingsstandsning? Det skriver jeg intet som helst om.

Til gengæld skriver Randers Amtsavis i en artikel om DYMC, at "Landets
største bådhandel er i dyb krise".

Dansk Bavariaklub har ment at det er så alvorligt at de på forsiden af
deres hjemmeside under overskriften "DYMC / Dansk Yacht & Marine Center A/
S i alvorlige vanskeligheder!" opfordrer medlemmerne til at fremsende
deres eventuelle krav mod virksomheden i et anbefalet brev. I den
forening sidder Mogens Vive fra DYMC altså i bestyrelsen.

Jeg tror godt at man imellem linjerne kan læse at der er grund til at
være forsigtig med at handle med DYMC.

> [...]
> Hejmtransport, Bundmaling, klargøring og lign. i prislisten som mange af
> vore kolleger har, så har vi valgt, at slå det sammen til et punkt der

Jeg citerede bare priserne for en cruisingpakke fra DYMC's prisliste for
cruisere. Og jeg skrev netop at det dækkede klargøring m.v. Min pointe er
bare, som jeg også synes jeg skrev, at de penge er tabt, hvis ikke båden
er klargjort på det tidspunkt DYMC går konkurs. Hvad er der forkert i det
synspunkt?

> Man har naturligvis ret til at lufte sin utilfredshed - men så bør man
> holde sig til fakta, og kendsgerninger.

Netop. Og det er akkurat det jeg gør. For en virksomhed med DYMC's måde
at drive forretning kan jeg godt forstå at det må være irriterende.

Jeg håber ikke en eventuel køber af DYMC kommer til at betale for meget
for stumperne, men jeg håber at i hvert fald agenturet for Bavaria kan
blive overtaget af en virksomhed med en ordentlig forretningsmoral.

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 03-03-09 23:24

Den Tue, 03 Mar 2009 04:40:45 -0800 skrev oem:
> 1) Irriterende fordi det ikke er rimeligt at Carsten Jensens mulige
> udestående med den tidligere ejer Michael Floor drøftes sammen med de
> problemer som DYMC måtte have nu.

Jeg beklager at du synes det er irriterende. Nu kan det godt være at det
bliver endnu værre :)

Jeg har ikke længere noget udestående med Floor/DYMC - eller i hvert fald
ikke noget jeg gider gøre noget ved (for selvfølgelig er der noget).

Vi købte båd mens Floor ejede virksomheden, men oplevede vores
reklamationsproblemer efter overtagelsen og skiftet til DYMC. Derfor er
det for mit vedkommende både Floor og DYMC der spøger, for jeg opfatter
det jeg har oplevet som en ubrudt tradition for ringe salgsvejledning,
misforståelser, helt vildt dårlig håndtering af reklamationer og lummer
løgnagtighed. Det er *min* opfattelse på baggrund af *mine* oplevelser -
det er ikke en nøgtern og målbar universel sandhed.

Det er til gengæld en opfattelse der blev delt af omtrent halvdelen af de
bavariaejere der har købt båd i Danmark og som jeg har haft fornøjelsen
af at tale med i de år vi har sejlet bavaria. De har mindst lige så
utrolige historier at fortælle som dem vi selv har oplevet. Og det er
altså med til at danne min holdning, selv om det naturligvis ikke har
styrke som en egentlig tilfredshedsundersøgelse. Til gengæld har alle dem
vi har truffet som har handlet i Tyskland anprist servicen i høje
vendinger, også servicen lang tid efter hjemkomst med båden.

Derudover forstår jeg ikke din irritation, for jeg har slet ikke talt om
mine konkrete oplevelser. Jeg har bare oplyst at der kan være en
ekstraordinær risiko ved at handle med DYMC og kommenteret på de indlæg
det har affødt. Ville du hellere have været foruden advarslen, hvis du
var i markedet for at købe en bavaria?

> [...]
> DYMC at gøre. Det er at rette bager for smed, og det kaster støj ind i
> en ellers interessant nok problemstilling.

Konkret er de billeder der vises på den kritiske hjemmeside optaget i
slutningen 2003 og begyndelsen af 2004. Det står på nogen af dem, og kan
desuden læses i billedernes indlejrede metaoplysninger. Derudover synes
jeg måske det er lidt vel blødsødent at kalde de billeder og forklaringer
for "antydninger", men det er naturligvis min personlige opfattelse. Vi
har vel bare forskellige smertegrænser.

Nu kan man selvfølgelig godt sige at en 4-5 år gammel sag er ved at være
over dato, men fordi den er helt ualmindelig grotesk og fordi den
beskriver nogle de samme frustrerende oplevelser jeg har haft med Floor/
DYMC (og som andre har fortalt at de har haft), har jeg valgt alligevel
at linke til den. Det er bare ment som en advarsel - en advarsel jeg
gerne selv ville have haft inden vi handlede.

Med hensyn til at rette bager for smed må jeg sige at det altså er
akkurat de samme bagersvende der bager deres rævekager i DYMC som det var
i Floor. I hvert fald den del af personalet jeg har haft kontakt med. Af
den grund, og fordi jeg ikke har set nogen ændring i kundebetjeningen,
synes jeg kritikken rettes i den helt rigtige retning.

> a) prispolitikken i den nævnte cruising pakke, - jeg er (selv efter
> gennemlæsning af dymc-indlægget) enig med Carsten Jensen i at den virker
> som en meget slet skjult prisforhøjelse.

Nu var det ikke lige mig der skrev om prispolitiken. Det var vel
egentligt nn første gang. Jeg nævnte blot priserne, citeret fra
prislisten som ligger på DYMC's hjemmeside, som eksempler på et beløb man
vil kunne miste uanset at man kan få båden.

Min kommentar til DYMC's prispolitik er at den er en blanding af
vildledende markedsføring og ublu opførsel.

Hvis man sætter en båd til salg til forbrugere bør forbrugerne efter min
mening kunne regne med at båden kan afhentes enten på sælgers adresse
eller eventuelt i en nærliggende havn. Det er komplet humbug at tage sig
ekstra betalt for transport fra værftet i Tyskland.

Derudover bør forbrugeren også kunne regne med at der er tale om en
sejlklar båd, som ikke skal eftermonteres med nødvendige ting som f.eks.
rig, fendere, fortøjninger og bundmaling. Priserne bør afspejle at disse
ting er inklusive, og så kan man eventuelt give afslag hvis forbrugeren
ikke ønsker dem. Den nuværende prissætning tjener kun til at forplumre
markedet og det er der ingen andre end sælger der har glæde af.

Men det er bare min mening. Det er ikke noget der rigtigt optager mig
mere al den stund at jeg nok ikke mere skal handle med DYMC.

> I øvrigt, - til den rigtige pris, køber jeg da gerne DYMC Det ku da
> være skægt at være bådforhandler. Er der nogen der vil være med? Jeg har
> nemlig ikke så mange penge lige nu

Man skal nok passe på at man ikke forkøber sig. Jeg kan f.eks. forestille
mig at man kan rende ind i ret store omkostninger i forbindelse med
DYMC's reklamationsforpligtelser, for der kan jeg forestille mig at de
har et hængeparti. Så bliver det nok svært at gøre en god forretning ;)

Det er nok smartere at købe stumperne efter en konkurs, for så har man
ingen forpligtelser, men kunderne er stadigvæk nødt til at få tingene
ordnet. Se der er en forretningsmodel som passer til butikken! :)

Til sidst må jeg også sige at når DYMC's ansatte hellere bruger deres tid
på at spytte edder og galde i retning af kunder der har haft en skidt
oplevelse, end på at finde ud af hvordan de kan skabe tilfredse kunder,
ja så er det svært at få øje på perspektiverne. Så har det måske bare
haft sin tid?

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 09-03-09 19:20

> [...]

finde Dansk Marine & Yacht Center A/S som står anført på floor.dk og
dymc.dk hjemmesiden? Gad vidst hvordan det kan gå til?

NÃ¥, men det var bare lige en tanke.

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 10-03-09 13:22

En anden ting er så at Michael Floor ser ud til at have firmaet

MICHAEL FLOOR HOLDING ApS

som har tilknyttet firmaet

DRIFTSSELSKABET AF 5. JANUAR 2009 A/S (som driver engroshandel med
cykler, sportsrtikler og lystbåde)

Mon ikke der snart sker en tilbagetagelse af marinecenteret?

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jensen

Dato : 11-03-09 08:08

Den Tue, 10 Mar 2009 23:35:31 +0100 skrev Bjarke M. Christensen:

> Det er helt normalt for smarte forretningsfolk at arrangere sig med
> selskaber således, at forpligtigelser holdes i operationelle selskaber
> og værdierne med tiden sikres i "ejendoms-agtige selskaber".

Jeg er helt enig, og jeg er ikke i tvivl om at Michael Floor er en smart
forretningsmand. Jeg er til gengæld ikke så sikker på at det er særlig
smart for kunderne at handle med smarte forretningsfolk. Men det er
selvfølgelig en personlig beslutning om man vil vove pelsen.

Mvh

Carsten