Prag 8 dage i påsken - Familie på 5 - Hvad~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-03-09 03:49

Jeg overvejer at kigge nærmere på Lanterna Magika.
En tur til Theresienstadt kommer nok også på programmet, og byen, Karlsbroen
og slottet skal nydes i fulde drag, men der må være meget mere, vi ikke må
gå glip af.
Den jødiske kirkegård, det jødiske kvarter minature eifeltårnet og parken ,
Kafka- og nationalmuseet og meget mere har jeg noteret mig, men hvad sker
der kulturelt?
Jeg vil lige smutte ud og skaffe mig bogen værd at se i Prag.
Men der må være ting, der er mindre i øjnefaldende og meget spændende.

Vi mener efterhånden at have fundet et fornuftigt hotel i Hotel Tiopolo, der
ikke ligger langt fra Karlsbroen, som jeg har planer om at se i den tidlige
morgenstund og om natten.
Er der et andet hotel, vi bør se på istedet? Vi stiller ikke de store krav
andet end Parkering, morgenmadsbuffet og acceptable værelser med gode senge
og gerne internetforbindelse for at holde teenagerne beskæftiget.

På forhånd tak for tippene!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : jebir@jebir.dk

Dato : 05-03-09 04:46

> [...]
> Jeg vil lige smutte ud og skaffe mig bogen værd at se i Prag.
> Men der må være ting, der er mindre i øjnefaldende og meget spændende.

- Var der i sommers i arbejdsøjemed (pædagog - sommerferie med
institution).

Vi brugte en hel dag i zoologisk have dernede, som var en stor
oplevelse for
børnene (8-12 år), og såmænd også for os voksne - god oplevelse!
http://www.zoopraha.cz/en

Desuden besøgte vi det gule marked - det var meget sjovt, der gik
sport i at
prutte om prisen osv, så selvom de fleste af indkøbene var af - lad os
kalde
det - tvivlsom kvalitet - var oplevelsen god! (Vær dog opmærksom på,
at flere af sælgerne kan enkelte ord på dansk - så gå lidt væk hvis
der skal snakkes om dårlig kvalitet mv - taler af erfaring, hehe)
http://www.prag-udflugter.dk/det-gule-marked-prag/

> [...]
> andet end Parkering, morgenmadsbuffet og acceptable værelser med gode
> senge og gerne internetforbindelse for at holde teenagerne beskæftiget.

Vi boede på Hotel Duo - billigt (taget i betragtning af at vi var 12
mennesker afsted!) og gode værelser.
Desuden god mulighed for parkering (iflg. hotellet selv overvåget
parkeringsplads, men det ville jeg tage med forbehold! Det betød at
indkørslen var gennem en port - desværre var der ikke rigtig andet
hegn
omkring p-pladsen på det tidspunkt..... hehe)
God morgenbuffet, internetcafe i lobbyen samt flere restauranter med
nogenlunde rimelige priser.
Dog ikke så centralt, men Prag har et ganske godt fungerende metro-
system,
og den nærmeste station ligger 5 minutters gang fra hotellet.
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g274707-d276784-Reviews-Hotel_Duo-Prague_Bohemia.html

Mvh.
Jebir

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-03-09 03:05

<jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

system,
og den nærmeste station ligger 5 minutters gang fra hotellet.

Tak for tippene.
Det gule marked ser spændende ud, og Zoo er da en mulighed.
Måske man kan krejle sig til et par bukser - Jeg har smidt 16 kg de sidste 3
måneder, så garderoben hænger lidt løst

Vi har valgt Tiepolo Hotel, da vi netop gerne ville bo rimeligt centralt, så
vi kan gå lidt ud og bruge aftnerne ude istedet for at hænge på hotellet.
Jeg vil blandt andet gerne fotografere Karlsbroen i morgendisen, som den
passionerede fotograf jeg holder af at gi mig ud for

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-03-09 19:06

Hej

Tilbage i 1994 var jeg i Prag med efterskolen. Vi var bl.a. i Kutna
Hora, ca. 80 kilometer fra Prag. Midtbyen er verdensnaturarv og ganske
hyggelig, men hvad der gjorde størst indtryk på en 14 årig, var
klosteret Sedlec (kostnice Sedlec). Hele kapellet er dekoreret af
menneskeknogler.

Mvh Trine

Byens hjemmeside:
http://www.kutnahora.cz/index.php?lns=en

Klosterets hjemmeside:
http://www.kostnice.cz/

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-03-09 03:05

> [...]
> hyggelig, men hvad der gjorde størst indtryk på en 14 årig, var
> klosteret Sedlec (kostnice Sedlec). Hele kapellet er dekoreret af

Av, det ser spændende og makabert ud, Det må vi bare se

Tak for tippet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Erik

Dato : 06-03-09 19:28

> Jeg overvejer at kigge nærmere på Lanterna Magika.
Jeg var der i slutningen af 80erne og det var en kanon oplevelse

/Erik

Fra : Nina

Dato : 06-03-09 19:29

Hej.

Først og fremmest vil jeg KUN anbefale 'det gule marked', hvis man er
voldsomt begejstret for billige kopivarer, men hver sin smag :0)

Derudover vil jeg anbefale byen Karlovy Vary som jeg besøgte sidste
påske, da jeg var i Prag. Der er ca. 130 km, men den gamle kurby er
virkelig et besøg værd. Den er utrolig smuk, og ligger fantastisk
omkranset af skov og bjerge med en flod løbende igennem byen. Tjek evt.
billedet, det burde give et godt indtryk.

http://czechlandia.chequia.cz/index.php?datum=20051211

God fornøjelse!

- Nina