London i marts
Fra : Jebir

Dato : 24-02-09 21:15

Hej hej!

Som tidligere skrevet tager vi til London en tur d. 18-21 marts.
Vi flyver til Stansted, og regner med at købe 3-day travelcards til metroen
etc.
Vi har tidligere købt disse hjemmefra, men da de har været et par uger
undervejs tidligere er vi lidt beklemt med at bestille dem nu - så tæt på.
Desuden skal vi have et barn med (13 år) som kan køre på børnekort, og så
vidt jeg kan se, kan vi med fordel købe dagskort til ham når vi har 3-dages
kort? Kan nogen be- eller afkræfte dette?

Hvis vi vælger at købe kortene derovre, kan nogen så fortælle os hvor vi
skal gå hen efter det? Kan det gøres i Stansted lufthavn, på
metro-stationerne eller?

- Mikkel

Fra : Flinkesen

Dato : 24-02-09 22:49

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvis vi vælger at købe kortene derovre, kan nogen så fortælle os hvor vi
> skal gå hen efter det? Kan det gøres i Stansted lufthavn, på

Jeg er hvert år afsted med en 10. klasse, og jeg henvender mig altid på den
første undergrundsstation, vi kommer til. De er altid meget behjælpelige og
finder den bedste og billigste løsning, alt efter hvilke zoner I kommer til
at køre i (1 og 2 plejer at dække 90% af behovene). Det går ydermere stærkt,
og I har jeres travelcards i løbet af 5 minutter, vil jeg tro.

God tur

JK

Fra : Mort1s1

Dato : 03-03-09 16:24

"Flinkesen" <flinkesen2002(fjerndette)@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> går ydermere stærkt, og I har jeres travelcards i løbet af 5 minutter, vil

Køb travelcard (Oyster) på undergrundsstationen og ja, som JK skriver, de
er meget hjælpsomme - netop når I kommer via Standsted, hvorfra kortet ikke
gælder, så er det vigtigt at I gør jer klart, hvor mange zoner I skal rejse
i når i skal gøre London, zone 1 og 2 dækker det meste for ikke at sige det
hele (man skal MEGET langt ud, hvis de to zoner ikke dækker) - det er
iøvrigt mit indtryk at det p.t. er billigere at købe kortet i London end at
købe hjemmefra.
Når I kommer til London, så gør jer selv den tjeneste, i størst muligt
omfang at vælge bus frem for Metro, det er lige så nemt (systemet er det
samme som med metroen, når man lige finder ud af, hvor linierne krydser
hinanden) og det giver rigtig gode oplevelser at sidde på "1. sal" gennem
byen. Desuden holder busserne oftest væsentligt tættere på seværdighederne -
fra Portobello Road, til Baker Street, Speakers Corner, Harrods
God fornøjelse

Mort1s1