Billigste køb af Austin roser?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-03-09 12:39

Til min nye have skal jeg bruge roser fra David Austin ... MANGE roser fra
David Austin. Så mange at 10-20 kr. pr. plante gør en forskel.

Hvor køber man dem billigst i Danmark - eventuelt pr. postordre, hvis
ellers kvaliteten er i orden?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Gainsbourg

Dato : 04-03-09 22:53

Prøv da at ringe til Knud fra www.Rosenposten.dk Generelt er de ikke dyre og
måske kan han give en god pris, når det drejer sig om mange.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-03-09 06:19

On Wed, 4 Mar 2009 22:52:43 +0100, Gainsbourg wrote:

> Prøv da at ringe til Knud fra www.Rosenposten.dk Generelt er de ikke dyre og
> måske kan han give en god pris, når det drejer sig om mange.

Dagens tip i skysovs. Tak for linket.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-03-09 08:32

On Wed, 4 Mar 2009 12:39:03 +0100, Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk>
wrote:

>Til min nye have skal jeg bruge roser fra David Austin ... MANGE roser fra
>David Austin. Så mange at 10-20 kr. pr. plante gør en forskel.

Bare for at være nysgerrig - hvad er mange?
Det lyder som et spændende projekt du har gang i

Er det nogle bestemte Austin-roser du søger eller er det mere bredt?
Jeg har selv gang i et rosen-/pæonbed ude i haven, omkring 50m2 vil jeg
skyde på. Så jeg er stadig på jagt efter nye spændende roser ala austin-
og buskroser.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-03-09 22:32

On Thu, 05 Mar 2009 08:31:45 +0100, Mads Lie Jensen wrote:

> Bare for at være nysgerrig - hvad er mange?

Det ved jeg ikke præcist endnu. Lige nu arbejder havearkitekten med
haveplanen, men jeg har ønsket MANGE roser - såvel i bede, som i pergolaer.
Da jeg har 6.200 kvadratmeter (minus træbevoksning), bliver det en stor
have, så 100 stk. forslår jo ikke meget, men som sagt ved jeg ikke lige
hvad arkitekten kommer frem til.

> Det lyder som et spændende projekt du har gang i

Det er min tredie have, som skal bygges op fra grunden. Når jeg alligevel
stiller dumme spørgsmål, er det fordi min partner på de to første haver var
utroligt vidende, mens jeg fortrinsvist tog mig af det grove arbejde. I mit
nye parforhold bliver det næsten omvendt. Min samleverske er en
arbejdshest, men det bliver mig der skal være den kreative.

Rammeplanen, som Rie Post laver, skal jeg i vid udtsrækning selv fylde ud,
men jeg synes det er godt at have et trænet øje til at overskue helheden og
få det hele til at hænge sammen - efter mine overordnede ønsker,
naturligvis.

Jeg har bragt linket i en anden tråd, men hvis du er nysgerrig, kan du se
hvad det er jeg skal starte med:

http://www.findvej.dk/vinkelvej%20240,8800
Brug satelitvisning og zoom helt ind.

> [...]
> Jeg har selv gang i et rosen-/pæonbed ude i haven, omkring 50m2 vil jeg
> skyde på. Så jeg er stadig på jagt efter nye spændende roser ala austin-

Jeg er nok til klassikerne som f.eks. Graham Thomas, men er meget åben.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-03-09 20:52

On Thu, 5 Mar 2009 22:31:30 +0100, Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk>
wrote:

> [...]
>Da jeg har 6.200 kvadratmeter (minus træbevoksning), bliver det en stor
>have, så 100 stk. forslår jo ikke meget, men som sagt ved jeg ikke lige

Det lyder til at blive flot

> [...]
>men jeg synes det er godt at have et trænet øje til at overskue helheden og
>få det hele til at hænge sammen - efter mine overordnede ønsker,

Man kan også spare sig selv for meget besvær og ærgelse hvis man får
lavet en plan. Og det bliver meget nemmere at tage lidt ad gangen, når
man hele tiden har styr på hvor det skal ende.

>Jeg har bragt linket i en anden tråd, men hvis du er nysgerrig, kan du se
>hvad det er jeg skal starte med:
>
>http://www.findvej.dk/vinkelvej%20240,8800
>Brug satelitvisning og zoom helt ind.

Der er bestemt muligheder! Der ser ud til at være godt med læ, og
alligevel gode pladser med sol.
Læ er noget af det jeg til dels mangler her, og også de gode pladser med
sol. Vist har jeg sol mange steder, men der blæser det gerne for meget,
eller det er morgensol. Jeg er ikke til at sidde i haven tidlig morgen,
jeg går der gerne om aftenen efter arbejdstid. Og der er skygge på de
steder jeg gerne vil have have. Jeg skal nok få noget ud af det
alligevel, men de gode solpladser går der 4-5 år til der er læ på.

>Jeg er nok til klassikerne som f.eks. Graham Thomas, men er meget åben.

Den er også dejlig. Pat Austin er jeg også vild med.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/