Hvordan renser jeg denne brusekabine? (bil~
Fra : Morten

Dato : 03-03-09 12:47

Hej med jer

Jeg har en ældre brusekabine i kælderen, der gerne skal kunne bruges lidt i
fremtiden.

http://img25.imageshack.us/img25/5434/dsc00635u.jpg

http://img91.imageshack.us/img91/7884/dsc00636.jpg

Jeg tror rusten skyldes at den må ha' stået og dryppet lidt - jeg har
forsøgt at skure med sæbe og skurecreme, men det har ikke virket.

Nogen ideer? ...

og hvis I ikke mener det kan renses - tror I det kan fungerer hvis jeg giver
det akryl-maling glans 80, når det skal bruges til bad?

/Morten

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-03-09 13:14

In news:49ad189e$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Morten <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> typed:
> [...]
>
> og hvis I ikke mener det kan renses - tror I det kan fungerer hvis
> jeg giver det akryl-maling glans 80, når det skal bruges til bad?

Du kunne evt. prøve med enten eddikesyre eller toiletrens. Jeg har hørt at
begge dele skulle være gode til at fjerne rust.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Morten

Dato : 03-03-09 18:54

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne evt. prøve med enten eddikesyre eller toiletrens. Jeg har hørt at
> begge dele skulle være gode til at fjerne rust.

Toiletrens gjorde udslaget! - Jeg takker alle for rådene ...

Fra : ebbe hansen

Dato : 03-03-09 13:43

On Tue, 3 Mar 2009 12:46:36 +0100, "Morten"
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>
>og hvis I ikke mener det kan renses - tror I det kan fungerer hvis jeg giver
>det akryl-maling glans 80, når det skal bruges til bad?

Coca Cola, var det ikke sundhedsstyrelsen der sagde, at det var det
eneste man burde bruge Cola til
mvh Ebbe

Fra : Ceroy

Dato : 03-03-09 15:00

"ebbe hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i melding

> Coca Cola, var det ikke sundhedsstyrelsen der sagde, at det var det
> eneste man burde bruge Cola til
> mvh Ebbe

Ja, og det vet jeg virker på rustne gryder.

Fra : Benny Andersen

Dato : 03-03-09 07:02

On 3 Mar., 12:46, "Morten" <REMOVE_p...@simonsen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg tror rusten skyldes at den må ha' stået og dryppet lidt - jeg har
> forsøgt at skure med sæbe og skurecreme, men det har ikke virket.

Aner ikke om det kan fjernes - sådanne jernholdige belægninger kan
godt være stride!
Jeg har ofte anvendt dette:
http://www.r-c.dk/Datasheets/31-12-2006174002Supply%20kalfjerner%20ekstra.doc
--
Benny

Fra : CC

Dato : 03-03-09 17:51

"Morten" skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
> og hvis I ikke mener det kan renses - tror I det kan fungerer hvis jeg
> giver det akryl-maling glans 80, når det skal bruges til bad?

Jeg ville stritte det hele ud, og bygge en "bruse ting" med fliser etc.
Kik i den blå avis, og se du kan købe en anden brugt billigt.
Sandblæs bundkarret, og få en autolaker til, at lakerer det igen.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-03-09 16:37

> Jeg ville stritte det hele ud, og bygge en "bruse ting" med fliser etc.
> Kik i den blå avis, og se du kan købe en anden brugt billigt.
> Sandblæs bundkarret, og få en autolaker til, at lakerer det igen.

Rolig nu CC, det er der ingen grund til.. det kan rimelig nemt blive HELT
rent igen med eks. alm kalkfjerner

Michael