Ny have på gammel grund
Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-03-09 11:03

Har købt en ejendom med 6.200 kvm. "have", som dog mestendels består af
græsplæne og træer.

Det første der skal gøres er forberedelse af køkkenhave. Det er jo for sent
at kvæle græsset med plastic, men hvad gør jeg så: fræser det hele, graver
et lag græstørv af, eller hvad?

Resten af grunden skal med tiden anlægges som prydhave og her har jeg for
så vidt ingen skrupler ved at anvende Roundup. Uanset om jeg dækker af med
plastic eller sprøjter, bliver det jo lidt trist at se på, men i det lange
perspektiv må jeg jo leve med det.

Ikke flere detaljer nu. Nu skal jeg bare have startet rigtigt. Hvordan
ville I gribe opgaven an?

Se det hele lidt fra oven: http://www.findvej.dk/vinkelvej%20240,8800
Brug satelitvisning og zoom helt ind.

I ka' godt se det? Muligheder, ikk'?

P.S. En del overflødige bygninger og skure bliver fjernet. Den røde
rundbuehal på 12x12 meter i nedeste, venstre hjørne af grunden er MEGET
billigt til salg. Kan byttes med drivhus, havefræser eller andet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-09 03:24

On Mar 3, 11:02 am, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
> P.S. En del overflødige bygninger og skure bliver fjernet. Den røde
> rundbuehal på 12x12 meter i nedeste, venstre hjørne af grunden er MEGET
> billigt til salg.

Hvilken stand er den i ?
Kan den skilles ad og flyttes ?
Hvad er billigt ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
In C we had to code our own bugs. In Cpp we can inherit them.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-03-09 12:11

On Tue, 3 Mar 2009 02:24:16 -0800 (PST), Christian B. Andresen wrote:

> Hvilken stand er den i ?
> Kan den skilles ad og flyttes ?
> Hvad er billigt ?

Jeg har sendt dig en mail med et link til min hjemmeside, hvor der er
billeder og beskrivelse af hallen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-03-09 04:16

On Mar 3, 12:11 pm, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:

> Jeg har sendt dig en mail med et link til min hjemmeside, hvor der er
> billeder og beskrivelse af hallen.

Min mailadresse er ikke den du kan finde her.
Jeg sender lige en til dig.

Fra : Max

Dato : 03-03-09 16:53

Hej Christian

> Min mailadresse er ikke den du kan finde her.

Hvis det ikke er din, hvorfor bruger du den så ?

--
Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-03-09 01:06

On Mar 3, 4:52 pm, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Hvis det ikke er din, hvorfor bruger du den så ?

Jeg har ikke skrevet noget om at det ikke er min, det er det skam.
Den er bare ikke i brug mere da den er voldsomt belastet af spam.

Fra : Ceroy

Dato : 03-03-09 11:45

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i melding
> [...]
> rundbuehal på 12x12 meter i nedeste, venstre hjørne af grunden er MEGET
> billigt til salg. Kan byttes med drivhus, havefræser eller andet.

Vi benyttet en anleggsgartner i 2006 til reparere en mosegrodd plen. Det
første de gjorde var å sprøyte roundup over hele eiendommen på 800 m2 i
midten av april. Først i miden av mai kom de med fresemaskin med mer og
freste opp hele plenen før de sådde på nytt. Total kostnad 8000 kr. I måned
senere var det grønt.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 03-03-09 16:09

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
> Har købt en ejendom med 6.200 kvm. "have", som dog mestendels består af
> græsplæne og træer.
> I ka' godt se det? Muligheder, ikk'?

Jeg er slet ikke misundelig. Jeg er sikker på at det lugter af gylle det
meste af året.

Steen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-03-09 16:15

On Tue, 3 Mar 2009 16:08:33 +0100, Steen Jakobsen wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jeg er slet ikke misundelig. Jeg er sikker på at det lugter af gylle det
> meste af året.

Der er heldigvis langt til nærmeste svinefabrik og de fire vindmøller der
står og laver strøm på den anden side af vejen, lever jeg fint med
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-03-09 12:26

On Tue, 3 Mar 2009 11:02:32 +0100, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> at kvæle græsset med plastic, men hvad gør jeg så: fræser det hele, graver

Tråden fes i forskellige retninger, men jeg savner nogle bud - ud over at
sprøjte det hele med Round-up.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ceroy

Dato : 04-03-09 14:27

> Tråden fes i forskellige retninger, men jeg savner nogle bud - ud over at
> [...]

Da må du gjøre som landmanden, pløie (frese) og harve. Eller bruge spaden på
den gamle måten. Har du ikke en landmann i nærheten som kan lave det hele
for dig?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-03-09 15:33

Kurt Hansen wrote:

> Tråden fes i forskellige retninger, men jeg savner nogle bud - ud
> over at sprøjte det hele med Round-up.

Hvis ikke du vil ende med fortrydelse og en masse spildt arbejde, så start
med at lave en plan på et stykke papir. Læg så planen væk og lav en ny.
Gentag processen indtil du er sikker på, at sådan skal det ende med at
blive.

Det er ulig meget lettere at ændre en haveplan, så længe det kun er streger
på et stykke papir. Når først du fatter spaden og starter op ude, er det
mange tons jord, der skal bearbejdes, så vil det være dumt at gøre noget,
der alligevel ikke skulle have været gjort.

Erik Ginnerskov

Fra : Kurt Hansen

Dato : 04-03-09 15:49

On Wed, 4 Mar 2009 15:33:07 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> med at lave en plan på et stykke papir. Læg så planen væk og lav en ny.
> Gentag processen indtil du er sikker på, at sådan skal det ende med at

Havearkitekt Rie Post arbejder på den i øjeblikket og den bliver færdig i
løbet af marts. Vi har haft en besigtigelse og møde så sent som i dag og
det bliver rigtig spændende.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-03-09 22:22

<erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

> [...]
>mange tons jord, der skal bearbejdes, så vil det være dumt at gøre noget,
>der alligevel ikke skulle have været gjort.

Et rigtig godt råd.
Men nogle gange er man også nødt til at prøve nogle ting, som ser fine
ud på papiret, men som måske bare ikke virker i praksis.

Jeg har en grov plan over min have - i hovedet. Nogle ting, en hæk
f.eks, blev aldrig plantet helt ud hvor den burde, der mangler 7-8
meter. Men som tiden nu er gået er det faktisk blevet rigtig godt at de
meter mangler. Lidt af den hæk er tilmed forsvundet igen, fordi den
andre steder har været mere praktisk og ser lidt bedre ud, at der er
åbent.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/