Hækkeklipper
Fra : MigSelv

Dato : 02-03-09 19:10

Hej.

Jeg skal have fat på en ny hækkeklipper, men syntes markedet er en jungle.
Er der nogen som kan anbefale nogen?
Den skal bruges til en gammel tjørnehæk med rimelige tykke grene og hækken
er også noget bred, så en klipper med et langt sværd vil være at
forettrække.

På forhånd tak
Jan

Fra : Max

Dato : 02-03-09 20:04

Hej Jan

> hækken er også noget bred, så en klipper med et langt sværd vil være
> at forettrække.

Bare tænk på at jo længere sværd, ja jo tungere bliver de.

--
Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-03-09 20:16

"MigSelv" <j_andersen@stofanetsletmig.dk> skrev
> Den skal bruges til en gammel tjørnehæk med rimelige tykke grene og hækken
> er også noget bred, så en klipper med et langt sværd vil være at

Det er så en motorsav du skal have fat i, i første omgang....

Derefter klipper du med en Jonsered, gerne med langt skær.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Bak

Dato : 02-03-09 20:20

"MigSelv" <j_andersen@stofanetsletmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den skal bruges til en gammel tjørnehæk med rimelige tykke grene og hækken
> er også noget bred, så en klipper med et langt sværd vil være at

Jeg skal ikke give konkrete anprisninger, men et par ting der er værd at
holde øje med.
Det allervigtigste er ergonomi. Mange hækkeklippere er konstrueret så
åndssvagt, at man er sikker på at få enten vabler eller krampe eller begge
dele, selv efter ganske kort tids brug. Så tag maskinen i hånden og prøv at
holde den sådan som du typisk vil gøre når du klipper hæk. Er maskine
behagelig at stå med i alle positioner? Kan man ubesværet betjene begge
knapper uanset hvordan man vender maskinen? Det kan godt være at man ser dum
ud nede i byggemarkedet under udførelsen af sådan en afprøvning, men det
skal man skide på. Læg også mærke til om der er en god ballance i maskinen.
Overvej en aku-model. De nye batteriteknologier gør det muligt at lave ret
lette maskiner, der trods alt er stærke og kræfter til lang tids brug på en
opladning. At slippe for ledningen i forbindelse med hækkeklipning må have
ret høj prioritet.
Som du selv nævner, så er sværdlængde også et vigtigt parameter, især når
det er tjørn, der er knap så munter at læne sig ind i

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : TDN

Dato : 03-03-09 06:34

"MigSelv" <j_andersen@stofanetsletmig.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Den skal bruges til en gammel tjørnehæk med rimelige tykke grene og hækken
> er også noget bred, så en klipper med et langt sværd vil være at

Der ligger en masse test på bla. hækkeklippere her:

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=658

Mvh
Thomas

Fra : TDN

Dato : 03-03-09 06:45

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> "MigSelv" <j_andersen@stofanetsletmig.dk> skrev i meddelelsen

> Der ligger en masse test på bla. hækkeklippere her:

> [...]

UPS kræver vist medlemskab - beklager.

Mvh
Thomas

Fra : MigSelv