Spartel eller tandspartel til gennemsigtig~
Fra : Klaus Kragelund

Dato : 02-03-09 10:15

Hej

Vi har købt nogle mosaik fliser, som er halv gennemsigtige (med grønst
skær). Hvis man holder dem op mod lyset, kan man sagtens se en finger
igennem.

Baggrunden af flisen er hvid og det skal væggen da også være. Der skal
bruges hvid LIP multifliseklæb. Så er spørgsmålet, hvis man bruger
tandspartel, så er man ikke sikker på at hele badfladen af flisen
dækkes, så lufthuller måske kan sees igennem. Bruger man så bare en
normal spartel og fuldspartler (så er det jo svært at sætte fliserne
korrekt)?

mvh

Klaus

Fra : Rene Efternavn

Dato : 03-03-09 11:14

Klaus Kragelund <klauskvik@hotmail.com> skrev:
>Hej

> [...]

Hej Klaus,
Ikke et særligt konstruktivt svar, da jeg ikke kender svaret
Men jeg ville prøve en enkelt flise på et stykke plade el. lign.
Jeg er ret sikker på at hvis det er et problem kan du se det med
det samme, og dermed pille flisen af igen og rense det endnu
våde fliseklæb af. På den måde kan flisen jo stadig bruges i det
endelige projekt.
Det er da et forsøg værd...

Ren

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 03-03-09 11:37

Vi har købt nogle mosaik fliser, som er halv gennemsigtige (med grønst
skær). Hvis man holder dem op mod lyset, kan man sagtens se en finger
igennem.

Hvis du bruger den rigtige mængde lim / størrelse på tandspartel skulle der
ikke komme luft. Og jeg er også sikker på at du ville kunne se det med det
samme når du sætter de første net op. Og eller lykke til, det er ikke nogen
let opgave at sætte mosaik op. De svinger meget i størrelse og har det med
at "falde sammen" hvis du bruger for meget lim. Kommer du ikke rigtigt fra
start med lige vinkler og vater i orden går det galt. Så brugt meget tid på
forarbejdet det lønner sig.

MGJ

Fra : Rene Efternavn

Dato : 03-03-09 14:38

Morten G. Jensen <XXbuggy@sport.tdcadsl.dkXX> skrev:

(SNIP)

> [...]
>meget lim. Kommer du ikke rigtigt fra
>start med lige vinkler og vater i
>orden går det galt. Så brugt meget tid på

Nemlig!
De allerførste er også de allervigtigste, så brug endelig lang
tid på det.
Et rigtig godt hjælpemiddel er at få bikset en snor op et lille
stykke fra væggen, og sørge for at den er i den rigtige højde og
helt i vater.
Så bruger man den som - ja, som rettesnor

Ren

Fra : Henk

Dato : 03-03-09 14:42

Klaus Kragelund wrote:
> [...]
> dækkes, så lufthuller måske kan sees igennem. Bruger man så bare en
> normal spartel og fuldspartler (så er det jo svært at sætte fliserne

Hej

Sådan nogle har jeg også sat op, bare i hvid (halvgennemsigtig)
Jeg brugte en normal tandspartel og har ikke observeret "lufthuller" eller
andet bagved dem så brug du bare den normale fremgangsmåde.

Mvh.
Henk
--
http://www.privatbanen.dk