Vurdering
Fra : Bjarne K.

Dato : 02-03-09 09:22

Jeg tillader at stille nedenstående spørgsmål i denne gruppe, selvom jeg
også har stillet det i dk.bolig (måske der er nogle flere eksperter her)

Er der nogen grund til at brokke sig til kommunen, hvis man mener de har
vurdetret ens hus for højt. Jeg kan ikke gennemskue, om det har nogen
betydning, nu hvor der er erklæret skattestop.

(Der er vel skattestop lidt endnu)

Bjarne K.

Fra : CC

Dato : 02-03-09 09:45

"Bjarne K." skrev i meddelelsen
> [...]
> vurdetret ens hus for højt. Jeg kan ikke gennemskue, om det har nogen
> betydning, nu hvor der er erklæret skattestop.

Skal du ud at låne penge kan det måske ikke betaler sig, at røre ved
vurderingen, men kreditforeningerne har jo deres egen vurdering.
En dag kommer der en anden regering, som fjerner skattestoppet, og så er det
svært, at få skatte ned, pga en forkert vurdering flere år baglæns.
Endvidere skal du huske på, at ved næste vurdering skeler de til tidligere
vurderinger, og så "slæber du rundt på fejlen".
Så alt i alt ville jeg klage over vurderingen

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-03-09 14:14

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message

> [...]
> vurderinger, og så "slæber du rundt på fejlen".
> Så alt i alt ville jeg klage over vurderingen

Jeg spørger egentlig fordi jeg læste et indlæg på Børsen, og det er faktisk
lige lykkedes mig at finde det indlæg igen

http://borsen.dk/?treeid=2510&res_pr_page=50&page=5&shownpost=17660&post_id=17660

Problemet er at jeg fatter hat, når det komme til slige sager.

Jeg kunne selvfølgelig prøve at finde mine skatte udskrifter og sammenligne
de sidste 2-3 år.

Jeg bor i Silkeborg kommune, hvis det skulle have noget at sige.

Bjarne K.

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-03-09 14:15

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> [...]
> vurdetret ens hus for højt. Jeg kan ikke gennemskue, om det har nogen
> betydning, nu hvor der er erklæret skattestop.

Der er ikke stop på grundskylden, så der kan være lidt at hente her.

Men hvis du lejer værelser eller lignende ud kan det tværtimod være en
fordel med en høj vurdering, for fradraget for den slags beregnes ud fra
ejendomsvurderingen, skattestop eller ej.

Keller

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-03-09 14:21

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in message
> [...]
> fordel med en høj vurdering, for fradraget for den slags beregnes ud fra
> ejendomsvurderingen, skattestop eller ej.

Sa, det må være det jeg er faldet over, da jeg læste denne artikel på
Børsen. (har som skrevet andet sted først lige fundet den igen)

En søgning på nettet gav forøvrigt dette for min kommune.

http://www.skm.dk/tal_statistik/kommuneskatter/procenter/1082/740/

Så der er vist ikke så meget at komme efter.

Bjarne K.

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-03-09 14:26

> [...]
>
> http://www.skm.dk/tal_statistik/kommuneskatter/procenter/1082/740/
>
> Så der er vist ikke så meget at komme efter.

Det er jo bare procensatserne, dem kan du nok ikke umiddelbart få flyttet
på. Men hvis du kan få vurderet grundens pris ned får du et nedslag. Om det
er muligt skal jeg ikke kunne sige, men det er nok tvivlsomt. Du kan jo tage
et kig på hvad m2-prisen har været for de grunde der sidst er solgt i dit
nabolag.

Her kan du læse lidt om de forskellige slags ejendomsskatter:

http://www.bolius.dk/viden-om/boliglaan-og-boligoekonomi/artikel/beskatning-af-ejerboliger-ejendomsvaerdiskat-og-grundskyld/

Keller

Fra : Bjarne K.

Dato : 02-03-09 15:17

> Her kan du læse lidt om de forskellige slags ejendomsskatter:

> [...]

Tak for linket. Det har hjulpet på forståelsen. Jeg har åbenbart blandet en
del ting sammen. Er dog stadig lettere forvirret, men ikke så meget som før

Bjarne K: